Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Plotseling geen tv signaal meer

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Plotseling geen tv signaal meer

    beste,
    ik heb plotseling geen tv signaal meer, hoe kan ik dit testen?
    smartcard en kabelverbinding is gechecked en ok, mail geschreven naar helpdesk, maar antwoord kan nog wel 2 dagen duren.
    wat kan ik zelf nog doen?

    mvg
    Mario

  • #2
    Beste filemon,

    Ik heb even een paar vragen:

    - Heb je via analoge TV wel beeld? (dus zonder Smartcard).
    - Als je de Smartcard er wel in hebt zitten welke foutmelding krijg je dan?
    - Hoe heb je getest of de Smartcard het nog doet aangezien je zegt dat deze ok is?

    Reageer


    • #3
      Eerste hulp bij Tv-storingen: https://www.delta.nl/sites/default/f...ringskaart.pdf

      Geen splltters in gebruik?
      Sluit eens rechtstreeks aan op het punt waar Delta TV je huis binnenkomt.

      Reageer


      • #4
        Beste,
        nee, eveneens geen analoge tv, ik krijg als foutmelding alleen 'geen signaal' verder niets.
        tv geeft aan dat Smartcard functioneerd als je hem eruit en er weer terug in plaatst.
        ik heb verder wel internet, je zou denken dan moet het aan de tv kabel van tv naar het kastje in de muur zitten.
        een plotselinge kabelbreuk?...lijkt me sterk.
        Vanavond ga ik inderdaad met een 2e kabel van tv naar het kastje in de muur aansluiten zonder een splitter, eens kijken wat dat geeft, maar de situatie is dan niet anders dan dat ie nu is....
        Kan het probleem in het kastje zelf zitten?...en zo ja, wie is er dan verantwoordelijk voor?
        alvast bedankt

        Reageer


        • #5
          Zet de tv en evt. decoder eens helemaal uit en weer aan.
          Afstandsbediening staat ook op Tv?

          Reageer


          • #6
            Als je eerst een andere coax kabel probeerd, kunnen we dat in elk geval uitsluiten.
            Als dat niet het geval is kan je tot 21.00uur bellen met ons: 0118- 22 55 00 of een mail sturen naar [email protected].
            Dan gaan wij kijken wat we voor jou kunnen betekenen. Aan de telefoon is makkelijker als je een TV niet werkt.

            Reageer


            • #7
              Decoder is niet aanwezig, smartcard zit rechtstreeks in de tv, coax kabel loopt dan ook rechtstreeks van TV naar delta kastje aan de muur, kabel al losgehaald aan beide kanten en weer terug geplaatst.
              Lengte kabel 1,5 mtr
              tv is al gereset, bovenstaand probleem heeft niets met afstandbediening te maken, ik kom niet helemaal vanonder een steen.
              Volgens stappenplan bij TV storingen van Delta, blijft alleen stap 3 en 4 nog over.
              stap 4 word lastig, ik heb geen andere smartcard of decoder.
              Kan een splitter ineens spontaan stuk gaan?
              wat is eventueel een goede kwaliteit bij vervangen?
              Anette, bedankt voor de info, ik ga er vanavond mee aan de slag.

              Reageer


              • #8
                Graag gedaan, maar gewoon even bellen zou ik zeggen. Wie weet kunnen ze nog wat voor je betekenen

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door filemon
                  Decoder is niet aanwezig, smartcard zit rechtstreeks in de tv, coax kabel loopt dan ook rechtstreeks van TV naar delta kastje aan de muur, kabel al losgehaald aan beide kanten en weer terug geplaatst.
                  Lengte kabel 1,5 mtr
                  tv is al gereset, bovenstaand probleem heeft niets met afstandbediening te maken, ik kom niet helemaal vanonder een steen.
                  Volgens stappenplan bij TV storingen van Delta, blijft alleen stap 3 en 4 nog over.
                  stap 4 word lastig, ik heb geen andere smartcard of decoder.
                  Kan een splitter ineens spontaan stuk gaan?
                  wat is eventueel een goede kwaliteit bij vervangen?
                  Anette, bedankt voor de info, ik ga er vanavond mee aan de slag.
                  Hoi filemon,

                  Als ik hier nog even op mag inhaken, weet je zeker dat de televisie op de juiste frequentie en netwerk ID staat?

                  Reageer


                  • #10
                    Frans,
                    dit heb ik nog niet gecontroleerd, maar lijkt me sterk dat de freq. en ID ineens na zoveel jaar functioneren plotseling uit zichzelf wijzigt.
                    Je stelt dus voor om de zenders op de tv opnieuw automatisch te laten zoeken? en Freq / ID te controleren?
                    Stel dat een wijziging spontaan automatisch kan gebeuren, heeft dat dan ook invloed op de analoge tv en programma informatie?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door filemon
                      Frans,
                      dit heb ik nog niet gecontroleerd, maar lijkt me sterk dat de freq. en ID ineens na zoveel jaar functioneren plotseling uit zichzelf wijzigt.
                      Je stelt dus voor om de zenders op de tv opnieuw automatisch te laten zoeken? en Freq / ID te controleren?
                      Dat kan zeker, anders zou ik het niet vragen. Ik zou zeker even naar die instellingen kijken.

                      Stel dat een wijziging spontaan automatisch kan gebeuren, heeft dat dan ook invloed op de analoge tv en programma informatie?
                      Normaliter wel, dan zouden de analoge zenders ook uit het geheugen moeten zijn. Maargoed, zo'n TV is tegenwoordig meer computer dan iets anders en computers doen soms gekke dingen.

                      Reageer


                      • #12
                        @Anette,
                        de door jou gegeven telefoonnummer is niet tot 21:00 maar tot 17:00 bereikbaar;
                        @Frans
                        splitter is er van tussen gehaald, het maakt geen verschil.
                        tv terug naar fabrieksinstellingen gezet, eerst analoog automatisch zoeken, zo'n 24 zenders gevonden.
                        daarna digitaal, instellingen gezet zoals aangegeven op de delta eerste hulp kaart Frq op 402000, netwerk ID op 3000 voor Z-vlaanderen.
                        automatisch afstemmen, krijg de melding 'geen service gevonden'
                        geen digitale ontvangst meer dus.
                        ik heb geen andere smartcard of decoder om te controleren, en zit nu dus vast.
                        Heb mail gekregen van Delta klantenservice, volgens hun zal het wel aan tijdelijke werkonderbreking liggen, lekker makkelijk antwoord dus.
                        het is een groot gemis dat je savonds dus niemand meer kan bellen voor hulp, deze service is bijkbaar niet meer mogelijk.....

                        Reageer


                        • #13
                          Ik denk dat er meer aan de hand is want in Middelburg/Klarenbeek is de wifi minimaal. Heb alles al gereset maar het blijft moeizaam.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door filemon
                            @Anette,
                            de door jou gegeven telefoonnummer is niet tot 21:00 maar tot 17:00 bereikbaar
                            Nou nee hoor, dat is gewoon tot 21:00 bereikbaar.

                            @Frans
                            splitter is er van tussen gehaald, het maakt geen verschil.
                            tv terug naar fabrieksinstellingen gezet, eerst analoog automatisch zoeken, zo'n 24 zenders gevonden.
                            daarna digitaal, instellingen gezet zoals aangegeven op de delta eerste hulp kaart Frq op 402000, netwerk ID op 3000 voor Z-vlaanderen.
                            automatisch afstemmen, krijg de melding 'geen service gevonden'
                            "Geen service gevonden" is geen foutmelding die je op je digitale televisie krijgt. Dat moet een andere melding zijn. Kun je misschien een foto maken van de melding en deze hier laten zien?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door vaisonne
                              Ik denk dat er meer aan de hand is want in Middelburg/Klarenbeek is de wifi minimaal. Heb alles al gereset maar het blijft moeizaam.
                              Het gaat hier over een probleem met digitale televisie, dat heeft helemaal niets te maken met WiFi waar dan ook. Graag een eigen topic maken.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X