Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slecht beeld op verschillende kanalen digitale tv

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slecht beeld op verschillende kanalen digitale tv

    Hallo,

    Sinds enige tijd kan ik op digitale tv kanaal 7,8,9 en 10 zeer slecht ontvangen het gehele beeld is opgevuld met gekleurde blokjes. Dit is niet alleen mijn probleem ik hoorde van vrienden dat die hetzelfde probleem hebben. In Zierikzee was of is dit ook zo daar hebben jullie in de kasten die in de straat staan wat veranderd en toen was dat probleem niet meer. Jullie geven wel snel de schuld aan de kabel die in huis ligt maar daar ligt het probleem niet.
    Is er een oplossing?

    gr,

    Marco

  • #2
    Storingsdienst bellen?

    Reageer


    • #3
      Hoi Marco,

      De zenders die je noemt zijn de zenders vaker als eerste problemen geven. Dit komt in de meeste gevallen door instraling van 4G netwerken, zie bijvoorbeeld ook dit topic. Onze ervaring leert dat zulke problemen in de meeste gevallen dan ook op te lossen zijn door goede kabels te gebruiken, bij voorkeur met het kabelkeurmerk.

      Je geeft aan dat het in jouw geval niet aan de kabels ligt. Hoe weet je dat? Heb je deze al vervangen? En waar zit de hoofdaansluiting, in de woonkamer of in de meterkast? Want mocht deze bijvoorbeeld in de meterkast zitten, dan is het belangrijk om de kabel in zijn geheel te vervangen, dus niet enkel van de tv naar de wandcontactdoos in de kamer. Mocht je inderdaad de kabel in zijn geheel hebben vervangen, laat het dan even weten. Er kan natuurlijk altijd wat mis zijn met je hoofdaansluiting, of inderdaad het kastje in de straat

      Reageer


      • #4
        Ik heb de kabel nog niet vervangen, dit is ook niet gemakkelijk. Contactdoos zit in de kamer, maar ik ga het proberen met een kabel zodra ik dat heb gedaan laat ik het weten.

        gr,

        Marco

        Reageer


        • #5
          @marcokr

          Probeer het eerst eens met een losse coaxkabel met vaste stekkers vanaf je tv naar de meterkast. Is makkelijk testen zonder te slopen
          Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

          Reageer


          • #6
            Dat ga ik zo proberen.

            Reageer


            • #7
              Hallo,

              Het is gelukt met een nieuwe kabel, ook nog bij 2 vrienden dit op dezelfde manier opgelost. Ik ging om die nieuwe kabel en de verkoopster gaf aan dat vele mensen dit overkomt. Misschien is het een idee om dit kenbaar te maken op een af andere manier aan de klanten, voorkomt vele vragen en ergernis, dit is maar een idee.

              Reageer


              • #8
                Als je even zoekt in de veelgestelde vragen/op het forum dan wordt dit ook meerdere malen aangegeven. Probleem is dat veel mensen al bij voorbaat problemen met een kabel uitsluiten!

                Reageer

                Om te reageren, moet je eerst .

                verwerken...
                X