Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

schokkerig beeld Delta digitale tv

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • schokkerig beeld Delta digitale tv

    Sinds kort geeft de tv van mijn dochter een schokkerig beeld. ( type LG 24MT58DF PZ AEU / 20 april 2016 gekocht )
    Op NPO1 - 2 en 3 is alles normaal. Vanaf RTL 4 en verder blijft het beeld schokkerig.
    Na intensief googlen wordt een en ander wel duidelijk. Het kan gaan om kabels die onvoldoende zijn afgeschermd.
    Of het kan gaan om opgetreden interferentie, dwz, storingen die optreden als gevolg van andere stralingsbronnen Zoals 4 G.
    Onze tv in de huiskamer functioneert normaal. Daarom heb ik de tv van mijn dochter daar aangesloten ( antenne en voeding )
    Tv van mijn dochter vertoont nog steeds dezelfde kuren.
    Ook de insteekkaart en module opnieuw geplaatst.
    Geen resultaat.
    Is de tv gewoon stuk en terug naar leverancier en een beroep doen op garantie ?

  • #2
    Sluit de tv rechtsreeks aan op het punt waar Delta kabel het huis binnenkomt.
    Dus zonder splitters etc.
    Is bekabeling ok? https://youtu.be/yREhLZVeofE

    Geen nieuwe software voor tv?
    Ook kan je de tv eens terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

    Zie ook Probleemoplosser tv: https://kbank.delta.nl/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE?St=300,E=0000061724212331268,K=1676,Sxi =9,dtree=guid({456F2885-783E-46AD-A6A6-D6F626A2098D}),TS=ZeelandnetNL_2016#.WJnRTsszW70

    Reageer


    • #3
      Hallo Loek,

      Welkom op het forum

      Als het aan de kabels zou liggen dan wordt dit vaak omschreven als blokjesbeeld.
      Al een nieuwe COAX geprobeerd? Dit trouwens ook tegen interferentie.
      Je hebt de TV van jouw dochter getest in je eigen huiskamer. Maar met de kabels welke jouw dochter gebruikt of met jouw eigen kabels?
      Misschien heb je nog iets aan deze pagina
      .

      Reageer


      • #4
        Hallo Linda,
        Ik heb de tv van mijn dochter geinstalleerd met de kabels van de huiskamer tv.
        Huiskamer tv geeft geen blokkerig beeld. Na aansluiting in huiskamer van tv dochter nog steeds blokkerig beeld.
        Nieuwe Coax heb ik nog niet geprobeerd.

        Reageer


        • #5
          Is het beeld ook analoog zo of alleen digitaal?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Linda van Giezen
            Is het beeld ook analoog zo of alleen digitaal?
            Het beeld is alleen digitaal

            Reageer


            • #7
              Wil je eens kijken of er met enkel analoog ook schokkerig beeld is?

              Reageer


              • #8
                Ik heb alleen digitale tv. Ik weet niet hoe ik een analoog signaal kan toepassen.

                Reageer


                • #9
                  Digitale TV is niet mogelijk zonder het basissignaal. Het basissignaal is de analoge TV.
                  Dit is dan alleen via de COAX.
                  Vaak zit er op de afstandsbediening een knop om te kiezen voor analoog/digitaal.
                  Of via het "source" knopje.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Loek
                    Hallo Linda,
                    Ik heb de tv van mijn dochter geinstalleerd met de kabels van de huiskamer tv.
                    Huiskamer tv geeft geen blokkerig beeld. Na aansluiting in huiskamer van tv dochter nog steeds blokkerig beeld.
                    Nieuwe Coax heb ik nog niet geprobeerd.
                    Hoi Loek,

                    Zo te zien heeft dat specifieke toestel een probleem met de door ons (en Ziggo) gebruikte CI+ modules. Hier kun je daar enkele reviews over lezen.

                    Het probleem zit hem in het feit dat de TV niet goed met de CI+ module communiceert en daardoor schokt het beeld. Bij NL1,2,3 is er geen sprake van versleuteling dus heb je die schokkeringheid niet.

                    Wat je wel kunt doen, is zonder smartcard de TV gebruiken. Je hebt dan wel minder zenders, maar wel goed beeld. Informatie daarover vind je hier.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X