Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

HD ontvangen en programma's opnemen

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • HD ontvangen en programma's opnemen

    Geachte,

    Deze maand het Alles in 1 afgesloten bij Zeelandnet voor mijn ouders. Voor 1 mei was er een aanbieding met een HD ontvanger, harde schijf, wifi dongel etc. ter waarde van 300,-. Nu is er geen sprake meer van enig apparatuur, enkel een korting op het abonnement.
    Bij het afsluiten van het abonnement is mij verteld dat ik bovenstaand apparatuur niet meer nodig heb. Ik heb begrepen dat opnemen van programma's nu in een soort van Cloud gebeurt en dat daarom een HD ontvanger niet meer nodig is.
    Op uw website staat alleen vermeld hoe ik digitale tv kan ontvangen op laptops en tablets maar wat heb ik nu precies nodig om een HD signaal op hun TV te krijgen en wat heb ik nodig om TV-programma's op te nemen om later terug te krijgen?
    (Wat ik wel heb begrepen is dat zij een SmartTV nodig hebben die Hbbtv. Die is aanwezig).

  • #2
    Hallo Reny,

    Welkom op het forum

    Om zonder smarcard tv te kunnen kijken, dien je de tv te installeren met frequentie 402,00 MHz en netwerk ID 4000. Je kunt inderdaad opnemen en terugkijken via de cloud, dit gaat via de nieuwe Interactieve TV app van Delta op smartphones, tablets en pc's/laptops. Voor nu is het nog niet mogelijk om dit via het Portaal van Zeeland te doen.

    Reageer


    • #3
      Ze hebben een smartcard van Delta om digitale TV te kijken. Ze kijken al Digitale TV via een samsung digitale decoder maar nog geen HD.
      Er is onlangs een nieuwe TV aangeschaft die wel HD kan afspelen. Nu willen zij graag ook HD kijken.
      Wat hebben zij dan nog nodig of is een TV enkel voldoende?
      En als ik het goed begrijp kunnen zij geen programma's meer opnemen en terugkijken op de TV maar alleen via tablet of smartphone. Dat is ons tijdens het afsluiten van het abonnement namelijk niet zo verteld.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Reny
        Ze hebben een smartcard van Delta om digitale TV te kijken. Ze kijken al Digitale TV via een samsung digitale decoder maar nog geen HD.
        Er is onlangs een nieuwe TV aangeschaft die wel HD kan afspelen. Nu willen zij graag ook HD kijken.
        Wat hebben zij dan nog nodig of is een TV enkel voldoende?
        En als ik het goed begrijp kunnen zij geen programma's meer opnemen en terugkijken op de TV maar alleen via tablet of smartphone. Dat is ons tijdens het afsluiten van het abonnement namelijk niet zo verteld.
        Als ze HD willen kijken via de TV en ze hebben al een smartcard, dan hebben ze nog een CI+ module nodig waar de smartcard in kan.

        Voor nu klopt het inderdaad dat opnemen en terugkijken enkel gaat via mobiele apparatuur(dus smartphones, tablets en laptops/pc's). Wel is het tegenwoordig mogelijk op te casten via de Chromecast

        Reageer


        • #5
          Als het een smart tv is kunnen ze als een CI+ module met smartcard, en de Tv is verbonden met internet via de apps die op de tv zitten terugkijken en meestal kan er op usb een harde schijf aangesloten worden om op te nemen en te pauzeren

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Sheena
            Als ze HD willen kijken via de TV en ze hebben al een smartcard, dan hebben ze nog een CI+ module nodig waar de smartcard in kan.

            Voor nu klopt het inderdaad dat opnemen en terugkijken enkel gaat via mobiele apparatuur(dus smartphones, tablets en laptops/pc's). Wel is het tegenwoordig mogelijk op te casten via de Chromecast
            voor nu nog niet mogelijk is dit via het Portaal van Zeeland te doen.
            Betekent dit dat, als ik nu een Chromecast voor ze aanschaf, ze volgende maand te horen krijgen dat dit wel kan en ik dus uitgaven voor niets maak?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Reny
              voor nu nog niet mogelijk is dit via het Portaal van Zeeland te doen.
              Betekent dit dat, als ik nu een Chromecast voor ze aanschaf, ze volgende maand te horen krijgen dat dit wel kan en ik dus uitgaven voor niets maak?

              Reageer


              • #8
                Beste Sheena,

                Bedankt voor uw antwoord.
                Los van het feit dat ik het nog steeds een zeer karig aanbod vindt in vergelijking met het eerste kwartaal, heb ik inmiddels een CI+ module voor hen besteld.

                Rest mij nog de vraag:
                Mijn ouders zijn in het bezit van nieuwe Android TV. Ik heb geen verstand van Android TV's maar wel van een Android telefoon. Ik ga er van uit dat de werking ongeveer het zelfde zal zijn.
                De Delta App werkt op mobieltjes en tablets, werkt deze dan ook op een Android TV?
                In dat geval is, volgens mij, geen Chrome Cast nodig en kunnen zij alsnog gewoon opnemen in de Cloud.

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Reny
                    Rest mij nog de vraag:
                    Mijn ouders zijn in het bezit van nieuwe Android TV. Ik heb geen verstand van Android TV's maar wel van een Android telefoon. Ik ga er van uit dat de werking ongeveer het zelfde zal zijn.
                    De Delta App werkt op mobieltjes en tablets, werkt deze dan ook op een Android TV?
                    In dat geval is, volgens mij, geen Chrome Cast nodig en kunnen zij alsnog gewoon opnemen in de Cloud.
                    Daar kan ik niet direct antwoord op geven, heb even in de Playstore gekeken naar TV apps en hij staat daar nog niet tussen. Heb de vraag belegd bij de juiste afdeling, zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Sheena
                      Oorspronkelijk gepost door Reny
                      Rest mij nog de vraag:
                      Mijn ouders zijn in het bezit van nieuwe Android TV. Ik heb geen verstand van Android TV's maar wel van een Android telefoon. Ik ga er van uit dat de werking ongeveer het zelfde zal zijn.
                      De Delta App werkt op mobieltjes en tablets, werkt deze dan ook op een Android TV?
                      In dat geval is, volgens mij, geen Chrome Cast nodig en kunnen zij alsnog gewoon opnemen in de Cloud.
                      Daar kan ik niet direct antwoord op geven, heb even in de Playstore gekeken naar TV apps en hij staat daar nog niet tussen. Heb de vraag belegd bij de juiste afdeling, zodra ik een terugkoppeling heb laat ik het weten
                      De app staat gewoon in de play-store:
                      https://play.google.com/store/apps/d...lta.android.tv

                      Mijn ervaring (Philips/Samsung) is dat je op de tv alleen apps uit een vooraf door de fabrikant gemaakte lijst kunt installeren en ik vrees dat je de Delta-app daar niet tussen zult vinden.

                      Reageer


                      • #12
                        Met een smart tv kom via kanaal 12 op het portaal van zeeland, daar kun je alles terug zien wat je gemist hebt,
                        op het portaal staan terugkijken van npo1 en kijk voor ongeveer alle andere zenders,
                        opnemen kan inderdaad niet, dat kan de tv zelf in de meeste gevallen.

                        Reageer


                        • #13
                          (klopt, die kreeg ik niet meer vanaf 1 mei, weet u nog?!?)

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Reny
                            Getracht op te nemen op een harde schijf ging niet, ik gebruikte een oudere schijf dus wellicht dat een nieuwe HD-schijf beter zou werken. Die kosten wil ik echter niet maken.
                            heb je enig idee hoe die HD geformatteerd is ??
                            dat kan nogal verschil maken.

                            Reageer


                            • #15
                              Ik snap niet goed dat het niet werkt, ik heb een samsung tv van 4jaar, daar staan de app's op van NPO en Kijk,
                              op portaal kijk ik wel eens maar dat werkt idd niet vlekkeloos, ik dacht dat het aan de leeftijd van de tv lag.
                              de harde schijf kun met de tv formateren, je kunt hem dan niet meer voor iets anders gebruiken, of op een andere tv aansluiten.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X