Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen ontvangst NPO Cultura

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen ontvangst NPO Cultura

    Ik heb geen ontvangst van de zenders op de digitale kanalen 39 en 40 (NPO101 en NPO Cultura). Een rechtstreeks antennekabel van het innamepunt naar de decoders geeft exact hetzelfde resultaat: normale signaalsterkte maar minder dan 50% kwaliteit en dus enorme aantallen BERs. Soms de boodschap "Signaal niet beschikbaar". Ik heb niet alle zenders geprobeerd, maar de gangbare NPO's en RTL's geven geen probleem.

  • #2
    Hallo BenZ,

    Welkom op het forum

    Heb je dit probleem ook als je 1 decoder rechtstreeks op de hoofdaansluiting aansluit? Zo ja, wat voor coax kabel heb je aangesloten en hoe oud is deze?

    Reageer


    • #3
      Zoals ik schreef heb ik de decoder rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten. De kabel is van goede kwaliteit (dik met folieafscherming) en voorzien van Hirschmann-stekers. Beide decoders geven hetzelfde resultaat. De "gewone" zenders zijn in orde.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door BenZ
        Zoals ik schreef heb ik de decoder rechtstreeks op de hoofdaansluiting aangesloten. De kabel is van goede kwaliteit (dik met folieafscherming) en voorzien van Hirschmann-stekers. Beide decoders geven hetzelfde resultaat. De "gewone" zenders zijn in orde.
        Juist omdat je beide decoders schrijft, mijn vraag of er 1 van de 2 decoders rechtstreeks is aangesloten zonder enige splitters of versterkers. Heb jij de hoofdaansluiting in de meterkast of de woonkamer?

        Reageer


        • #5
          1 decoder zonder splitter of versterker met de hoofdaansluiting in de meterkast. Mijn (test)kabel ging rechtstreeks van de meterkast naar de decoder (13 meter). De decoders afwisselend aangesloten.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door BenZ
            1 decoder zonder splitter of versterker met de hoofdaansluiting in de meterkast. Mijn (test)kabel ging rechtstreeks van de meterkast naar de decoder (13 meter). De decoders afwisselend aangesloten.

            Reageer


            • #7
              Hoe stuur ik een prive-bericht?

              Reageer


              • #8
                Kun je doen door op mijn foto te klikken en vervolgens te kiezen voor stuur bericht

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Met een monteur aan huis nagaan of het aan de kabel of aan het signaal ligt.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X