Met mijn smartcard in het Cl+ slot van mijn Philips televisie geeft alleen beeld bij NPO 1,2 en 3 en omroep Zeeland. De rest steeds een signaal., dat het een gecodeerd programma is en dat ik mijn smartcard moet controleren. Echter verschillende keren geprobeerd, maar geen signaal. Mijn smartcard in een TV van iemand anders geeft een signaal, dat de authenticiteit 80% is en na wachten geen verandering en geen beeld. Hun smartcard in mijn televisie geeft ook geen beeld. Mijn conclusie is dat er met de aansluiting in de televisie iets niet goed is. Kan een aansluiting kapot gaan door de kaart er verkeerd in te stoppen? Wie heeft ook zoiets gehad.
Aankondiging
Samenvouwen
Nog geen aankondiging.
Smartcard in Cl+ slot
Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
-
Als je TV wel geschikt is moet je bepaalde instellingen volgen om beeld te krijgen. Kijk anders hier eens :
https://www.youtube.com/watch?v=_NgIiUOSxHM
Volg de instructies nauwgezet.
Kaart er verkeerd instoppen kan geen kwaad, gewoon er terug goed insteken zoals het moet.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door rd1osbIs je tv wel geschikt voor ci+ en de kaart juist in de module gedaan ? en kijk je wel op digitaal
Welke module heb je nu ?
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door MoGuAls je TV wel geschikt is moet je bepaalde instellingen volgen om beeld te krijgen. Kijk anders hier eens :
https://www.youtube.com/watch?v=_NgIiUOSxHM
Volg de instructies nauwgezet.
Kaart er verkeerd instoppen kan geen kwaad, gewoon er terug goed insteken zoals het moet.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door zwemerwMet mijn smartcard in het Cl+ slot van mijn Philips televisie geeft alleen beeld bij NPO 1,2 en 3 en omroep Zeeland. De rest steeds een signaal., dat het een gecodeerd programma is en dat ik mijn smartcard moet controleren. Echter verschillende keren geprobeerd, maar geen signaal. Mijn smartcard in een TV van iemand anders geeft een signaal, dat de authenticiteit 80% is en na wachten geen verandering en geen beeld. Hun smartcard in mijn televisie geeft ook geen beeld. Mijn conclusie is dat er met de aansluiting in de televisie iets niet goed is. Kan een aansluiting kapot gaan door de kaart er verkeerd in te stoppen? Wie heeft ook zoiets gehad.
Heb je al eens geprobeerd de CI+ module te verwijderen? Laat de TV aan, haal de CI+ eruit, stop hem daarna terug en kijk op het beeld of er een melding verschijnt dat de module gevonden is. Als die melding niet verschijnt is er of iets met de CI+ module of met de TV aan de hand. Dan kan ook de kaart niet gelezen worden en kun je dus alleen NPO1,2,3 ontvangen.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransBeste zwemerw,
Heb je al eens geprobeerd de CI+ module te verwijderen? Laat de TV aan, haal de CI+ eruit, stop hem daarna terug en kijk op het beeld of er een melding verschijnt dat de module gevonden is. Als die melding niet verschijnt is er of iets met de CI+ module of met de TV aan de hand. Dan kan ook de kaart niet gelezen worden en kun je dus alleen NPO1,2,3 ontvangen.
Wat voor melding moet er dan op de TV komen? Wanneer ik de kaart er weer in stop gebeurt er niets. Geen melding van herkenning.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door zwemerwNogmaals geprobeerd. Niet gelukt.
Wat voor melding moet er dan op de TV komen? Wanneer ik de kaart er weer in stop gebeurt er niets. Geen melding van herkenning.
Als je de CI+ module invoert in de TV (let op, ZONDER smartcard, die laat je even liggen), zou je een melding moeten zien met iets van "CI+ module authenticatie". Daarna zou de TV om de smartcard moeten vragen (meestal met een E04 melding). Als dat niet gebeurt dan is er waarschijnlijk iets niet in orde met de CI+ module, de beste handelswijze is dan de CI+ module even te testen op een ander toestel. Daarvoor kun je ook terecht bij onze dealers.
Als de CI+ module niet werkt, kan de smartcard ook niet gelezen worden en krijg je dus geen gecodeerde zenders.
Reageer
-
Zoals je zelf aangeeft:De TV met module heeft het daarvoor wel gedaan met digitale TV. Eerst was er af en toe 1 kanaal dat codering aangaf. Later heb ik hem eruit gehaald en een kabel direct vanaf het aansluitpunt in huis aangesloten op de TV. Hiervoor was de kabel 15m tot 20m lang. De nieuwe kabel was 10m lang. Toen echter alle kanalen gecodeerd, behalve de NPO 1,2 en 3 en omroep zeeland.
Misschien een andere kabel proberen??
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door FransZwemerw,
Als je de CI+ module invoert in de TV (let op, ZONDER smartcard, die laat je even liggen), zou je een melding moeten zien met iets van "CI+ module authenticatie". Daarna zou de TV om de smartcard moeten vragen (meestal met een E04 melding). Als dat niet gebeurt dan is er waarschijnlijk iets niet in orde met de CI+ module, de beste handelswijze is dan de CI+ module even te testen op een ander toestel. Daarvoor kun je ook terecht bij onze dealers.
Als de CI+ module niet werkt, kan de smartcard ook niet gelezen worden en krijg je dus geen gecodeerde zenders.
Ik zal de module laten testen bij de dealer waar ik hem gekocht heb. Overigens heb ik de Module met smartcard getest op een toestel van kennissen. Daarop was een melding te zien "Authenticiteit 80%" , maar ook na een kwartier geen verdere authenticiteit.
Reageer
-
Oorspronkelijk gepost door zwemerwIk zal de module laten testen bij de dealer waar ik hem gekocht heb. Overigens heb ik de Module met smartcard getest op een toestel van kennissen. Daarop was een melding te zien "Authenticiteit 80%" , maar ook na een kwartier geen verdere authenticiteit.
Reageer
-
Ik heb hem laten testen en module + smartcard zijn goed.
Conclusie is dat het insteekapparaat in de TV stuk moet zijn.
Ik neem contact op met Philips. ( Dan moet toch de TV stuk gaan door de module er verkeerd in te steken)
Bedankt voor de hulp tot nu toe
Reageer
Om te reageren, moet je eerst inloggen.
Reageer