Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Te weinig schijfruimte en verwijderen van programmas

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Te weinig schijfruimte en verwijderen van programmas

    Hallo, ik krijg constant de melding voor schijfopruiming en dat ik uiteindelijk programma's moet verwijderen omdat er te weinig ruimte is. Maar welke....heb 2 foto's van het betreffende scherm bijgevoegd (zit overlapping bij)

  • #2
    Hallo Antje,
    Heb je de Schijfopruiming al uitgevoerd? via: Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Schijfopruiming Dit kan tot gevolg hebben dat er een hele hoop rommel van je PC verwijdert wordt. Ook een programma als CCleaner kan wonderen doen.

    Met vriendelijke groeten,
    Ad

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Ad Becude
      Hallo Antje,
      Heb je de Schijfopruiming al uitgevoerd? via: Bureau-accessoires > Systeemwerkset > Schijfopruiming Dit kan tot gevolg hebben dat er een hele hoop rommel van je PC verwijdert wordt. Ook een programma als CCleaner kan wonderen doen.

      Met vriendelijke groeten,
      Ad
      hallo Ad,
      paar keer per dag schijfopruiming... moeten echt programma's af maar ik heb geen idee wat ik mag verwijderen.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door antje37
        hallo Ad,
        paar keer per dag schijfopruiming... moeten echt programma's af maar ik heb geen idee wat ik mag verwijderen.
        Beste Antje37,

        Hoe groot is de harde schijf en hoeveel ruimte is daar beschikbaar? Zou je eens naar "deze computer" kunnen gaan en dan een screenshot kunnen maken?

        Reageer


        • #5
          Er staan niet echt veel programma's op zo te zien. Daar zit het denk ik dus niet echt in.

          Ik zou even naar het volgende kijken:

          - Schijfopruiming (zoals aangegeven door Ad Becude)
          - Heb je veel muziekbestanden (MP3)?
          - Heb je veel filmbestanden (met name HD filmbestanden kunnen veel ruimte innemen)?

          Probeer anders ook eens op te ruimen met dit programmaatje Kijk eerst wel even goed wat je daar mee wilt opruimen.

          Reageer


          • #6
            tis trouwens een laptop.... ik heb geen muziek of films als bestanden er op staan. wel wat foto's maar ook niet overdreven veel. Het probleem is juist dat ik geen flauw idee hebt wat ik kan verwijderen

            bijgevoegd een print van de opslag ruimte

            Reageer


            • #7
              Ik zou beginnen met de schijfopruiming. Die ruimt je tijdelijke en overbodige bestanden op. Daarnaast zou ik ook eens alle foto's en documenten naar D:\ verplaatsen. Ik denk dat je er dan wel bent.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Tineke Tafellaken
                Ik zou beginnen met de schijfopruiming. Die ruimt je tijdelijke en overbodige bestanden op. Daarnaast zou ik ook eens alle foto's en documenten naar D:\ verplaatsen. Ik denk dat je er dan wel bent.
                schijfopruiming kan ik meerdere keren per dag doen maar dat geeft veel te weinig ruimte dat ik direct daarna weer de melding krijg! ik zal zo eens met de foto's gaan stoeien.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door antje37
                  schijfopruiming kan ik meerdere keren per dag doen maar dat geeft veel te weinig ruimte dat ik direct daarna weer de melding krijg! ik zal zo eens met de foto's gaan stoeien.
                  De C schijf is echt stampvol, dat is zeker niet aan te raden.

                  Je zou op de C schijf altijd zo'n 10% (liever nog meer) vrije ruimte moeten hebben. Dat is dus, bij 32 Gb, zo'n 3Gb. Zoals Tineke al zegt zal het waarschijnlijk te maken hebben met de documenten/fotos/videos/downloads. Als je daar wat van verplaatst naar de D schijf (die daar eigenlijk voor is) dan zal het een stuk beter gaan.

                  Reageer


                  • #10
                    Probeer het volgende:
                    - Start Schijfopruiming
                    - Klik op Systeembestanden opschonen
                    - Vink alle opties aan
                    - Bevestig dat je bestanden wil verwijderen

                    Nu worden ook oude Windows-updates opgeruimd. Dit kan je tot circa 5 GB extra ruimte opleveren.

                    Meer opruimen? Met het gratis programma WinDirStat zie je welke bestanden en mappen er de meeste ruimte innemen.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X