Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Portaal van zeeland icm de nieuwe wifimodem van delta

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Portaal van zeeland icm de nieuwe wifimodem van delta

    Hallo,

    Ik heb afgelopen maandag een nieuwe wifi modem gekregen van Delta (eindelijk), ik heb deze geinstalleerd volgens het boekje en op alle apparaten in huis hebben we nu internet via dit modem.

    Ik wilde maandag avond een programma terugkijken, via mijn Humax HD FOX-C interactieve tv ontvanger van delta (gekocht bij Mediamarkt 2 jaar geleden), maar deze kan geen verbinding maken met de wifi!

    Ik dacht nou dan probeer ik het morgen nogmaals, niet meer aan gedacht dus nu vanmiddag nogmaals geprobeerd en nog niks, ik heb nogmaals opnieuw gezocht naar mijn signaal en gevonden + het juiste wachtwoord ingetypt maar hij kan het niet vinden, ook heb ik de dongel er een tijdje uit gehaald en opnieuw erin gedaan, de stroom eraf gehad en het kastje gereset door het terug te zetten in fabriekinstellingen, dit werkte ook allemaal niet, ik heb gebeld met de klantenservice van delta/zeelandnet daar wisten ze t ook niet en verwezen me door naar hier dus hier ben ik!

    Hoe los ik dit op???? Wat is het probleem??? Zijn er meer mensen die dit hebben???

    Groetjes Marielle

  • #2
    Hallo Marielle, welkom op het forum.

    Heb je nog andere apparaten die via wifi zijn verbonden, of is de rest bekabeld?
    Je nieuwe modem/router kan op 2 frequenties uitzenden nl. 2,4 en 5Mhz. Weet je of beide daadwerkelijk aanstaan?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Jos
      Hallo Marielle, welkom op het forum.

      Heb je nog andere apparaten die via wifi zijn verbonden, of is de rest bekabeld?
      Je nieuwe modem/router kan op 2 frequenties uitzenden nl. 2,4 en 5Mhz. Weet je of beide daadwerkelijk aanstaan?

      Ik heb nog een tablet, blu ray speler, 2x smartphone en af en toe de playstation op de wifi, tablet en bluray speler zijn ook niet continu op de wifi. Maar dit was ook al zo toen ik het oude modem nog had met de router ertussen toen nooit problemen gehad.
      Ik ga nog een mijn laptop aan het modem koppelen en even kijken naar die kanalen.

      Reageer


      • #4
        ik heb beide aan staan en ik heb ze nu een aparte naam gegeven maar ik krijg op mijn apparaten maar 1 door dat is die van de 2.4 Mhz of klopt dit ook?
        Ik ben wat dit betreft echt een leek ik heb het volgens de handleiding gedaan staan beide aan maar ik denk dat er maar 1 uitzend dan anders zou ik toch allebei de namen in de lijst moeten zien?

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door patenmar
          Ik ben wat dit betreft echt een leek ik heb het volgens de handleiding gedaan staan beide aan maar ik denk dat er maar 1 uitzend dan anders zou ik toch allebei de namen in de lijst moeten zien?
          Apparaten die niet 5GHz geschikt zijn kunnen deze verbinding niet zien. Ik vermoed dus dat het betreffende apparaat alleen 2,4GHz kan gebruiken. Mag ik eens een kijkje in je modem nemen om de instellingen na te kijken?

          Reageer


          • #6
            ja dat mag zeker welke gegevens wil je hebben?

            Reageer


            • #7
              De meeste (en zeker oudere) apparatuur werkt alleen met 2,4Mhz. Ik vroeg het met name om uit te sluiten dat je een apparaat had dat met 5Mhz was verbonden en dat 2,4Mhz misschien uitstond, waardoor die dongel geen verbinding kon maken. Overigens zag je daar wel de netwerknaam, dus ook dat was eigenlijk niet logisch. Heel vreemd allemaal.
              Je zou nog kunnen proberen je laptop eens via die dongel te verbinden (originele wifi van de laptop dan wel eerst uitzetten) Lukt dat wel, dan is er waarschijnlijk een probleem met de Humax. Lukt dat ook niet, dan zal er iets met de dongel zijn.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Jos
                De meeste (en zeker oudere) apparatuur werkt alleen met 2,4Mhz. Ik vroeg het met name om uit te sluiten dat je een apparaat had dat met 5Mhz was verbonden en dat 2,4Mhz misschien uitstond, waardoor die dongel geen verbinding kon maken. Overigens zag je daar wel de netwerknaam, dus ook dat was eigenlijk niet logisch. Heel vreemd allemaal.
                Je zou nog kunnen proberen je laptop eens via die dongel te verbinden (originele wifi van de laptop dan wel eerst uitzetten) Lukt dat wel, dan is er waarschijnlijk een probleem met de Humax. Lukt dat ook niet, dan zal er iets met de dongel zijn.
                De dongel werkt wel op mijn laptop dus die is het niet

                Reageer


                • #9

                  Reageer


                  • #10
                    Ik bedoelde inderdaad het humax kastje
                    Het kastje heeft 2 usb aansluitingen ik heb het inmiddels ook bij de andere poort geprobeerd maar deze doet het ook niet,, ook nu krijg ik een lijst met namen van verbindingen, ik kies mijn naam voer het juiste wachtwoord in maar helaas geeft ie weer aan dat ie geen verbinding kan maken

                    Reageer


                    • #11
                      correctie nu in de andere poort doet ie het dus wel!! Bedankt voor de tip, er zal waarschijnlik iets mis zijn met die ene poort voor de usb.
                      Hij doet het weer dank je wel voor de moeite en de tips!!

                      Reageer


                      • #12
                        Graag gedaan, fijn dat 't weer werkt! Als de handleiding die ik via google vond nou ook 2 usb-aansluitingen aangaf, was ik misschien al eerder met die tip gekomen :8

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X