Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verbinding internet met Samsung TV

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verbinding internet met Samsung TV

    Sinds enkele dagen kan ik met mijn 2 Samsung tv's zowel bekabeld als via wifi geen verbinding met internet meer maken. Hebben meer mensen daar last van, want dan ligt probleem wellicht bij Samsung (software is onlangs bijgewerkt)?

  • #2
    Oude firmware terugzetten, Jos. Of gaat dat niet, dan weet je het zeker.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ptrol
      Oude firmware terugzetten, Jos. Of gaat dat niet, dan weet je het zeker.
      Die heb ik niet helaas, online staat aleen actuele versie. Enig zoekwerk door mijn grote vriend Google leert dat een oudere versie installeren waarschijnlijk ook niet gaat lukken.
      Probleem schijnt vorig jaar ook gespeeld te hebben bij bepaalde type's, dus ik hoop eigenlijk dat Samsung het gaat oplossen alvorens ik er nog meer tijd in ga stoppen en het mss toch niet kan oplossen :8

      Reageer


      • #4
        Wifi weer aan de praat, bekabeld nog niet. Zal dus niet aan server liggen!

        Reageer


        • #5
          Jos, probeer de DNS servers eens van 'automatisch' te veranderen in 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dat heeft bij eerdere versies geholpen.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door GoeRoe
            Jos, probeer de DNS servers eens van 'automatisch' te veranderen in 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dat heeft bij eerdere versies geholpen.
            Helaas, dat had ik al geprobeerd. De tv's vertikken het om bekabeld verbinding met het modem te maken.

            Reageer


            • #7
              Ik heb m.i.v. vandaag idem probleem, zowel op wifi als bedraad. Contact gehad met samsung er is geen probleem bekent bij hen. Vorig jaar heb ik hetzelfde probleem gehad toen was het een server bij samsung en loste het met 1, 2 dagen op. Ik heb de oude software versie teruggezet, hub gereset, modem gereset, voor de rest werken alle apparaten perfect. Wie heeft een suggestie? Type Smart TV UE 40 ES 6800

              Reageer


              • #8
                Hoi allen,

                Vreemd genoeg is er sinds vandaag inderdaad een probleem met bekabeld internet op (Samsung) Smart TV's.

                Het lijkt DNS gerelateerd te zijn. Een workaround is een andere DNS instellen in de TV (bijvoorbeeld die van Google, 8.8.4.4 en 8.8.8.8)

                Verder zijn we nog aan het onderzoeken wat hier de oorzaak van is.

                Reageer


                • #9
                  Ik heb hem zojuist weer werkend gekregen met bekabeld.

                  Reageer


                  • #10
                    Goed om te lezen, Brody!

                    Een bekabelde verbinding gaat vaak ook een beter resultaat geven dan over WiFi, dus wellicht een geluk bij een ongeluk!

                    Reageer


                    • #11

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb vernomen dat een firmwareupdate zorgt voor deze problemen. Dat heb ik echter nog niet bevestigd gekregen.
                        A prudent question is one-half of wisdom

                        Reageer


                        • #13
                          Een firmware update van de TV? Dat was het volgens mij niet, nadat ik de oude versie had teruggezet
                          was er geen herstel. Pas in de middag nadat ik alles nog een keer had gereset ging bekabeld weer werken.
                          Inmiddels werkt de TV ook weer met WIFI maar mijn voorkeur heeft bekabeld.
                          Ik heb zelf het vermoeden dat er bij Samsung iets was omgevallen...
                          Hoorde ook van mensen die Samsung benaderen via een 0900 nummer zonde van het geld.
                          Ze zijn tel. ook te bereiken via 088 9090100. Djw voor het meedenken gr Brody

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X