Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Van Samsung-TV opnemen op Synology NAS

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Van Samsung-TV opnemen op Synology NAS

    Hallo allemaal !
    Dit mijn eerste post op dit forum en meteen een pittige vraag, denk ik.
    Onderstaande 'case' heb ik ook reeds aan de Helpdesk voorgelegd maar die verwijzen mij naar de leverancier.
    Dat begrijp ik omdat ze er waarschijnlijk geen praktische ervaring mee hebben, net als ikzelf overigens.
    Ik probeer het langs deze weg, wellicht is er iemand in Zeeland die mij kan helpen of die reeds dit doet.
    Alvast bedankt !

    Ik heb een Samsung-TV (type UE48HU7500L) waarbij ik gebruik maak van de CI+ insteekmodule om Delta Digitale Televisie te kunnen ontvangen. De TV is via Wifi verbonden met internet; mijn router staat slechts een aantal meters van de TV verwijderd.
    Verder beschikt de TV over 2 tuners en is er een opnamemogelijkheid via USB.
    Ik heb geen aparte decoder of media-player.
    Nu zou ik graag opnemen van de TV en tevens mijn grote verzameling aan foto's die op een externe harde schijf staan op de TV laten zien.
    Verder wil ik graag de opgenomen TV-programma's en mijn foto's mobiel overal kunnen benaderen, dus ook buiten mijn eigen netwerk.

    Hiervoor wil ik een NAS van het merk Synology, type DS214Play kopen die ik naast de TV zet.
    Deze NAS neemt dan, net als een videorecorder(PVR), de TV-programma's op.
    Ik heb begrepen dat je dan een DVB-C USB stick kunt aanschaffen die je aan de ene kant verbindt met USB2.0-aansluiting van de NAS en aan de andere kant met de USB2.0 van de TV.
    Met de op de NAS te installeren gratis App DVB-link worden via zo'n stick de beschikbare tv-zenders etc ingelezen en kun je TV-programma's in goede kwaliteit rechtstreeks op de NAS opnemen en later terug kijken.
    Opnemen en TV kijken op een andere zender moet volgens mij op de TV mogelijk zijn daar deze over 2 tuners beschikt.
    Voordat ik tot eventuele aanschaf over ga wil ik zeker weten dat dit gaat werken en daarom
    wens ik graag van u antwoord op de volgende vragen:

    1) Is de door mij voorgestelde configuratie technisch mogelijk bij Delta ?
    2) Zo ja, welke DVB-C-stick (merk/type) is dan compatible met uw netwerk ?
    3) Zo nee, wat is dan het alternatief bij Delta voor het opnemen van TV-programma's in combinatie met een NAS,
    (m.a.w. wat is er naast de NAS die ik voor mijn foto's wil gebruiken nog meer nodig om in goede kwaliteit van TV op te nemen
    waarbij die opnames ook kunnen worden opgeslagen op en bekeken via de NAS).

  • #2
    Beste maoppe,

    Welkom op het forum

    Inderdaad een pittige vraag. Ik kan je niet vertellen of het gaat werken, wel hoe dit met andere providers is getest. Op Tweakers (1,2) wordt hier wel over gesproken. Ik denk dat je met wat, eh, tweaken er wel uit moet komen. En als je hier geen medegebruikers vindt, dan wel op Tweakers of op synology-forum.nl

    Hopelijk lukt het je!

    Oh ja: andere info van Delta dan wat je al op de site vindt over gecertificeerde apparatuur, verwacht ik niet dat je krijgt. En dit is een gebruikersforum dus je zal het met goedwillende mede-gebruikers moeten doen

    Reageer


    • #3
      Beste GoeRoe,

      Bedankt voor je reactie !
      Ik kijk geregeld op Tweakers.net en Hardware.info en ook ben ik geabonneerd op hun YouTube kanaal.
      Echter, daar vind je alleen antwoord als je bij de 'grote' providers zit.
      Delta profileert zich ook als zodanig maar 'boven de Moerdijk' bestaan ze niet.
      Treffend vind ik het in dat kader ook dat ze niet meededen aan het door Kassa georganiseerde landelijke onderzoek naar de internetsnelheid via de kabel, en daar hadden ze best hoog gescoord volgens mij.
      Ons Zeeuwen zijn nu eenmaal zo blijkbaar en ik ben zeker tevreden met Zeelandnet, alleen moet ik wel vele wegen bewandelen om een goed antwoord te krijgen op mijn vraag.
      Natuurlijk heb ik mijn vraag ook neergelegd bij Synology, maar ook die zullen wel weer over Ziggo beginnen, want ja ..... Delta, die kennen ze niet.
      Er zal toch wel 1 zeeuw zijn die meer doet met een NAS dan alleen maar foto's kijken en muziek afspelen ??
      Ik wacht het rustig af.

      Nogmaals dank en prettige Pasen !

      Reageer


      • #4
        Die zijn er zeker maoppe, je moet er maar net een vinden die hier meeleest (ik weet dat er ook op Tweakers zitten, en op allebei) en die hetzelfde met zijn NAS wil/doet als jij

        Wat ik vanuit ZeelandNet/DELTA een beetje jammer vind is dat hun klanten regelmatig als 'atechnisch' worden behandeld. Voorbeelden:
        - geen handleidingen publiceren over het aansluiten van een eigen router achter het ZeelandNet modem;
        - in het nieuwe EPC3940 modem de opties voor NAS, VPN, mediaserver, config backup/restore enz. dicht zetten om het klanten 'niet te moeilijk te maken';
        - voor alles-in-1 klanten de snelheid te verhogen maar dat nog niet doen voor de klanten die hetzelfde abonnement afnemen maar dan zonder bellen (dat die klanten daar een goede reden voor hebben, zoals jeroen06, wordt buiten beschouwing gelaten).

        En bij veel klanten zal dat zeker kloppen. Maar niet bij allemaal.

        Het wordt een beetje off-topic, maar inderdaad, een kleine provider met afwijkende instellingen is niet altijd gemakkelijk als je iets meer wil dan het standaardwerk. Dit zie je overigens ook terug bij bijvoorbeeld de DELTA TV app die allang Lollipop compatible had moeten zijn; de Ziggo app is dat bijvoorbeeld wel (en deelt, voor zover ik heb kunnen zien, een gedeelte van dezelfde broncode) - maar Ziggo heeft meer abonnees en daardoor waarschijnlijk meer slagkracht.

        Het zou mooi zijn als ZeelandNet een 'standaard' en een 'geavanceerd' profiel zou maken waarbij klanten die daarvoor kiezen, deels 'self supporting' moeten zijn (is het stuk, reset dan je modem of zet een config backup terug). Maar dat is eigenlijk een onderwerp voor een apart topic

        Reageer


        • #5
          Jouw verhaal sluit aan bij wat ik bedoel.
          Ik zal mij eens rustig verder in deze complexe materie gaan verdiepen.

          Reageer


          • #6
            Hoi ik heb ook de UE48HU7500L heb er ook een externe hd aanhangen werkt perfect maar de opgenomen prg's die je opneemt die kan je alleen van de hd afkijken externe hd is niet te mounten over het netwerk.

            je nas kan je wel mounten met je Samsung tv voor de foto's of films als je bij je app lijst kijk zie plexserver deze werkt ook met je nas.

            Reageer


            • #7

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  GoeRoe, dat is vreemd zeg, de DS214Play staat juist bekend dat ie het beste om gaat met allerlei mediaformaten en codecs die in video zit. Waarom zou de Plex-App daar dan weer niet goed op draaien, dat ga ik ook eens navragen bij Synology.
                  Mijn vraag die nog niet is beantwoord is of je met een NAS rechtstreeks op kan nemen van TV en op dat moment tegelijkertijd kan kijken naar een andere zender. En als dat kan wil ik graag weten hoe de NAS met de TV is verbonden en welke Apps nodig zijn om de boel te laten draaien. Daarvoor wacht ik op een reactie van rd1osb.
                  Het gebeuren met de externe HD is mij duidelijk.
                  Bedankt weer voor het meedenken !

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door maoppe
                    GoeRoe, dat is vreemd zeg, de DS214Play staat juist bekend dat ie het beste om gaat met allerlei mediaformaten en codecs die in video zit. Waarom zou de Plex-App daar dan weer niet goed op draaien, dat ga ik ook eens navragen bij Synology.
                    Mijn vraag die nog niet is beantwoord is of je met een NAS rechtstreeks op kan nemen van TV en op dat moment tegelijkertijd kan kijken naar een andere zender. En als dat kan wil ik graag weten hoe de NAS met de TV is verbonden en welke Apps nodig zijn om de boel te laten draaien. Daarvoor wacht ik op een reactie van rd1osb.
                    Het gebeuren met de externe HD is mij duidelijk.
                    Bedankt weer voor het meedenken !
                    Heb je een mail gestuurd !

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door maoppe
                      GoeRoe, dat is vreemd zeg, de DS214Play staat juist bekend dat ie het beste om gaat met allerlei mediaformaten en codecs die in video zit. Waarom zou de Plex-App daar dan weer niet goed op draaien, dat ga ik ook eens navragen bij Synology.
                      Mijn vraag die nog niet is beantwoord is of je met een NAS rechtstreeks op kan nemen van TV en op dat moment tegelijkertijd kan kijken naar een andere zender. En als dat kan wil ik graag weten hoe de NAS met de TV is verbonden en welke Apps nodig zijn om de boel te laten draaien. Daarvoor wacht ik op een reactie van rd1osb.
                      Het gebeuren met de externe HD is mij duidelijk.
                      Bedankt weer voor het meedenken !
                      Beste maoppe,

                      Wil hetzelfde berwerkstelligen met een Synology NAS server ( 415+). Zou je het erg vinden om me een prive bericht te sturen met de mail die je van rd1osb hebt ontvangen ???
                      Alvast bedankt !

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X