Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta digitale tv CI+ module

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta digitale tv CI+ module

    Hallo,

    Ik las zoals vele andere het bericht dat delta een aantal zender schrapt. Op de website van delta las ik dat je er zenders voor terug krijgt, maar dan wel moet overstappen naar digitale tv. Dit kost per maand niets extra, maar je moet dan wel het startpakket digitale tv kopen bij de mediamarkt of een andere elektro winkel. Ik had gebeld naar Delta of dit klopte en dat was zo. Ik ging naar de winkel en het bleek dat ik ook nog een ontvanger voor de digitale tv pas moest aanschaffen. Bij elkaar was ik 100 euro kwijt! Het is me uitgelegd hoe ik het allemaal moest installeren, dit heb ik gedaan. Ook heb ik bovenstaande filmpjes gekeken: alles zit op de juiste manier in elkaar. ik heb een Samsung tv UE32J5500AW.

    Als ik zenders ga zoeken op de tv vindt hij alle digitale en analoge zenders. Maar ik kan enkel naar Nederland 1 t/m 3 kijken. De andere zenders geven een foutmelding: zender is gecodeerd, zender is momenteel niet beschikbaar. Ik heb gebeld naar klantenservice van Samsung, die controleerde met mij aan de telefoon of ik alles met de juiste zijde in elkaar had gestoken. Dit was zo. Daarna twee keer gebeld met Delta, weeeer opnieuw de zenders automatisch afstemmen en de tv resetten, ze hebben de kaart ook gerefreshed, uiteindelijk wisten zij het ook niet. Mijn digitale tv pas uit het startpakket is bij hun geregistreerd dus dat is ook het probleem niet.

    Ik heb m'n TV al 3x gerest. Uit gezet en de CI module eruit gehaald, aan gezet en de CI module erin gedaan. Als ik de CI module erin doe verandert er niks, er komt nog steeds overal: zender gecodeerd. Hij gaat ook geen verbinding maken ofzo wat ik ergens heb gelezen dat wel zou moeten? Ze gaan niet koppelen en ik krijg ook geen melding dat de kaart is herkend ofzo. Enkel als ik de kaart eruit haal komt er te staan, CI kaart is niet gevonden. Met de tv aan de CI module eruit halen heb ik ook al geprobeerd etc etc.

    Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik ga morgen terug naar de elektro winkel waar ik de CI+ heb gekocht...
    Vanaf nu gaan ook m'n 10 dagen alle zenders in, als ik daar het weekend niet naar kan kijken ga ik bellen naar delta om te vragen of het mogelijk is dat deze 10 dagen pas in gaan als ik er daadwerkelijk naar kan kijken. Zucht....

  • #2
    Kaart defect?
    kan je deze niet even testen bij je buren of in je omgeving?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Dpvb
      Hallo,

      Ik las zoals vele andere het bericht dat delta een aantal zender schrapt. Op de website van delta las ik dat je er zenders voor terug krijgt, maar dan wel moet overstappen naar digitale tv. Dit kost per maand niets extra, maar je moet dan wel het startpakket digitale tv kopen bij de mediamarkt of een andere elektro winkel. Ik had gebeld naar Delta of dit klopte en dat was zo. Ik ging naar de winkel en het bleek dat ik ook nog een ontvanger voor de digitale tv pas moest aanschaffen. Bij elkaar was ik 100 euro kwijt! Het is me uitgelegd hoe ik het allemaal moest installeren, dit heb ik gedaan. Ook heb ik bovenstaande filmpjes gekeken: alles zit op de juiste manier in elkaar. ik heb een Samsung tv UE32J5500AW.

      Als ik zenders ga zoeken op de tv vindt hij alle digitale en analoge zenders. Maar ik kan enkel naar Nederland 1 t/m 3 kijken. De andere zenders geven een foutmelding: zender is gecodeerd, zender is momenteel niet beschikbaar. Ik heb gebeld naar klantenservice van Samsung, die controleerde met mij aan de telefoon of ik alles met de juiste zijde in elkaar had gestoken. Dit was zo. Daarna twee keer gebeld met Delta, weeeer opnieuw de zenders automatisch afstemmen en de tv resetten, ze hebben de kaart ook gerefreshed, uiteindelijk wisten zij het ook niet. Mijn digitale tv pas uit het startpakket is bij hun geregistreerd dus dat is ook het probleem niet.

      Ik heb m'n TV al 3x gerest. Uit gezet en de CI module eruit gehaald, aan gezet en de CI module erin gedaan. Als ik de CI module erin doe verandert er niks, er komt nog steeds overal: zender gecodeerd. Hij gaat ook geen verbinding maken ofzo wat ik ergens heb gelezen dat wel zou moeten? Ze gaan niet koppelen en ik krijg ook geen melding dat de kaart is herkend ofzo. Enkel als ik de kaart eruit haal komt er te staan, CI kaart is niet gevonden. Met de tv aan de CI module eruit halen heb ik ook al geprobeerd etc etc.

      Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik ga morgen terug naar de elektro winkel waar ik de CI+ heb gekocht...
      Vanaf nu gaan ook m'n 10 dagen alle zenders in, als ik daar het weekend niet naar kan kijken ga ik bellen naar delta om te vragen of het mogelijk is dat deze 10 dagen pas in gaan als ik er daadwerkelijk naar kan kijken. Zucht....
      Hoi Dpvb,

      Als je de CI+ module in de TV doet, dan moet de TV deze eerst "herkennen" (authenticeren). Dat zou je op het scherm moeten zien. Als dat niet gebeurt, dan zit de module niet goed in de TV, of de module (of de TV) werkt niet naar behoren. Het verstandigste is dan inderdaad om de CI+ module te laten testen.

      De smartcard wordt pas belangrijk als de CI+ module goed werkt, en die zal vragen om de smartcard zodra deze goed geauthenticeerd is.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Dpvb
        Hallo,

        Ik las zoals vele andere het bericht dat delta een aantal zender schrapt. Op de website van delta las ik dat je er zenders voor terug krijgt, maar dan wel moet overstappen naar digitale tv. Dit kost per maand niets extra, maar je moet dan wel het startpakket digitale tv kopen bij de mediamarkt of een andere elektro winkel. Ik had gebeld naar Delta of dit klopte en dat was zo. Ik ging naar de winkel en het bleek dat ik ook nog een ontvanger voor de digitale tv pas moest aanschaffen. Bij elkaar was ik 100 euro kwijt! Het is me uitgelegd hoe ik het allemaal moest installeren, dit heb ik gedaan. Ook heb ik bovenstaande filmpjes gekeken: alles zit op de juiste manier in elkaar. ik heb een Samsung tv UE32J5500AW.

        Als ik zenders ga zoeken op de tv vindt hij alle digitale en analoge zenders. Maar ik kan enkel naar Nederland 1 t/m 3 kijken. De andere zenders geven een foutmelding: zender is gecodeerd, zender is momenteel niet beschikbaar. Ik heb gebeld naar klantenservice van Samsung, die controleerde met mij aan de telefoon of ik alles met de juiste zijde in elkaar had gestoken. Dit was zo. Daarna twee keer gebeld met Delta, weeeer opnieuw de zenders automatisch afstemmen en de tv resetten, ze hebben de kaart ook gerefreshed, uiteindelijk wisten zij het ook niet. Mijn digitale tv pas uit het startpakket is bij hun geregistreerd dus dat is ook het probleem niet.

        Ik heb m'n TV al 3x gerest. Uit gezet en de CI module eruit gehaald, aan gezet en de CI module erin gedaan. Als ik de CI module erin doe verandert er niks, er komt nog steeds overal: zender gecodeerd. Hij gaat ook geen verbinding maken ofzo wat ik ergens heb gelezen dat wel zou moeten? Ze gaan niet koppelen en ik krijg ook geen melding dat de kaart is herkend ofzo. Enkel als ik de kaart eruit haal komt er te staan, CI kaart is niet gevonden. Met de tv aan de CI module eruit halen heb ik ook al geprobeerd etc etc.

        Ik weet echt niet waar het aan ligt. Ik ga morgen terug naar de elektro winkel waar ik de CI+ heb gekocht...
        Vanaf nu gaan ook m'n 10 dagen alle zenders in, als ik daar het weekend niet naar kan kijken ga ik bellen naar delta om te vragen of het mogelijk is dat deze 10 dagen pas in gaan als ik er daadwerkelijk naar kan kijken. Zucht....

        Reageer


        • #5
          Zet je TV op fabrieksinstellingen en installeer deze als of je nieuw hebt aangeschaft volg alle stappen op het scherm, veel kans dat je probleem dan is opgelost.

          Reageer


          • #6
            Heeft U het al geprobeerd zonder de smartkaart, met de juiste instellingen

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door simonjan
              Heeft U het al geprobeerd zonder de smartkaart, met de juiste instellingen zie:https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=470,E=0000071340405032195,K=5304,Sxi =5,TS=ZeelandnetNL_2016,case=guid({ac04fd72-b81f-446b-baf5-afb91637eb60})

              Reageer


              • #8
                Dpvb, op Samsung tv's is het nodig om On-Demand uit te zetten.

                In het menu op de tv kies je voor Zenders. In het menu Zenders kies je voor Algemene Interface (vrij onderaan ). Dan kies je CI-menu, daarna kies je On Demand (rode knop) instellingen. En dan zie je staan On Demand AAN/UIT zetten.
                Het klinkt tegenstrijdig, maar het is echt nodig.

                Helpt dit? (In elk geval voor kanaal 12!)

                Reageer


                • #9
                  Bedankt allemaal voor de tips. Heb het on-demand uitgezet. Heb het vandaag nogmaals geprobeert nadat ik het geduld weer kon opbrengen (dit was vrijdag ver op). Ik kijk inmiddels nu wel eindelijk digitaal. Volgens mij. De zenders die ik eerder analoog had zijn nu in HD of in ieder geval mooiere beeldkwaliteit te bekijken. Ook werkt de guide (overzicht van alle zenders en programma's nu, waar dit eerst niet het geval was).

                  History, motorsport.tv, travel channel, fox sport 1, national geo wild en spike (maar die komt morgen pas) kan ik niet zien. Dan staat er: deze zender maakt geen deel uit van uw abonnement.
                  Ook was mij afelopen vrijdag aan de telefoon met DELTA toegezegd dat ik de eerste 10 dagen na het overstappen naar digitale tv ALLE zenders uit alle abonnementen zou ontvangen. Dit is ook niet het geval... Hoe zit dit?

                  Alvast bedankt.

                  Reageer


                  • #10
                    'k Heb begrepen dat soms de smartcard even een "zetje" moet hebben!
                    Dat kan een moderator voor je regelen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Dpvb
                      Bedankt allemaal voor de tips. Heb het on-demand uitgezet. Heb het vandaag nogmaals geprobeert nadat ik het geduld weer kon opbrengen (dit was vrijdag ver op). Ik kijk inmiddels nu wel eindelijk digitaal. Volgens mij. De zenders die ik eerder analoog had zijn nu in HD of in ieder geval mooiere beeldkwaliteit te bekijken. Ook werkt de guide (overzicht van alle zenders en programma's nu, waar dit eerst niet het geval was).

                      History, motorsport.tv, travel channel, fox sport 1, national geo wild en spike (maar die komt morgen pas) kan ik niet zien. Dan staat er: deze zender maakt geen deel uit van uw abonnement.
                      Ook was mij afelopen vrijdag aan de telefoon met DELTA toegezegd dat ik de eerste 10 dagen na het overstappen naar digitale tv ALLE zenders uit alle abonnementen zou ontvangen. Dit is ook niet het geval... Hoe zit dit?

                      Alvast bedankt.
                      Als de tv voor het laatst vrijdag naar zenders heeft gezocht, kun je nog eens opnieuw laten zoeken.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb al opnieuw gezocht naar zenders

                        Een zetje moet hebben? Wat betekent dat?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Dpvb
                          Ik heb al opnieuw gezocht naar zenders

                          Een zetje moet hebben? Wat betekent dat?
                          Dat de kaart op afstand door Delta opnieuw wordt geactiveerd.

                          Reageer


                          • #14
                            Hoi Dpvb,

                            Kun je anders je klantnummer of relatienummer doorsturen via een mail naar [email protected] en het verhaal erbij zodat ik kan kijken wat ik voor je kan betekenen.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Ferry
                              Hoi Dpvb,

                              Kun je anders je klantnummer of relatienummer doorsturen via een mail naar [email protected] en het verhaal erbij zodat ik kan kijken wat ik voor je kan betekenen.
                              Gedaan.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X