Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

E04 melding

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • E04 melding

    Beste mensen,

    Wij hebben een Humax HD-FOX C decoder met een smartcard voor digitale tv. Enkele weken terug kreeg ik af en toe een E04 melding maar dit kon opgelost worden door een duwtje te geven tegen de smartcard. Dat trucje werkt nu niet meer. Ik heb ook de module al in en uit geschoven maar dit lost het probleem niet op.

    Kan het zijn dat de kaart defect is? Komt dit probleem vaker voor? Hoe los ik dit op? Bij voorbaat dank voor uw hulp.

  • #2
    Hallo grotekade8,

    Welkom op ons Serviceforum

    Het kan zijn dat het chipje (gouden plaatje) op de smartcard wat vettig is. Maak deze schoon met bijvoorbeeld een stukje t-shirt. NIET met een vochtige doek.

    Wil je dan eens testen of het nu beter gaat?
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

    Reageer


    • #3
      Beste Caroline,

      Dank voor je antwoord.

      Ik heb dit geprobeerd maar zonder resultaat.... Nog andere suggesties?

      Reageer


      • #4
        Grotekade8,

        De kans dat je smartcard defect is, is bijzonder klein, in de praktijk zien we dit nog minder dan zelden gebeuren.
        Jouw decoder maakt gebruik van een CI+ module, probeer deze er ook eens uit te halen en terug te steken.
        Daarnaast zou je natuurlijk iemand in je omgeving kunnen vragen hun smartcard in jouw decoder te doen en vica versa, ook op die manier kan je vrij snel vaststellen of het probleem in de kaart of juist de decoder zit.
        Als dit het niet oplost wil ik je toch adviseren om het apparaat na te laten kijken

        Reageer


        • #5
          Misschien wel te warm geworden.... Maar waar na laten kijken?

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door grotekade8
            Misschien wel te warm geworden.... Maar waar na laten kijken?
            Hoi Grotekade8,

            De CI+ module zou je kunnen laten nakijken bij een van onze dealers, bijvoorbeeld Mediamarkt of BCC.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X