Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Frequentiewijziging Digitale TV vanaf 3 februari

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Frequentiewijziging Digitale TV vanaf 3 februari

Beste bezoeker van het Serviceforum,

DELTA heeft in de nacht van 2 op 3 februari werkzaamheden uitgevoerd op een aantal digitale zenders. Dit ter verbetering van onze digitale tv dienst en met het oog op de toekomstige ontwikkelingen.

Wat wijzigt er voor u? Wat kunt u zelf doen?
    Heeft u toch problemen met de ontvangst van deze zenders, laat uw televisie of digitale ontvanger dan automatisch opnieuw naar zenders zoeken via het menu (raadpleeg hiervoor indien nodig de handleiding van uw tv of digitale ontvanger).

Hoe stelt u de zenders opnieuw in voor:
    • Panasonic
      Menu > Instellingen > Dvb-c afstemmenu > Zenderlijst updaten
    • Samsung
      Menu > Zenders > Automatisch afstemmen > Start > Controleer of uw frequentie en netwerk-ID nog goed staan ingesteld > Scannen > Het afstemmen van uw zenders kan maximaal 30 minuten duren > Sluiten

De zenders waarop deze werkzaamheden plaatsvinden zijn:

Zenders Standaardpakket
    • RTL 7 HD, RTL 8 HD, Zender van de Maand, DisneyXD/Veronica HD,Family 7, NET5 HD, 538 TV, Animal Planet HD, Eurosport HD, Discovery HD, Nickelodeon HD, NPO 101, NPO Cultura, SBS9, TV5 Monde, Omroep Brabant, TV Rijnmond.

Zenders Pluspakket
    • 192 TV, FOXlife, OUTtv, Food Network, HISTORY HD, Lite TV, AMC, Nick Hits, NostalgieNet, Syfy, Comedy Central Family, Fashion TV, Travel Channel, TV Oranje

Zender Fox Sports
    • FOX Sports 5 Eredivisie FOX Sports

Zender Erotiekpakket
    • Hustler TV

Zender Buitenlandpakket
    • BBC CbeeBies/BBC 4

Heeft u hulp nodig bij het zoeken van de zenders?
    Reageer dan op dit topic met het merk televisietoestel wat u heeft en wij helpen u graag verder.

Oorspronkelijk gepost door Jort
    Beste bezoeker van het Serviceforum,

DELTA heeft in de nacht van 2 op 3 februari werkzaamheden uitgevoerd op een aantal digitale zenders. Dit ter verbetering van onze digitale tv dienst en met het oog op de toekomstige ontwikkelingen.

Wat wijzigt er voor u? Wat kunt u zelf doen?
    Heeft u toch problemen met de ontvangst van deze zenders, laat uw televisie of digitale ontvanger dan automatisch opnieuw naar zenders zoeken via het menu (raadpleeg hiervoor indien nodig de handleiding van uw tv of digitale ontvanger).

Hoe stelt u de zenders opnieuw in voor:
    • Panasonic
      Menu > Instellingen > Dvb-c afstemmenu > Zenderlijst updaten
    • Samsung
      Menu > Zenders > Automatisch afstemmen > Start > Controleer of uw frequentie en netwerk-ID nog goed staan ingesteld > Scannen > Het afstemmen van uw zenders kan maximaal 30 minuten duren > Sluiten

De zenders waarop deze werkzaamheden plaatsvinden zijn:

Zenders Standaardpakket
    • RTL 7 HD, RTL 8 HD, Zender van de Maand, DisneyXD/Veronica HD,Family 7, NET5 HD, 538 TV, Animal Planet HD, Eurosport HD, Discovery HD, Nickelodeon HD, NPO 101, NPO Cultura, SBS9, TV5 Monde, Omroep Brabant, TV Rijnmond.

Zenders Pluspakket
    • 192 TV, FOXlife, OUTtv, Food Network, HISTORY HD, Lite TV, AMC, Nick Hits, NostalgieNet, Syfy, Comedy Central Family, Fashion TV, Travel Channel, TV Oranje

Zender Fox Sports
    • FOX Sports 5 Eredivisie FOX Sports

Zender Erotiekpakket
    • Hustler TV

Zender Buitenlandpakket
    • BBC CbeeBies/BBC 4

Heeft u hulp nodig bij het zoeken van de zenders?
    Reageer dan op dit topic met het merk televisietoestel wat u heeft en wij helpen u graag verder.
    Ik heb een philips tv model 7006. Ik alles geprobeerd maar nog steeds zwart. "Automatische zenderupdate" is vanuit de fabriek op "aan" gezet.

Reageer

Ik mis ook nog een aantal zenders, ook na de zender update (Panasonic, uitgevoerd zoals hierboven vermeld).
      Morgen eens uitzoeken, nu is het daar te laat voor :8

Reageer

Ik heb alle HD zenders nagelopen (op Humax ihdr5200c) en ze doen het allemaal perfect. Voorheen geen ontvangst van Discovery HD en RTL7 HD. Super! Signaalsterkte allemaal 40% en hoger met kwaliteit 100%.

Reageer

Mij viel op dat zowel Omroep Rijnmond als Omroep Brabant (als enige kanalen) uit favorietenlijstjes op zowel TV als Humax HDR waren verwijderd.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Jos
            Mij viel op dat zowel Omroep Rijnmond als Omroep Brabant (als enige kanalen) uit favorietenlijstjes op zowel TV als Humax HDR waren verwijderd.
            Staan de kanalen nog wel in de normale zenderlijst? Dan kan je de zenders weer zo toevoegen aan de favorieten. Staan ze niet meer in de normale zenderlijst, dan moeten de kanalen even opnieuw gezocht worden.
            A prudent question is one-half of wisdom

Reageer

Ik zag inderdaad dat nu een aantal HD zenders op minder storingsgevoelige frequenties zitten, zo zaten voorheen de bovenstaande HD zenders op frequenties zoals 794MHz, 802MHz, 810MHz, 834MHz & 842MHz.
              Bij deze wat hogere frequenties is de kans op storingen (blokjes) wat groter, zeker nu ook met de 4G netwerken die hetzelfde stuk frequentiespectrum gebruiken. Overigens had ik met goede kabels & pluggen nooit last van storingen

Reageer

Oorspronkelijk gepost door MatthijsL
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                Staan de kanalen nog wel in de normale zenderlijst? Dan kan je de zenders weer zo toevoegen aan de favorieten. Staan ze niet meer in de normale zenderlijst, dan moeten de kanalen even opnieuw gezocht worden.
                Dat stonden ze en zijn ook weer toegevoegd. Ik vond het alleen opmerkelijk dat alleeen die twee kanalen op verschillende apparaten verwijderd waren :8
                en wellicht dat dat bij anderen niet meteen opvalt!

Reageer

Het verwijderen van de zenders uit de favorieten en daarna opnieuw toevoegen helpt ook niet. Ook al voeg je de zender niet toe aan je favorieten toe, helpt het niet.

Reageer

aangezien niets helpt heb ik het rigerues aangepakt, ben er helemaal mee klaar. Zenders opnieuw ingeladen. Je bent wel je instellingen kwijt maar je hebt weer beeld.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door anton
                      aangezien niets helpt heb ik het rigerues aangepakt, ben er helemaal mee klaar. Zenders opnieuw ingeladen. Je bent wel je instellingen kwijt maar je hebt weer beeld.

Reageer

Voor overige tv merken heb ik een korte beschrijving gemaakt over hoe u de zenders opnieuw in zou kunnen stellen. LET OP; DIT KAN AFWIJKEN PER TELEVISIE!

PhilipsSamsungLGSony

Reageer

Loewe

Reageer

Reageer

Aanvulling: Heb zojuist met een tweede tuner en Hirschmann spul direct op het aansluitpunt gescanned, ook dan ontbreken de drie genoemde kanalen. Vooral BBC4 is jammer, daar betaal ik immers extra voor.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X