Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Coax uitbreiden na AOP

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Coax uitbreiden na AOP

    De vraag is een jaar geleden al gesteld, maar daar zag ik geen antwoord. Uitbreiden van coax kabel via ster- of rijgdozen is niet mogelijk. Tenzij ik iets over het hoofd zie. Is er een mogelijke oplossing te geven?

  • #2
    Wat wil je precies bereiken, meerdere aansluiting of een aansluiting verlengen?

    Als je meerdere aansluitingen wilt kun je het beste gebruik maken van een versterker, zie bijvoorbeeld http://www.onlinekabelshop.nl/techne...ker-fra-752nkk

    Is dit wat je zoekt, of bedoel je iets anders?

    Het beste is om de de versterker te plaatsen zo dicht mogelijk plek waar de 1e aop in huis zit, meestal de meterkast of woonkamer.Oftewel waar de coax kabel binnenkomt.

    Mvg. Pierre

    Reageer


    • #3
      Ik heb hier wel gebruik gemaakt van rijgdozen!
      Ik vond/vind het een moeilijke materie om uit te zoeken en aan te sluiten, maar het werk nu perfect.
      Vanaf het AOP gaat het radio en tv signaal met 1 kabel naar een goede splitter. Vanaf de splitter naar twee rijgdozen. De rijgdozen lus ik niet verder door en zijn voorzien van een terminator. Vanaf de rijgdozen is het signaal voor radio en tv gescheiden en gaan de kabels naar mijn tv en radio.

      Het uitzoeken van de materialen vond ik erg lastig, maar het werkt nu zonder storingen (waar je vaak over leest hier op het forum).

      Reageer


      • #4
        Misschien een handig overzichtje met goedgekeurde materialen :

        http://www.keurmerk.nl/NL/Gastpagina...bel-Kabel-Keur

        Het schijnt technisch zelf nog mogelijk te zijn om internet over je (TV) coax te laten lopen ipv
        (UTP) netwerkkabel maar ofdat wenselijk (en betaalbaar) is nog maar de vraag.

        http://www.hirschmann-multimedia.nl/MOKA-32

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door PvdP
          Wat wil je precies bereiken, meerdere aansluiting of een aansluiting verlengen?

          Als je meerdere aansluitingen wilt kun je het beste gebruik maken van een versterker, zie bijvoorbeeld http://www.onlinekabelshop.nl/techne...ker-fra-752nkk

          Is dit wat je zoekt, of bedoel je iets anders?

          Het beste is om de de versterker te plaatsen zo dicht mogelijk plek waar de 1e aop in huis zit, meestal de meterkast of woonkamer.Oftewel waar de coax kabel binnenkomt.

          Mvg. Pierre
          De vraag is/was niet volledig. De kabel(GROEN) komt binnen en daar heeft DELTA een doos (AOP?)geplaatst, waaruit het signaal gesplitst wordt naar een TV en radio aansluiting. Hierop is een zogenaamde "Cable modem optimizer" gestoken. Van daaruit kan ik of alleen met het radiosignaal of het TV signaal doorgaan. Waarbij dus twee kabels nodig zijn. Graag zie ik een oplossing tegemoet, waarbij zowel het radio- als het TV signaal door een (1) kabel gaat en later op de gewenste plaats weer kan worden gesplitst. Mag ik gebruik maken van de tweede aansluiting in de doos (AOP?)? Zo ja, dan is het probleem opgelost. Zo nee, dan zie ik graag een andere oplossing tegemoet.

          M.vr. gr.

          nstokdijk

          Reageer


          • #6

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8
                L.S.

                Kunt u mij uitleggen wat het verplaatsen van het AOP verandert in de mogelijkheid om een(1) draad naar een rijgdoos te krijgen en het daar te splitsen in een radio- en TV signaal?

                M. vr. gr.
                nstokdijk

                Reageer


                • #9
                  Als ik me niet vergis zit het radio signaal ook nog gewoon in de kabel die u achterin de tv(of decoder) stopt. Zo had ik namelijk ook altijd radio. Ik pakte gewoon de coax-uitgang(ooit bedoeld voor de videorecorder) van de decoder, en die sloot ik aan op de radio. Maar dit werkt denk ik alleen als je niet zo een nieuwe mooie AOP hebt in je huis. Bij mij komt er in de hoek van de woonkamer gewoon een groene coax kabel vanonder de fundering. Hierop zit een simpel doosje geplaatst op de muur. Hierop zit de Cable modem optimizer opgeschoven. Het signaal word hierin niet gesplitst, maar enkel voorzien van ander connector(tv en radio coax stekkers zijn net omgedraaid)

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer


                    • #11
                      Ik heb bv deze : Tratec CF-02/65 (en met mij velen denk ik)

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Mapje
                        Ik heb bv deze : Tratec CF-02/65 (en met mij velen denk ik)
                        Yep, die zit bij mij ook op het kastje aan de muur waar de coax het huis binnenkomt .

                        Reageer


                        • #13
                          In die Tratec wordt de signaalsterkte van het radio- en tv-signaal anders behandeld (zie deze pagina). Zoals Jos al schrijft is een ander type AOP misschien de beste oplossing, nstokdijk. Dan kan je zelf de splitter voor radio/tv 'verderop' zetten. De data-aansluiting blijft wel op het AOP, die kan je niet 'zelf afsplitsen'.

                          Reageer


                          • #14
                            Indirect stel je dus voor dat deze er dan weer op zo moeten ?

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Mapje
                              Indirect stel je dus voor dat deze er dan weer op zo moeten ?
                              Ik heb een TRIS-210/E uit 2009. Als DELTA bij jou een specifiek model heeft omgewisseld voor een ander model dan denk ik dat ze daar hun redenen voor hebben, zoals betere specificaties op het gebied van isolatie of signaal/ruiswaarden. Misschien dat Jeroen06 of een van de moderators hier iets over kan zeggen

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X