Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geeft Delta zelf ook HbbTV door?

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geeft Delta zelf ook HbbTV door?

    Geeft Delta ook het hbbtv signaal van de diverse zenders door? Via de schotel heb ik bijvoorbeeld van ZDF en ARD wel de beschikking over hbbtv, maar via de kabel niet. Is dat bewust door Delta geblokkeerd?
    Volgens mij geeft de NPO ook een hbbtv signaal mee, maar ook hier heb ik nog niets van kunnen zien. Wie kan me daar meer over uitleggen?

  • #2
    HbbTV staat voor Hybrid Broadcast Broadband Televisie.
    Dit is een openstandaard die tv combineert met internetdiensten.
    Het lineaire digitale tv-signaal dat via satelliet, ether of kabel wordt ontvangen kan zo verrijkt worden met extra informatie.
    Je kan met HbbTV extra informatie direct met de rode knop oproepen.
    Dit wordt idd niet door DeltaNV / ZeelandNet aangeboden.
    UPC doet dit wel... kijk maar.

    Reageer


    • #3
      Delta heeft een eigen HBBTV portaal gemaakt en zal daar content op aanbieden.

      Reageer


      • #4
        Waarom zou Delta dit signaal van o.a. de NPO dan niet doorgeven terwijl ze zelf wel gebruik maken van de techniek voor hun eigen portaal?

        Reageer


        • #5
          Omdat dit niet verplicht is en misschien andere belangen van DELTA ook een rol spelen? Misschien kan een van de moderators hier iets over zeggen.

          Reageer


          • #6
            We willen HBB juist via het Portaal van Zeeland, (ons interactieve kanaal) ontsluiten. We werken hiervoor samen met de omroepen. Zo is de NPO en sinds kort SBS KIJK via het Portaal van Zeeland te bekijken. ZDF en ARD hebben inderdaad ook HBB-content maar een buitenlandse partij mag dit niet zomaar doorgeven. Mogelijk in de toekomst wel en dan ook via het Portaal van Zeeland.

            Reageer


            • #7
              Ik gebruik het Portaal regelmatig (Uitzending Gemist) en moet zeggen dat het goed werkt, fijne toevoeging! En hoe meer "apps" hoe beter, ik kan er nog wel een aantal bedenken die ik er ook graag bij zou zien.

              Alleen jammer dat KIJK en Videoland alleen beschikbaar zijn met een bepaald merk en niet met mijn tv.

              Reageer


              • #8
                Ik lees net het bericht dat de NPO extra content en informatie gaat meesturen met bepaalde programma's. Gaat Delta deze singalen dan wel doorgeven?

                Zie het bericht op TotaalTV: http://www.totaaltv.nl/nieuws/19178/...via-hbbtv.html

                Reageer


                • #9
                  Dat je hier op de kabel geen buitenlandse HbbTv mag doorgeven is een Content rechten kwestie
                  Maar het heeft lang geduurd hier in NL voor er voor de Hbb standaard is gekozen ( 2013)
                  en nu komen de omroepen langzaam op gang met diensten op HbbTV

                  http://hbbtv.nu/

                  Grt Stripe

                  Reageer


                  • #10
                    Mooie ontwikkeling!
                    Maar of het een rechten kwestie is weet ik niet, ik lees dat andere providers het wel gewoon doorgeven, zoals op dit bericht: http://www.totaaltv.nl/nieuws/18726/...dse-kabel.html

                    Reageer


                    • #11
                      De multimedia wereld is nog steeds opgedeeld in kleine stukjes zodat de bedrijven die de rechten op content hebben het overal opnieuw ten gelde kunnen maken. Voorbeeld : er zijn verschillende TV series die pas nadat het op TV is uitgezonden in dat land op een uitzending gemist of Netflix mogen komen, dus nog steeds geen wereldwijde release maar kruimel voor kruimel;,
                      en DELTA mag natuurlijk nooit zonder afspraken met bv ZDF hun content gaan doorgeven, want vaak heeft ZDF alleen de rechten voor duitsland en een ander voor Internet en daar is nu een nieuwe markt bij gekomen Hbb

                      Grt Stripe

                      Reageer


                      • #12
                        De content van HbbTV is gewoon via internet beschikbaar, dus dat zal geen rechtenkwestie zijn. Als het dat wel is dan is er via internet al wel een regio-lock op gezet. Het gaat meer om het gebruiksgemak dat hbbtv bied.
                        Nu vind ik de content van de Duitse zenders niet bijzonder interessant, dus die zenders gaat het me niet om. Wel dat het via nederlandse zenders ook steeds meer gebruikt wordt, wat gewoonweg niet wordt doorgegeven door Delta omdat ze hun eigen hbbtv content de voorkeur geven.

                        Reageer


                        • #13
                          Er zitten leuke features via hbbtv aan te komen, van o.a. de npo.
                          http://www.totaaltv.nl/nieuws/19700/...huiskamer.html

                          Tijd voor Delta om ook het hbbtv signaal van de afzonderlijke zenders door te gaan geven?

                          Reageer


                          • #14
                            Delta lanceert later dit jaar een nieuwe manier van o.a. uitgesteld tv-kijken en opnemen. Misschien dat iets dergelijks daarin een plaats krijgt.
                            Zo lang het 'Portaal van Zeeland' als apart product bestaat, heb ik mijn twijfels of het originele HbbTV-signaal wordt doorgegeven. Ik help het je hopen

                            Reageer


                            • #15
                              De eigen functies van Delta zijn ook zeer welkom, maar om daarvoor nou de content van de zenders te gaan blokkeren?!

                              SBS gaat nog weer nieuwe functies toevoegen en ook via de satelliet het signaal verspreiden. Straks bij de uitzendingen van de Championsleage op Veronica worden ook weer nieuwe diensten via HBBTV aangeboden. Zou toch erg fijn zijn als Delta dit ook doorgeeft.
                              Zie ook: http://www.totaaltv.nl/nieuws/19802/...ldigitaal.html

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X