Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Trillend beeld op NPO zenders.

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Trillend beeld op NPO zenders.

    Hallo Forumleden,

    De laatste dagen komen er meldingen binnen van klanten die sinds 6 januari problemen hebben met het beeld op de HD NPO zenders (Ned 1, 2 en 3). Dit probleem komt voor op oudere Samsung tv's/decoders.

    De oorzaak van dit probleem ligt in de codering van het signaal van de NPO. Op dit moment is in onderzoek wat er gedaan kan worden om dit probleem op te lossen.

    De symptomen van dit probleem is beeld dat niet synchroon loopt of er trillend uitziet. Mocht je deze problemen ervaren op een Samsung toestel, vermeld dan hieronder het type tv/decoder. Dit kan ons helpen dit probleem sneller op te lossen.

  • #2
    Ps50c530C1WXXC

    Reageer


    • #3
      Ik ben benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn omtrent dit probleem. Zit zelf ook nog met het probleem.

      Is NPO op de hoogte van het feit dat hun nieuwe codering problemen geeft op vele samsungtoestellen? Is dit topic gesloten of wordt er nog aan gewerkt door delta/zeelandnet?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Jane
        Ik ben benieuwd of er nog ontwikkelingen zijn omtrent dit probleem. Zit zelf ook nog met het probleem.

        Is NPO op de hoogte van het feit dat hun nieuwe codering problemen geeft op vele samsungtoestellen? Is dit topic gesloten of wordt er nog aan gewerkt door delta/zeelandnet?
        Crossposting is niet nodig. We zijn er nog mee bezig.

        Reageer


        • #5
          De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) heeft haar distributieplatform per 6 januari jl. vernieuwd. De overgang naar het nieuwe distributieplatform zorgt ervoor dat bepaalde digitale tv-apparatuur de HD-kanalen van NPO niet meer goed kan ontvangen. Het gaat hier specifiek om een lijn tv-toestellen en decoders van Samsung uit 2010.

          Gezien de NPO deze wijzigingen heeft doorgevoerd, kan DELTA dit probleem helaas niet oplossen.
          De standaard digitale kanalen van de NPO doen het wel. Je vindt de SD-kanalen van NPO 1 t/m 3 op kanaalnummer 71, 72 en 73. Je kunt door middel van het aanmaken van een favorietenlijstje deze kanalen op een door u gewenste kanaalnummer terugzetten, bijv. weer op kanaalpositie 1, 2 en 3.

          Wanneer je de NPO kanalen in HD wilt kunnen blijven ontvangen, zit er helaas niets anders op dan een nieuwe digitale ontvanger aan te schaffen.

          Reageer


          • #6
            Ik vind dit toch wat kort door de bocht Delta Tv! Mijn TV is door jullie gecertificeerd voor digitale TV dan moeten jullie dat ook leveren, storingsvrij op alle zenders en dan toch zeker de drie Nederlandse zenders!

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Pvanmegen
              Ik vind dit toch wat kort door de bocht Delta Tv! Mijn TV is door jullie gecertificeerd voor digitale TV dan moeten jullie dat ook leveren, storingsvrij op alle zenders en dan toch zeker de drie Nederlandse zenders!
              Delta levert het signaal ook storingsvrij. Wij kunnen er helaas niets aan doen dat die specifieke hardware van Samsung niet geschikt is om dat type signaal in HD goed weer te geven. Verder zijn de NPO zenders storingsvrij te bekijken op de SD kanalen, zoals Jacco hierboven al aangeeft.

              Reageer


              • #8

                Reageer


                • #9
                  Pvanmegen, je suggereert dat Delta niet geprobeerd heeft hier iets aan te doen en dat Delta dit zou moeten oplossen.

                  Ik denk zelf dat ze dat wel geprobeerd hebben. Lees ook hier dat verschillende aanbieders geprobeerd hebben om NPO van gedachten te laten veranderen.

                  Wat ik niet weet is of het mogelijk is om het beeld te 'transcoderen', immers DELTA kiest er ook voor om geen HbbTV door te geven maar het eigen Portaal van Zeeland aan te bieden. Maar daar zal vast naar gekeken zijn.
                  Certificering betekent niet 'dit product is tot in de eeuwigheid geschikt', al is het natuurlijk jammer om een apparaat van enkele jaren oud alweer te moeten vervangen terwijl er technisch niks mee is.

                  Tegelijkertijd vervangen veel mensen een smartphone van een paar honderd euro om de twee tot drie jaar, maar bij een tv of ontvanger vinden we het opeens raar om dat te doen

                  'het wordt tijd dat Delta wordt overgenomen' daarmee suggereer je dat dit probleem alleen bij Delta speelt. Als je de link hierboven bekijkt, kan je zien dat dat niet het geval is.

                  Maar goed, je mag je mening geven en hopelijk lucht het op

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X