Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

TV signaal onterecht afgesloten door Delta; compensatie fair?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • TV signaal onterecht afgesloten door Delta; compensatie fair?

    Ik heb deze kwestie ook al direct met klantenservice besproken, maar ik ben niet tevreden met het antwoord, daarom hier een nieuwe poging.

    Begin vorige maand verdween bij mijn moeder (86) ineens het TV signaal. Buurman er bij gehaald, TV instellingen gecontroleerd en Delta gebeld. Met een Delta medewerker de storings flow doorlopen, niets hielp. Conclusie van de medewerker: er is iets mis met uw TV. De TV is vervolgens naar een reparateur gebracht.

    TV kwam terug, met een interessante reparatie: de 'system-control' module was vervangen. Even 128 euro aftikken. Uiteraard deed de TV het nog steeds niet. Wat was namelijk aan de hand? De aansluiting van de buren was opgezegd wegens een overlijden. Delta heeft per abuis het verkeerde signaal afgesloten. Nogmaals bellen met de helpdesk leverde op dat een storingsmonteur werd langsgestuurd die deze conclusie trok. De fout werd snel rechtgezet. Eind goed, al goed.

    Of tenminste: hoe zit het met die 128 euro? Mijn moeder is uiteraard niet technisch en voelt zich nu van twee kanten gefopt. De reparateur lijkt een onterechte reparatie te hebben uitgevoerd, die niet nodig was geweest als Delta grondiger was geweest.

    Wie draait op voor de kosten?

    Delta vindt het niet hun probleem en biedt een maand gratis TV kijken aan ter compensatie. Ik vind dat afschepen. Het gaat al lang niet meer om het geld.

    Lieve Delta. Erken je fout. Fouten worden gemaakt en dat is niet erg. Fouten kosten geld en dat kan gecompenseerd worden. We zien het bloemetje graag verschijnen. De koffie staat klaar. Dhr. Verboon kent de gegevens.

  • #2
    Delta erkent de fout toch? vandaar een maand gratis.
    Ga naar de TV reparateur, vraag daar om uitleg en eis de vervangen module, dat is tenslotte eigendom.
    Je kunt eventueel ook vragen, of dit bedrijf er bezwaar tegen heeft, wanneer het gesprek dat je hebt gepubliceerd wordt op internet.
    Dus ...... het gesprek opnemen, dat is altijd toegestaan voor een deelnemer aan het gesprek.

    Reageer


    • #3
      Tja, r0n, het wordt al gauw een welles-nietes spelletje tussen reparateur en leek. Ik heb dit al geprobeerd. Reparateur claimt dat de TV wel degelijk kapot was, en dat de afsluiting door Delta toevallig in dezelfde week is gebeurd. Te toevallig. Mijn punt is dat we niet verantwoordelijk zijn voor de oorzaak en ook niet voor de gevolgen. Ik woon niet in de buurt en moet toezien hoe Delta zich er redelijk makkelijk vanaf maakt.

      Reageer


      • #4
        Heb je wel de vervangen onderdelen gekregen?

        Reageer


        • #5
          Nee, ik was niet betrokken bij het halen, brengen, heeft een buurman geregeld.

          Reageer


          • #6
            Da's einde verhaal dus.
            [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

            Reageer


            • #7
              Consumentenbond bellen

              Reageer


              • #8
                Beste tonb,

                Heel vervelend wat er allemaal is gebeurd. TV kapot, verkeerde signaal eraf gehaald. Ik kan me voorstellen dat jouw moeder hier niet blij van wordt. Echter hebben wij de kosten van de reparatie van de TV niet in rekening gebracht. Wij hebben alleen aangegeven dat er mogelijk iets mis was met de TV. Je moeder heeft compensatie gekregen vanwege het feit dat zij onterecht is afgesloten door ons, terwijl dit de buren moesten zijn. Hoewel wij de situatie betreuren, kunnen wij geen verdere compensatie aanbieden voor de kosten van de reparatie.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door tonb
                  Ik heb deze kwestie ook al direct met klantenservice besproken, maar ik ben niet tevreden met het antwoord, daarom hier een nieuwe poging.

                  Begin vorige maand verdween bij mijn moeder (86) ineens het TV signaal. Buurman er bij gehaald, TV instellingen gecontroleerd en Delta gebeld. Met een Delta medewerker de storings flow doorlopen, niets hielp. Conclusie van de medewerker: er is iets mis met uw TV. De TV is vervolgens naar een reparateur gebracht.

                  TV kwam terug, met een interessante reparatie: de 'system-control' module was vervangen. Even 128 euro aftikken. Uiteraard deed de TV het nog steeds niet. Wat was namelijk aan de hand? De aansluiting van de buren was opgezegd wegens een overlijden. Delta heeft per abuis het verkeerde signaal afgesloten. Nogmaals bellen met de helpdesk leverde op dat een storingsmonteur werd langsgestuurd die deze conclusie trok. De fout werd snel rechtgezet. Eind goed, al goed.

                  Of tenminste: hoe zit het met die 128 euro? Mijn moeder is uiteraard niet technisch en voelt zich nu van twee kanten gefopt. De reparateur lijkt een onterechte reparatie te hebben uitgevoerd, die niet nodig was geweest als Delta grondiger was geweest.

                  Wie draait op voor de kosten?

                  Delta vindt het niet hun probleem en biedt een maand gratis TV kijken aan ter compensatie. Ik vind dat afschepen. Het gaat al lang niet meer om het geld.

                  Lieve Delta. Erken je fout. Fouten worden gemaakt en dat is niet erg. Fouten kosten geld en dat kan gecompenseerd worden. We zien het bloemetje graag verschijnen. De koffie staat klaar. Dhr. Verboon kent de gegevens.
                  Beter die monteur verplicht een oogmeting laten doen, het is mij ook overkomen en dan zeggen ze doodleuk we komen over 3 dagen weer aansluiten.

                  Reageer


                  • #10
                    Helaas wordt het verhaal nog slordiger. Zojuist van moeder begrepen dat een ander huishouden in het appartementencomplex vandaag ook onterecht is afgesloten. Herstellen van de fout gaat 4 dagen duren. Ik adviseer om de monteurs een labelprinter te geven. Alle kabeltjes van dit complex zitten blijkbaar in de war en niemand voelt de behoefte om dit uit te zoeken??!

                    Delta suggereert dat we verhaal halen bij de TV reparateur, maar die zal zijn onterechte reparatie nooit toegeven.

                    Reageer


                    • #11
                      Het is sowieso een slordig verhaal.
                      De reparateur belazerd de boel ( zoals je verteld ) en vervolgens dien je bij een ander een claim in.
                      Van geen signaal gaat je tv niet stuk en die reparateur heeft de tv toch wel getest en heeft natuurlijk het oude onderdeel ook nog wel bewaard.
                      Zoniet, dan ben je gewoon opgelicht.
                      Een gerenommeerde reparateur zal er zeker geen probleem van maken en dit oplossen.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X