Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ineens gecodeerde zenders - E133-4

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ineens gecodeerde zenders - E133-4

    Na geen problemen te hebben gehad gisteren of de laatste tijd uberhaupt, is het deze ochtend fout.
    Al een paar uur (ja, ik was er vroeg uit) een gecodeerd signaal op eigenlijk al mijn HD zenders, muv zo te zien de NPO zenders en Omroep Zeeland.

    De code is E133-4. Ik heb de smart card schoon gemaakt, stroom van de tv gehad en zelfs de kabel en kanalen opnieuw insteld, maar niets lijkt te werken of het euvel te verhelpen.
    Wat kan ik nog doen? CI+ module testen op een ander toestel is helaas geen mogelijkheid.

  • #2
    Ik ga mijn eigen antwoord maar geven geloof ik.

    Om 5 uur niet ver genoeg gekeken op het forum blijkbaar. Gek zeg.
    Blijkbaar is E133-4 en E34 eigenlijk dezelfde fout.

    Ik kwam van een van de mods, Linda, de volgende stappen tegen:

    ##Haal de stekker van de digitale ontvanger uit het stopcontact
    ##Haal de smartcard uit de ontvanger en poets de chip schoon met een droge doek
    ##Steek na 10 seconden de stekker terug in het stopcontact
    ##Wacht tot de ontvanger helemaal is opgestart ##U krijgt nu waarschijnlijk melding E04 plaats smartcard te zien
    ##Plaats de smartcard terug met de chip naar beneden gericht
    ##Wacht 30 seconden en verwissel eventueel van zender

    (https://forum.zeelandnet.nl/televisi...html#post43737)

    Ik had tot nu toe 2 keer de tv helemaal opnieuw opgestart, card schoongemaakt, maar ik had hem steeds terug aangezet met de CI+ module er al weer in. Blijkbaar is het verschil geweest.

    Reageer


    • #3
      Hoi rick_l, goed om te zien dat het is opgelost. E133 betekent dat de CI+ module de smartcard aan het uitlezen is. Meestal duurt dat ongeveer 10 seconden nadat de TV is aangezet. Een stofdeeltje op de chip van de smartcard kan dit belemmeren, maar kan ook een andere verstoring zijn. Als ik 't begrijp was de oplossing om de CI+ module los in te brengen nadat de TV aangezet werd?

      P.S.: Je bent er inderdaad vroeg bij. Goedemorgen!

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door TimH
        Hoi rick_l, goed om te zien dat het is opgelost. E133 betekent dat de CI+ module de smartcard aan het uitlezen is. Meestal duurt dat ongeveer 10 seconden nadat de TV is aangezet. Een stofdeeltje op de chip van de smartcard kan dit belemmeren, maar kan ook een andere verstoring zijn. Als ik 't begrijp was de oplossing om de CI+ module los in te brengen nadat de TV aangezet werd?

        P.S.: Je bent er inderdaad vroeg bij. Goedemorgen!
        die 10 seconden gebruikt hij normaal altijd wel, maar dit was wel heel vreemd gedrag.
        Je begrijpt het goed overigens. Eerst de TV helemaal laten opstarten, wachten tot ik echt beeld had en daarna pas de CI+ module er terug in steken.

        Er zal vast een extra reset optreden op die manier. Nou ja, zolang het bij deze ene keer blijft, vind ik het wel best.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Grubleddim
          Na geen problemen te hebben gehad gisteren of de laatste tijd uberhaupt, is het deze ochtend fout.
          Al een paar uur (ja, ik was er vroeg uit) een gecodeerd signaal op eigenlijk al mijn HD zenders, muv zo te zien de NPO zenders en Omroep Zeeland.

          De code is E133-4. Ik heb de smart card schoon gemaakt, stroom van de tv gehad en zelfs de kabel en kanalen opnieuw insteld, maar niets lijkt te werken of het euvel te verhelpen.
          Wat kan ik nog doen? CI+ module testen op een ander toestel is helaas geen mogelijkheid.
          Werkt inderdaad prima! vraag blijft waarom dit gebeurd?????

          Reageer

          Om te reageren, moet je eerst .

          verwerken...
          X