Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

welke decoder?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • welke decoder?

    Wij gebruiken nu de Humax HD Fox-C decoder met een externe schijf om op te nemen. Het nadeel is dat hier maar 1 tuner in zit en dat je dus vaak niet kunt opnemen en tegelijk kijken op een andere zender.

    Welk merk/type/model decoder adviseren jullie waarmee dit wel kan?
    Het liefst met de mogelijkheid om 2 zenders op te nemen en een 3e te kijken.

  • #2
    Van het merk Humax zijn dit de IHDR-5200C en de IHDR-5400C
    maar de complete lijst vindt je hier .

    Een derde zender (tegelijk) kijken krijg je alleen voor elkaar met een aparte CI+ module in je TV.

    Reageer


    • #3
      Hallo jpmr2,

      Ik heb helaas geen kennis van de Humax decoders. Een goede optie is om eens te bellen naar Quantis electronics zij kennen de apparaten van binnen en van buiten.

      Wat voor abonnement heb je? Je zou natuurlijk ook gebruik kunnen maken van DELTA tv. Je kunt meerdere programma's direct opnemen, series opnemen lukt ook.

      Reageer


      • #4
        Hi Sandra,

        We hebben alles in 1 super. TV kijken via een tablet of telefoon doen we nagenoeg nooit.
        Ook het Delta Portaal op de TV gebruiken we nooit, werkt niet echt lekker en is erg traag.

        Ik wil gewoon TV kijken en programma's op kunnen nemen als dat nodig. Nu kan dat (vaak) niet omdat we dan de melding krijgen dat er een CAI conflict is en we of de opname moeten stoppen of niet naar een andere zender kunnen gaan.

        Vroeger hebben we een Humax 5200C gehad, daarna een aantal jaren bij KPN gezeten en nu toch weer terug bij Delta De Humax hebben we destijds verkocht omdat we er toch niets mee mee konden. Ik vraag me af of dit type wel up-to-date is met de huidige mogelijkheden. Of gaat zo'n Humax zichzelf updaten zodra hij in gebruik wordt genomen?

        Reageer


        • #5
          Hoi jpmr2,

          De 5200C zal gewoon werken, maar het Portaal werkt alleen met de HD Fox-C. Je geeft aan dat je daar toch geen gebruik van maakt, dus dat is geen probleem. Zeker als je wilt opnemen is dit een goed alternatief . Het enige puntje is wel dat als de interactieve functies die nu alleen nog maar beschikbaar zijn voor tablet, smartphone en pc beschikbaar komen, deze niet zal volstaan, omdat deze decoder niet de Hbb technologie heeft.

          Reageer


          • #6
            Hi Sheena,

            Als ik je dus goed snap moet een klant kiezen om of te kunnen opnemen en tegelijk een andere zender kijken, of om met het Portaal te kunnen werken? Dat is toch niet echt meer van "deze tijd" ? Of wil ik teveel?
            Ik zit overigens niet vast aan een Humax hoor, als er andere merken zijn dit dit wel kunnen is het mij ook best, als het maar goed werkt met Delta TV

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door jpmr2
              Hi Sheena,

              Als ik je dus goed snap moet een klant kiezen om of te kunnen opnemen en tegelijk een andere zender kijken, of om met het Portaal te kunnen werken? Dat is toch niet echt meer van "deze tijd" ? Of wil ik teveel?
              Ik zit overigens niet vast aan een Humax hoor, als er andere merken zijn dit dit wel kunnen is het mij ook best, als het maar goed werkt met Delta TV

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ik heb een Philips PFL8007, daar kan een Ci+ module in. Maar dan heb ik een 2e kaart nodig van Delta toch?

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door jpmr2
                    Ik heb een Philips PFL8007, daar kan een Ci+ module in. Maar dan heb ik een 2e kaart nodig van Delta toch?
                    Die heb je dan inderdaad nodig :8

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door jpmr2
                      Ik heb een Philips PFL8007, daar kan een Ci+ module in. Maar dan heb ik een 2e kaart nodig van Delta toch?
                      Je kunt ook proberen je tv nu af te stemmen met netwerk ID 4000, dan heb je iig geen module en smartcard nodig voorlopig

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Sheena
                        Oorspronkelijk gepost door jpmr2
                        Ik heb een Philips PFL8007, daar kan een Ci+ module in. Maar dan heb ik een 2e kaart nodig van Delta toch?
                        Je kunt ook proberen je tv nu af te stemmen met netwerk ID 4000, dan heb je iig geen module en smartcard nodig voorlopig
                        Alleen kun je dan niet alle zenders ontvangen, maar als dat geen probleem is, is dat wel een optie.
                        De kanalen die je dan kunt ontvangen vind je op het zenderoverzicht via onderstaande pagina:
                        https://www.delta.nl/tv-internet-tel...enderoverzicht

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Sheena
                          Je kunt ook proberen je tv nu af te stemmen met netwerk ID 4000, dan heb je iig geen module en smartcard nodig voorlopig
                          Dit had voor mij net zo goed in het Chinees kunnen staan Sorry, maar netwerk ID 4000 zegt me niks....Hoe doe ik dat en wat betekend dit?

                          Ik lees een opmerking van Jos dat ik dan alleen maar de basis zenders heb?

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door jpmr2
                            Oorspronkelijk gepost door Sheena
                            Je kunt ook proberen je tv nu af te stemmen met netwerk ID 4000, dan heb je iig geen module en smartcard nodig voorlopig
                            Dit had voor mij net zo goed in het Chinees kunnen staan Sorry, maar netwerk ID 4000 zegt me niks....Hoe doe ik dat en wat betekend dit?

                            Ik lees een opmerking van Jos dat ik dan alleen maar de basis zenders heb?
                            Je ontvangt wel meer dan alleen basiszenders..op het zenderoverzicht dat je via de eerder vemelde link kunt vinden staat precies welke zenders!
                            De Netwerk ID moet je invullen tijdens de installatie van de tv, die zou je kunnen wijzigen in 4000.
                            Zie (helemaal in het nederlands):
                            http://www.zeelandnet.nl/klantenserv...tv_2011_05.pdf

                            Reageer


                            • #15

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X