Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Deze zender is gecodeerd

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Deze zender is gecodeerd

    Sinds een aantal maanden heb ik digitale TV.
    Bij sommige (standaard) zender, zoals RTL 5 of SBS 6, krijg ik midden in een film of voetbalwedstrijd een grijs scherm met verspringende melding "Deze zender is gecodeerd". Na ong. een halve minuut verdwijnt dit weer automatisch. Maar is uiteraard storend en dus ongewenst. Hoe komt dat en hoe kom ik daar vanaf?

  • #2
    Hallo edmar, welkom op het forum.

    Waarschijnlijk maakt je smartcard slecht contact. Probeer eens de chip op die kaart met een zachte doek op te wrijven.
    Een aantal zenders wordt ook ongecodeerd doorgegeven. Je moet dan bij de installatie netwerknummer 4000 gebruiken. Aangezien er dan niet hoeft te worden gecodeerd, zal de melding waarschijnlijk ook niet verschijnen. Nadeel is dat je niet alle digitale zenders uit het basispakket kunt ontvangen via dat netwerknummer.

    Reageer


    • #3
      Ik had dat het CI+ moduul af en toe geen goed contact maakte in de TV. Even eruit/erin en klaar. De chip maak ik trouwens altijd schoon met een ouderwets potlood gummetje en na gebruik met een zachte doek de eventuele korreltjes verwijderen. Je ziet de aanslag verdwijnen.

      Reageer


      • #4
        Is het gelukt Edmar?

        Reageer

        Om te reageren, moet je eerst .

        verwerken...
        X