Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Verstoring van zenders (interferentie) door 4G

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Verstoring van zenders (interferentie) door 4G

    website van Agentschap Telecom. Kabelkeur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Op deze website staat informatie wat je zelf kunt doen om de storing te verhelpen.
    Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

  • #2
    Link werkt niet, Caroline.

    Bedoel je deze info , Caroline?

    Als je alles doorlopen hebt en het helpt niet, Caroline wat dan?
    Melden bij Delta ?

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door poldertrol
      Link werkt niet, Caroline.

      Bedoel je deze info , Caroline?

      Als je alles doorlopen hebt en het helpt niet, Caroline wat dan?
      Melden bij Delta ?
      Als het goed is is de link nu gefixt. Dank je wel voor je opmerkzaamheid.

      Als je zeker weet dat alles gecontroleerd en waar nodig vervangen is kun je contact opnement met Delta. Het is mogelijk om eventueel een monteur aan te sturen. Blijkt het toch aan de binneninstallatie te liggen dan gaat de monteur onverrichter zake naar huis en worden er bij de klant voorrijkosten in rekening gebracht.
      Wat men moet leren doen, leert men door het te doen ;)

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Caroline
        website van Agentschap Telecom. Kabelkeur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Op deze website staat informatie wat je zelf kunt doen om de storing te verhelpen.
        Digitenne heeft de frequenties van 4 G verlaten ( kanaal 60 en hoger). Delta analoge kabel ( nog) niet. :@

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jaap1988
          Oorspronkelijk gepost door Caroline
          website van Agentschap Telecom. Kabelkeur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Op deze website staat informatie wat je zelf kunt doen om de storing te verhelpen.
          Digitenne heeft de frequenties van 4 G verlaten ( kanaal 60 en hoger). Delta analoge kabel ( nog) niet. :@
          Ja Digitenne werkt via antennes etc dus dit kan je niet afschermen. Kabel kan dit wel
          Als delta zijn frequenties moet opgeven op de kabel kunnen ze heel wat kanalen gaan schrappen.
          Dit is ook niet wenselijk.

          Kwestie van juiste kabel etc gebruiken, en die kabel die men 15 jaar gelden in de plint heeft getrokken eens vervangen

          Reageer


          • #6
            Ik weet niet meer wat ik kan doen. Monteur is langs geweest. Ik heb een Hirschmann-kabel. Scartkabel leek beter te werken dan die dunne kabel (verbinding SMT-C7140 TV) Maar nu heb ik opnieuw blokjesbeeld op RTL7. Bij de dealer geweest. Alles gedaan dus en ik gebruik zelf geen G4 op de telefoon ( misschien de buren wel) Wat nu ?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door lechaim61
              Ik weet niet meer wat ik kan doen. Monteur is langs geweest. Ik heb een Hirschmann-kabel. Scartkabel leek beter te werken dan die dunne kabel (verbinding SMT-C7140 TV) Maar nu heb ik opnieuw blokjesbeeld op RTL7. Bij de dealer geweest. Alles gedaan dus en ik gebruik zelf geen G4 op de telefoon ( misschien de buren wel) Wat nu ?
              Heb je al geprobeerd de plug van de kabel die op de decoder zit wat te draaien?:?

              Reageer


              • #8
                Ik heb denk ik alles geprobeerd maar dit ga ik nogmaals doen dan. Ook de smartcard er even uithalen en terugstoppen helpt maar niet voor lang.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door lechaim61
                  Ik heb denk ik alles geprobeerd maar dit ga ik nogmaals doen dan. Ook de smartcard er even uithalen en terugstoppen helpt maar niet voor lang.
                  Bij mij hielp het draaien van de plug wel!

                  Reageer


                  • #10
                    ik heb er een versterker tussen gezet en nergens geen last meer van, je moet alleen opletten als je een smart tv heb, dan moet je er een retour versterker tussen zetten!

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Dies
                      ik heb er een versterker tussen gezet en nergens geen last meer van, je moet alleen opletten als je een smart tv heb, dan moet je er een retour versterker tussen zetten!
                      Een retour versterker heeft niets met smart-tv te maken. Deze wordt namelijk aangestuurd via een UTP/Internet kabel.
                      Als men een versterker aan gaat sluiten/aanschaffen, let dan wel op dat je geen te hoge versterking neemt. Want ook daarmee kun je blokkerig beeld krijgen. En een retour-versterker is ook niet echt bevorderlijk voor een huis installatie, hiermee kan men een stoor-product terug sturen naar het Delta netwerk. Mits natuurlijk op aanraden van de helpdesk of monteur.

                      jaap1988, aan je kabel of plug draaien, zal je er hoogstwaarschijnlijk een los contact in hebben. Want normaal als deze goed is aangesloten, zal je geen problemen moeten ondervinden. Denk aan een Hirschmann Male/Female plug, met bij behorende kabel en/of Wandcontactdoos van Hirschmann. Als je dit in huis hebt, zal de interferentie verledentijd zijn.

                      Mvg Jorn

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Cableguy
                        jaap1988, aan je kabel of plug draaien, zal je er hoogstwaarschijnlijk een los contact in hebben. Want normaal als deze goed is aangesloten, zal je geen problemen moeten ondervinden. Denk aan een Hirschmann Male/Female plug, met bij behorende kabel en/of Wandcontactdoos van Hirschmann. Als je dit in huis hebt, zal de interferentie verledentijd zijn.

                        Mvg Jorn
                        Toch helpt draaien ook, bij een kennis die al een 1/2 jaar blokkerig beeld had op 1 HD ( en niet op 71SD) en NIET op andere zenders. Alles zat goed vast en toch had draaien aan de plug effect. :P

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door jaap1988
                          Oorspronkelijk gepost door Caroline
                          website van Agentschap Telecom. Kabelkeur is een kwaliteitskeurmerk voor binnenhuisbekabeling. Op deze website staat informatie wat je zelf kunt doen om de storing te verhelpen.
                          Digitenne heeft de frequenties van 4 G verlaten ( kanaal 60 en hoger). Delta analoge kabel ( nog) niet. :@
                          De 4G frquenties verlaten is niet nodig. Zet op die frequenties franse en/of duitse zenders, of andere zenders van minder belang.
                          Maar zeker niet belangrijke nederlandse zenders op de frequenties zetten van 4G(zoals nu gebeurt Veronica en Net5), dat is vragen om klachten van klanten.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Bertdoperwt
                            Ja Digitenne werkt via antennes etc dus dit kan je niet afschermen. Kabel kan dit wel
                            Als delta zijn frequenties moet opgeven op de kabel kunnen ze heel wat kanalen gaan schrappen.
                            Dit is ook niet wenselijk.

                            Kwestie van juiste kabel etc gebruiken, en die kabel die men 15 jaar gelden in de plint heeft getrokken eens vervangen
                            Inderdaad het afschermen van de kabel is mogelijk, maar niet zo makelijk als je denkt!
                            Er zijn nu kabels en connectors te koop die 4G proof zijn, maar bij een kabel houdt het niet op.
                            Zijn de wandcontactdozen en opsteekfilters van delta 4G proof??? Alles moet tegen het sterke 4G signaal beschermd worden, niet alleen de kabel!!

                            Ik heb een hirschmann coax kabel van 2009(2 voudige afscherming), die is niet beschermd tegen het 4G signaal. Ik heb een nieuwe kabel moeten kopen van hirschmann die speciaal gemaakt is om 4G proof(3 voudige afscherming) te zijn.
                            Dit scheeld een hoop maar volledig afgeschermd is het nog steeds niet, wat waarschijnlijk komt door de wandcontactdoos en het opzet filter.

                            De sterkte van het 4G signaal verschild natuurlijk per huishouden en dus ook of je last hebt van storingen. En hoe goed je alles moet afschermen voor het 4G signaal.

                            Ik zou graag zien dat Delta de belangrijke nederlandse zenders niet uitzend op de 4G frequenties, en dus zender van minder belang op de 4G frequenties zet.
                            En dat ze wandcontactdozen en opzetfilters vervangd voor beter afgeschermde(4G proof) modellen, zeker op gebieden waar een sterk 4g signaal in de lucht zit.

                            Reageer


                            • #15
                              Deze kabel heb ik aan geschaft, Hirschmann Fekab 9/150 4G Proof

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X