Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Slechte ontvangst Discovery Channel

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Slechte ontvangst Discovery Channel


  • #2
    ik heb het zelfde dan ga ik naar de analoge discovery en die is goed. alleen de hd zender werkt niet .heb het doorgegeven en ik moest de kabels controleren.of ze zouden een monteur sturen en dat moest ik betalen

    Reageer


    • #3
      mijn ervaring is een versterker er tussen zetten het signaal is soms te zwak voor hd ontvangst de nieuwe tv hebben daar meer problemen mee dan de oude beeldbuis toestellen

      Reageer


      • #4

        Hoi Nofus, en welkom op het forum. Zou het kunnen dat die oudere TV geen HD televisie was? HD is storingsgevoeliger dan SD (standard definition). Voor Discovery is dat zender nummer 88. Zoals je hier op onderstaand plaatje kunt zien behoort Discovery HD tot de zenders die verstoord kunnen worden door 4G zenders. Betere bekabeling (kabelkeur) kan dan helpen. Zie daarvoor dit topic.

        [img]e37f7038-8d9c-444f-9902-2d8fe7478fa3.png[/img]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door wmersman
          ik heb het zelfde dan ga ik naar de analoge discovery en die is goed. alleen de hd zender werkt niet .heb het doorgegeven en ik moest de kabels controleren.of ze zouden een monteur sturen en dat moest ik betalen
          Ja, dat had ik dus ook. Ik vind dat als ze Discovery HD aanbieden, moet deze ook goed zijn. Analoog kijken op een nieuwe LED TV, da's ook geen doen. Service van Zeelandnet schiet hier echt te kort.

          Reageer


          • #6
            De vorige TV was ook een HD LCD televisie. Ik zal eens kijken naar een betere kabel, een met 4-voudige bescherming zal mijn problemen dan oplossen?

            Reageer


            • #7
              als ik zo naar de bovenstaande vragen kijk dan hebben wij het wel heel slecht. wij kunnen sinds een paar maanden
              RTL 7 en RTL 8 en Net 5 en Veronica niet meer naar deze zenders kijken omdat de kwaliteit zo slecht is. we hebben vandaag gereageerd en onze klacht bij Delta neergelegd. nu ben ik toch wel eens benieuwd welke oplossing zij voor ons hebben. als ze ook beginnen over een nieuwe kabel dan zijn ze toch echt slecht want daarvoor was er niets aan de hand. het probleem is echt van de laatste maanden. wens ons succes

              Reageer


              • #8
                Ik begrijp dat jullie het gevoel hebben van het kastje naar de muur gestuurd te worden.

                Als het internet van ZeelandNet zonder problemen werkt en er zijn geen storingen dan zijn er geen problemen met de signaaldoorvoer van de wijkkast naar de woning.

                De meeste problemen hebben helaas met de binnen installatie te maken. Denk hierbij aan splitters, antenneversterkers en kabels. Toen we analoog keken konden we wel 100 mtr coaxkabel tussen tv en aansluitpunt plaatsen en dan hadden we nog tv.

                Tegenwoordig met het gewone digitale tv signaal (SD) moet het signaal al sterker op het apparaat binnen komen Bij HD-tv moet het signaal vanaf de hoofdaansluiting naar het apparaat wel heel sterk zijn wil deze goed weergegeven kunnen worden.

                Slijtage is ook bij coaxkabels, splitters en antenneversterkers aan de orde. Soms krijg ik iemand aan de telefoon en die zegt: "Die antennekabel ligt er al jaaaaaaaaaaaaaaren." Dus controleer dit eens heel simpel met een losse coaxkabel vanaf de hoofdaansluiting (daar waar de kabel de woning binnen komt: meterkast of bij het voorraam in de woonkamer) naar je decoder of tv met module. Het liefst een kabel met gegoten stekkers.

                Voor nog meer info kijk eens in dit topic.
                Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

                Reageer


                • #9
                  het woord jaaaaren deed het hem . we hebben de kabels allemaal na gekeken en 1 lag los en de scardkabel was ook niet goed. bedankt

                  Reageer


                  • #10
                    Ook wij hadden een slechte ontvangst van RTL 7 en RTL 8 en Net 5 en Veronica, en na het vervangen van de oude kabels door Hirschmann kabels is het probleem opgelost! Ditzelfde ook bij mijn moeder gedaan, en ook zij kan weer alles kijken!
                    Ik was ook een beetje argwanend, maar het helpt dus wel!
                    Het schijnt te maken hebben met de uitrol van 4G netwerken, zie o.a. http://www.hirschmann-multimedia.nl/...ROOF-coaxkabel
                    of google er zelf eens naar.
                    En nee... ik heb geen Hirschmann aandelen....

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door klippel
                      Ook wij hadden een slechte ontvangst van RTL 7 en RTL 8 en Net 5 en Veronica, en na het vervangen van de oude kabels door Hirschmann kabels is het probleem opgelost! Ditzelfde ook bij mijn moeder gedaan, en ook zij kan weer alles kijken!
                      Ik was ook een beetje argwanend, maar het helpt dus wel!
                      Het schijnt te maken hebben met de uitrol van 4G netwerken, zie o.a. http://www.hirschmann-multimedia.nl/...ROOF-coaxkabel
                      of google er zelf eens naar.
                      En nee... ik heb geen Hirschmann aandelen....
                      Bedankt voor deze feedback, klippel! En fijn dat het is opgelost.

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X