Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

TV met DVB-C tuner toch CI+ nodig? / 2 kanalen opnemen, 2x CI+ nodig?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • TV met DVB-C tuner toch CI+ nodig? / 2 kanalen opnemen, 2x CI+ nodig?

    Hoi!

    Ik ben van plan de Panasonic TX-40CX800E te gaan kopen. Deze kan twee programma's tegelijk opnemen of eentje opnemen terwijl je de andere kijkt.

    Nu mijn vraag: deze TV heeft een DVB-C (kabel) tuner? Werkt dat met Delta?

    Zo niet, dan moet er volgens mij een CI+ module in. Om op twee verschillende kanalen gelijk op te kunnen nemen, is het dan nodig dat je er 2 CI+ modules met dus 2 smartcards in doet?

    Verder: is er al wat bekend over de CloudPVR van Delta? Want als dat snel komt, is de noodzaak van 2 tuners dus niet nodig...

    Ik hoor graag wat meer info, zodat ik de juiste TV keuze kan maken!

    Alvast bedankt!

    Gr.

    Marco

  • #2
    Marco,

    Welkom op het forum, om optimaal gebruik te kunnen maken van kijken en opnemen tegelijk is het noodzakelijk dat je over 2 tuners beschikt, eentje om op te nemen en de ander om kanalen te kijken die op een andere band zitten.
    Als ik de specs van dit toestel bekijk lijkt hij niet over een twintuner te beschikken, wellicht dat je leverancier je hier meer duidelijkheid over kan geven.

    Een Ci+ module of externe decoder zal je altijd nodig hebben, deze is noodzakelijk om het gecodeerde tv signaal te decoderen, de C in DVB-C staat voor Cable, de tuner werkt dus in combinatie met DELTA

    Cloudpvr staat vooralsnog gepland voor het einde van dit jaar, een exacte datum heb ik op dit moment nog niet voor je

    Reageer


    • #3
      Bedankt voor de snelle reactie Marco!

      Als ik de specs op de Panasonic site bekijk, lees ik bij 'alle features', dit:
      Twin HD Tuner / HD Triple Tuner J / J

      Blijft de vraag of hier dan dus 2 CI+ modules en 2 smartcards in moeten. Of is het feit dat hij over een twin tuner beschikt voldoende en hoeft er dan ook maar 1 CI+ module en 1 smartcard in?

      Is er over die CloudPVR wel al bekend wat dat precies in gaat houden en is het zeker dat het komt?

      Reageer


      • #4
        Marco,
        Da's typisch toen ik zocht op dit type kwam ik geen twintuner vermelding tegen, toegegeven dat was een review site en niet de site van Panasonic zelf, en die zullen het vast wel weten
        Ik ga er niet van uit dat je 2 CI+ modules nodig gaat hebben, bij een PVR met twintuner is dit ook niet het geval en zou ook dubbelop zijn.

        Niets is uiteraard zeker in het leven maar ga er van uit dat CloudPVR er zeker aan zit te komen, we zijn er al een aardig eindje mee, de exacte specificaties staan nog niet online, wel is er nog een topic over met iets aan info , had je die al gezien?

        https://forum.zeelandnet.nl/televisie-4/cloud-pvr-1830

        Reageer


        • #5
          Marco's

          Een CI+ Module kan maar 1 kanaal tegelijk decoderen.
          Als voorbeeld pak ik even de box van delta (Humax HD-FOX-C) deze heeft ook een twintuner, maar hier moet ook een ci+ module in om de gecodeerde kanalen te decoderen. Als je met deze box wil opnemen kan je dat maar op 1 gecodeerd kanaal doen, dit van wegen de beperking van een ci+ module.

          Een PVR met twintuner maakt geen gebruik van een ci+ module, deze kan wel 2 kanalen tegelijk decoderen.

          Nu heb ik al redelijk wat tv's gezien, maar tot op heden nog niet een tv waar er 2 ci+ modules in kunnen ik vrees dan ook dat dat niet zal gaan.

          De TX-40CX800E is wel een mooi dingetje trouwens

          Gr. Schoefse

          Reageer


          • #6
            Bij de gegevens van deze tv op de Panasonic site staat zelfs "ci modules: 2" Dus lijkt me dat er twee in kunnen.

            Reageer


            • #7
              Dan vrees ik dat dat kan :8 weer wat geleerd.

              Neemt trouwens niet weg dat als je dus een gecodeerde kanaal wil opnemen en een andere wil kijken je wel 2x een ci+ module plus smartcard nodig zal hebben. Om nog even een soort van mijn gelijk te halen

              Gr.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Ik sprak zojuist een bekende welke ik meteen deze vraag kon voor leggen.

                  Als eerst heb ik natuurlijk een potje zitten janken dat ik niet wist dat er tv's waren met meer dan 1 ci slot.:@

                  Hij kon mij vertellen dat er voor het opnemen en kijken tegelijk 2 ci+ modules nodig zijn.

                  O ja en Sebastiaan, een CI+ module kan maar 1 transport stream tegelijk decoderen. Dus het opnemen en kijken van de zelfde zender zou mogelijk kunnen maar een gecodeerde zender kijken en een andere zender uit een andere ts kijken met 1 ci+ module gaat niet lukken.

                  Gr.

                  Reageer


                  • #10

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X