Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen analoog signaal op de kabel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen analoog signaal op de kabel

    Onze kids hebben een tv gekregen en nu blijkt bij het aansluiten dat er op ons adres geen analoog signaal op de kabel zit!

    Wel hebben we digitale tv van delta en internet via de kabel van zeelandnet. Wie kent dit probleem en hoe los ik het op??

  • #2
    Hallo JJNvdP,

    Welkom op ons Serviceforum

    Het is niet mogelijk om digitaal televisie te kijken zonder kabel van Delta. Waar sluit je de coaxkabel (antennekabel) op aan, die van de televisie's af komen?
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Caroline
      Hallo JJNvdP,

      Welkom op ons Serviceforum

      Het is niet mogelijk om digitaal televisie te kijken zonder kabel van Delta. Waar sluit je de coaxkabel (antennekabel) op aan, die van de televisie's af komen?
      Hoi,
      Ik heb mss de vraag niet op de juiste manier gesteld. Ik heb echt, geen analoog signaal. Niet op de radio en niet op de tv... Alleen sky radio komt door op de radio... Ik heb al gebeld met de servicedesk en deze zeiden ook niet te weten waar het aan ,lag. Ik heb het met 2 verschillende televisies geprobeerd...

      Reageer


      • #4
        Met je antwoord is nog steeds niet duidelijk hoe je tv en radio zijn aangesloten, rechtstreeks via de aansluiting waar de kabel je huis binnenkomt (abonneeovernamepunt) of via een decoder.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Jos
          Met je antwoord is nog steeds niet duidelijk hoe je tv en radio zijn aangesloten, rechtstreeks via de aansluiting waar de kabel je huis binnenkomt (abonneeovernamepunt) of via een decoder.
          Hallo Jos,

          Mijn decoder en stereo zijn direct aangesloten op het abonneeovernamepunt, hier zit ongeveer 10 meter kabel tussen. (Tijdens de verbouwing uitsluitend Kabelkeur Hirschmann 1Gh ready gebruikt en 1 splitter)

          Als ik de kabel direct op de binnenkomende contactdoos (bron) aansluit komt er OOK geen analoog signaal door. Dan doe ik dus de kabel (die voor de digitale tv) er uit en sluit ik alleen een analoge tv aan...

          Daarna doe ik de kabel er weer in die naar de decoder gaat en kan ik weer digitaal tv kijken en radio luisteren... Maar ja, die tv's van de kids zijn niet digitaal...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door JJNvdP
            Hallo Jos,

            Mijn decoder en stereo zijn direct aangesloten op het abonneeovernamepunt, hier zit ongeveer 10 meter kabel tussen. (Tijdens de verbouwing uitsluitend Kabelkeur Hirschmann 1Gh ready gebruikt en 1 splitter)

            Als ik de kabel direct op de binnenkomende contactdoos (bron) aansluit komt er OOK geen analoog signaal door. Dan doe ik dus de kabel (die voor de digitale tv) er uit en sluit ik alleen een analoge tv aan...

            Daarna doe ik de kabel er weer in die naar de decoder gaat en kan ik weer digitaal tv kijken en radio luisteren... Maar ja, die tv's van de kids zijn niet digitaal...
            Hoi JJNvdP,

            Heb je de analoge zenders ook gezocht op de analoge TV's? De zenders zullen eerst gezocht moeten worden voordat je ze daadwerkelijk te zien krijgt.

            Reageer


            • #7
              Hallo Frans,
              Dat klopt, ik heb de tv's automatisch het gehele gamma af laten zoeken tot ze met de melding kwamen dat er geen zenders beschikbaar waren...

              Oorspronkelijk gepost door Frans
              Oorspronkelijk gepost door JJNvdP
              Hallo Jos,

              Mijn decoder en stereo zijn direct aangesloten op het abonneeovernamepunt, hier zit ongeveer 10 meter kabel tussen. (Tijdens de verbouwing uitsluitend Kabelkeur Hirschmann 1Gh ready gebruikt en 1 splitter)

              Als ik de kabel direct op de binnenkomende contactdoos (bron) aansluit komt er OOK geen analoog signaal door. Dan doe ik dus de kabel (die voor de digitale tv) er uit en sluit ik alleen een analoge tv aan...

              Daarna doe ik de kabel er weer in die naar de decoder gaat en kan ik weer digitaal tv kijken en radio luisteren... Maar ja, die tv's van de kids zijn niet digitaal...
              Hoi JJNvdP,

              Heb je de analoge zenders ook gezocht op de analoge TV's? De zenders zullen eerst gezocht moeten worden voordat je ze daadwerkelijk te zien krijgt.

              Reageer


              • #8
                Uit je verhaal kan ik niet onomstotelijk vaststellen, dat je de coaxkabel die van je decoder naar de tv gaat, losmaakt bij de decoder en de aansluiting (die bij de decoder zat) rechtstreeks aansluit op de coaxaansluiting in de muur.
                Met de kabel voor de digitale tv er uit halen, zou je ook een HDMI-kabel tussen decoder en tv kunnen bedoelen.
                Het is nl. wel heel erg raar dat je wel EN internet EN digitale tv signalen EN Sky radio ontvangt en verder geen analoge signalen.
                Ken je het verschil tussen HDMI- en coaxaansluitingen?

                Reageer


                • #9

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X