Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

App vs Humax

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • App vs Humax

    Mijn Humax decoder heeft afgelopen weekend de geest gegeven. Heb begrepen dat Delta abonnees het beste een Humax HD Fox kunnen aanschaffen (https://myhumax.info/hd-fox-c/).

    - Wellicht zijn er hier gebruikers die icm Delta TV een ander merk gebruiken?
    - Zijn er decoders die al geschikt zijn voor UltraHD of is het daar nog wat te vroeg voor?

    Wat ook nog een mogelijkheid zou zijn is alles bekijken via de Delta App. Kan iemand mij vertellen of dat er aan staat te komen?

    Dank, WK
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

  • #2

    Reageer


    • #3
      Hey Fred, welke heb jij dan? De poll zou ik wel willen aanpassen maar dat gaat helaas niet achteraf.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

      Reageer


      • #4
        ik heb een Humax iHDR5200c
        deze heeft een ingebouwde HD en kan 2 kanalen tegelijk decoderen.
        dus 1 gecodeerd kanaal bekijken en 1 gecodeerd kanaal opnemen.
        deze recoder heeft geen hbbtv, dus kan ik de zeelandnet portal niet in.
        maar gelukkig heeft mn TV dat weer wel

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
          Hey Fred, welke heb jij dan? De poll zou ik wel willen aanpassen maar dat gaat helaas niet achteraf.

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door fred44nl
            ik heb een Humax iHDR5200c
            deze heeft een ingebouwde HD en kan 2 kanalen tegelijk decoderen.
            dus 1 gecodeerd kanaal bekijken en 1 gecodeerd kanaal opnemen.
            deze recoder heeft geen hbbtv, dus kan ik de zeelandnet portal niet in.
            maar gelukkig heeft mn TV dat weer wel
            Ik heb die ook, Top apparaat

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
              Hey Fred, welke heb jij dan? De poll zou ik wel willen aanpassen maar dat gaat helaas niet achteraf.
              Helaas kunnen wij de poll achteraf ook niet aanpassen. Sterker nog, hij is in ons beheerportaal niet eens zichtbaar... Dat is wel een verbeterpuntje.

              UHD decoders, voor de kabel, zullen nog lang op zich gaan laten wachten aangezien ik het voorlopig nog niet zie gebeuren dat UHD via de kabel doorgevoerd gaat worden. 1 UHD kanaal = 4/5 HD kanalen = 20/25 SD kanalen (+-). HD is nog niet eens algemeen doorgevoerd bij de meeste kanalen. Via de satelliet zijn wel al test uitzendingen in 4K. Maar decoders die 4K kunnen verwerken zijn erg prijzig ( rond de EUR 500,-)

              Zelf gebruik ik een VU+ Duo2, maar dat komt omdat ik naast de kabel ook nog TV kijk via de satelliet. Deze decoder kan meerdere tuners bevatten, DVB-S2 en DVB-C, en kan een stuk of 6 kanalen te gelijkertijd opnemen, maar dat komt ook omdat de gebruikte techniek voor satelliet totaal anders is.

              Voor een nieuwe decoder is het belangrijk om na te gaan wat je eigenlijk wilt. Wil je het Portaal van Zeeland kunnen gebruiken, dan ben je gebonden aan een apparaat die HbbTV ondersteund. Voor volle ondersteuning kan dit alleen met de Humax HD Fox C. Voor niet volledige ondersteuning is een TV met CI+ en HbbTV ook voldoende, maar dan kunnen bepaalde apps niet functioneren zoals bijvoorbeeld Kijk (uitzending gemist van SBS6 e.d.). Bij het opnemen van programma's moet je echter wel naar ditzelfde kanaal kijken. Opnemen met deze decoder, of een portable HDD op TV met CI+, is daarom eigenlijk ook alleen maar handig als je niet thuis bent.

              Je kan ook gebruik maken van de DELTA Cloud PVR, via PC, tablet of smartphone, in combinatie met Google Chromecast. Via de Cloud PVR kan je opnemen, afhankelijk van je abo, en die opname casten, met tablet of smartphone, naar de TV. Met Cloud PVR kan je 25 zenders gelijktijdig opnemen terwijl je een andere zender kijkt. Dit is nu al mogelijk.

              Een andere optie is een decoder met opneemfunctie. Deze hebben dan een ingebouwde hardeschijf. Je kan dan de ene zender opnemen terwijl je naar een andere zender kijkt. In mijn omgeving zie ik voornamelijk dat er gebruik gemaakt wordt van Humax decoders en ik hoor daar eigenlijk geen klachten over. Verschil tussen de modellen zit vaak in de beschikbare ruimte van de HDD die in het apparaat zit.
              A prudent question is one-half of wisdom

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                  Helaas kunnen wij de poll achteraf ook niet aanpassen. Sterker nog, hij is in ons beheerportaal niet eens zichtbaar... Dat is wel een verbeterpuntje.
                  Is geen halszaak hoor - moet de volgende keer even beter voorbereiden dan komt dat wel goed. Verder Interessant verhaal, bedankt hiervoor.

                  Voor de argeloze meelezer nog even deze link over HbbTV:
                  https://www.homecinemamagazine.nl/20...-kun-je-ermee/

                  Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                  UHD decoders, voor de kabel, zullen nog lang op zich gaan laten wachten aangezien ik het voorlopig nog niet zie gebeuren dat UHD via de kabel doorgevoerd gaat worden.
                  Daarom heb ik het idee dat er steeds meer en vaker UHD via Internet zal worden aangeboden, ook bij Zeelandnet via de portal. Die UHD tuner is dan overbodig geworden; bandbreedte rulesz!

                  Kijk Netflix 4K via internet en dat bevalt prima - consumeert volgens mij echter een dikke 2Gb/uur

                  Opnemen is voor mij ook niet echt een issue omdat ik de meeste series ook van het web kan plukken. Wat dat betreft komt de discussie opnemen of downloaden in een heel ander daglicht te staan.

                  Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                  Je kan ook gebruik maken van de DELTA Cloud PVR, via PC, tablet of smartphone, in combinatie met Google Chromecast. Via de Cloud PVR kan je opnemen, afhankelijk van je abo, en die opname casten, met tablet of smartphone, naar de TV. Met Cloud PVR kan je 25 zenders gelijktijdig opnemen terwijl je een andere zender kijkt. Dit is nu al mogelijk.
                  Bedoel je de hiermee deDelta App?
                  Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Webkabouter
                    Bedoel je de hiermee de Delta App?
                    Ja, maar officieel heeft het DELTA Cloud PVR en voor de PC is er geen app, maar kan je het benaderen via de website http://tv.delta.nl. Weet trouwens niet of je met een Apple ook kan casten via een Chromecast :?

                    Daarom heb ik het idee dat er steeds meer en vaker UHD via Internet zal worden aangeboden, ook bij Zeelandnet via de portal. Die UHD tuner is dan overbodig geworden; bandbreedte rulesz!
                    Dit is zeker iets waar naar gekeken wordt, maar daar is voor nu nog geen aanvullende info over. Het heeft iig onze aandacht.
                    A prudent question is one-half of wisdom

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X