Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Opnemen en kijken gelijktijdig lukt niet

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Opnemen en kijken gelijktijdig lukt niet

    Als ik op mijn Samsung smart-TV UE55H7000 een opname wil plannen ging dat altijd prima. Maar sinds kort geeft hij aan dat de 'zender gecodeerd' is als we willen kijken en opnemen tegelijk. Dan kunnen we alleen Ned 1,2 en 3 kijken. Is altijd goed gegaan en nu sinds vorige week gaat dat niet meer. Hoe kan dat opgelost worden?

  • #2
    Hallo jadesmet,

    Ik zet jouw vraag even in een eigen topic.

    Hoe neem je op? Via de DELTA TV app of via een decoder?

    Reageer


    • #3
      Via de televisie, geen idee of dat via Delta is? Kan opnemen ook via Delta? Ik heb in ieder geval geen decoder

      Reageer


      • #4
        Heb je 2smarcards in je tv?
        En zijn die gekoppeld?

        Reageer


        • #5
          Als ik het zo lees gebruik je dit dus niet.
          Dus neem je de programma's nu op via: de TV met een externe harde schijf, met een recorder (of dvd speler met ingebouwde recorder) of iets anders?

          NPO1, 2 en 3 en Omroep Zeeland zijn de ongecodeerde zenders.
          Het lijkt er op dat er iets geblokkeerd wordt waardoor een gecodeerde zender (alles vanaf RTL4 en verder) niet tegelijkertijd opgenomen en afgespeeld kan worden.
          Dit heeft te maken met hoe het apparaat zelf is ingesteld. Heb je de handleiding van dit apparaat nog?

          Reageer


          • #6
            Waarschijnlijk 1 tuner in de tv die gebruikt word voor opnemen.
            Dan kan je alleen nog analoog kijken naar andere zenders.
            Dat heb ik namelijk bij mijn Humax decoder met 2 tuners ook.
            Als ik 2 programma's in dezelfde tijd opneem en een derde wil kijken.
            Dan krijg ik ook een foutmelding en kan ik alleen via de tv analoog kijken of de zenders die niet geblokkeerd worden.

            Reageer


            • #7
              https://tweakers.net/pricewatch/3793...specificaties/

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door SnoweyWhite4
                Heb je 2smarcards in je tv?
                En zijn die gekoppeld?
                Er is maar 1 smartcard in mijn tv

                Reageer


                • #9
                  Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Anette
                    Als ik het zo lees gebruik je dit dus niet.
                    Dus neem je de programma's nu op via: de TV met een externe harde schijf, met een recorder (of dvd speler met ingebouwde recorder) of iets anders?

                    NPO1, 2 en 3 en Omroep Zeeland zijn de ongecodeerde zenders.
                    Het lijkt er op dat er iets geblokkeerd wordt waardoor een gecodeerde zender (alles vanaf RTL4 en verder) niet tegelijkertijd opgenomen en afgespeeld kan worden.
                    Dit heeft te maken met hoe het apparaat zelf is ingesteld. Heb je de handleiding van dit apparaat nog?
                    Klopt, ik neem ze op een externe harde schijf op. Het rare is dat het altijd kon, en plots niet meer: kijken en opnemen tegelijk. De handleiding van de tv heb ik niet meer helaas...

                    Reageer


                    • #11
                      Hoe kan ik zien wat voor soort CI dat ik heb?

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door fred44nl
                        Maar het lukt dus plots niet meer en ik kan nergens terugvinden waar dat aan zou kunnen liggen.

                        Reageer


                        • #13
                          [quote=jadesmet
                          Klopt, ik neem ze op een externe harde schijf op. Het rare is dat het altijd kon, en plots niet meer: kijken en opnemen tegelijk. De handleiding van de tv heb ik niet meer helaas...[/quote]

                          De handleiding vind je hier:
                          https://www.gebruikershandleiding.co...page=0003#pf8f

                          In deze handleiding kan ik zo gauw niet terugvinden dat twee CI+-modules kunnen worden geplaatst.

                          Als je alleen nog NPO 1,2,3 en Omroep Zeeland omngecodeerd kunt ontvangen, maakt de smartcard mogelijk slecht contact of zit deze andersom in de module...

                          Reageer


                          • #14
                            [quote=Jos]
                            Oorspronkelijk gepost door jadesmet
                            Klopt, ik neem ze op een externe harde schijf op. Het rare is dat het altijd kon, en plots niet meer: kijken en opnemen tegelijk. De handleiding van de tv heb ik niet meer helaas...[/quote

                            De handleiding vind je hier:
                            https://www.gebruikershandleiding.co...page=0003#pf8f

                            In deze handleiding kan ik zo gauw niet terugvinden dat twee CI+-modules kunnen worden geplaatst.

                            Als je alleen nog NPO 1,2,3 en Omroep Zeeland omngecodeerd kunt ontvangen, maakt de smartcard mogelijk slecht contact of zit deze andersom in de module...
                            Ik zal hem er eens uit halen en weer terug insteken, er is nl niets veranderd in al die tijd, de tv zit in een kast en komt niet van zn plek.

                            Reageer


                            • #15
                              [quote=jadesmet]
                              Oorspronkelijk gepost door Jos
                              Oorspronkelijk gepost door jadesmet
                              Klopt, ik neem ze op een externe harde schijf op. Het rare is dat het altijd kon, en plots niet meer: kijken en opnemen tegelijk. De handleiding van de tv heb ik niet meer helaas...[/quote

                              De handleiding vind je hier:
                              https://www.gebruikershandleiding.co...page=0003#pf8f

                              In deze handleiding kan ik zo gauw niet terugvinden dat twee CI+-modules kunnen worden geplaatst.

                              Als je alleen nog NPO 1,2,3 en Omroep Zeeland omngecodeerd kunt ontvangen, maakt de smartcard mogelijk slecht contact of zit deze andersom in de module...
                              Ik zal hem er eens uit halen en weer terug insteken, er is nl niets veranderd in al die tijd, de tv zit in een kast en komt niet van zn plek.
                              Dan maakt de chip mogelijk slecht contact. Poets eens voorzichtig op met een zachte doek!

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X