Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Ik heb onvoldoende signaalsterkte in huis

Samenvouwen
Dit onderwerp is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Ik heb onvoldoende signaalsterkte in huis

    De signaalsterkte die je decoder/tv aangeeft is niet leidend voor een goede beeldkwaliteit, boven de 60% is al voldoende, controleer wat de signaalkwaliteit en de BER waarde is, de kwaliteit is idealiter 100% en de BER waarde moet "0" zijn.

    Zie je hier afwijkende waardes en heb je problemen met de ontvangst zoals stilstaand beeld, foutmeldingen of blokjesbeeld?
    Controleer dan als eerste de bekabeling, test bij voorkeur een rechtstreekse verbinding tussen je hoofdaansluiting en de decoder/tv, dus zonder splitters/versterkers, gebruik daarnaast uiteraard altijd hoge kwaliteit coax kabels.

  • #2
    Marco, ik ben totaal leek. Al die termen zeggen mij niets. Ik zal nog een test doen zonder het tweede toestel (splitter)
    Als het overdag goed is en 's avonds niet betekend volgens mij dat het signaal door meer gebruik buurtbewoners te zwak is.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Bosaap
      Marco, ik ben totaal leek. Al die termen zeggen mij niets. Ik zal nog een test doen zonder het tweede toestel (splitter)
      Als het overdag goed is en 's avonds niet betekend volgens mij dat het signaal door meer gebruik buurtbewoners te zwak is.
      Dit zou niets mogen uitmaken aangezien het signaal op basis van lengte op de juiste uitgang van de Multitab (grote splitter) in de straat wordt verdeelt, het is bij Digitale zoieso aan te raden om een versterker te gebruiken welke meerdere aansluitingen heeft en niet een T splitter.
      Ik zelf heb 4 tv aansluitingen in huis, deze zitten aangesloten op een Hirschmann versterker en ervaar geen problemen.

      Wellicht dat het ook voor jouw een uitkomst kan brengen.

      Reageer


      • #4
        Een versterker is prima te gebruiken bij meerder tv's als het binnenkomende signaal storingsvrij is. Zit er storing op dan zal de versterker ook de storing versterken en is er dus niets opgelost.
        Het verplicht moeten gebruiken van dure bekabeling en versterkers/splitters hoeft helemaal niet de oplossing te betekenen. Heb zelf eens op aanraden een Hirschmann coax kabel tussen meterkast en decoder rechtstreeks aangesloten gehad, aansluitdoos dus niet gebruikt in de woonkamer, alle andere apparatuur buiten werking gesteld en het signaal ging juist omlaag. Op bepaalde kanalen.
        Nadat de boel weer terug gezet was bleek e.e.a. beter te functioneren dan met Hirschmann. Een monteur bevestigde dit dan ook weer, als de boel maar goed aan elkaar zit, aansluitingen zo min mogelijk weerstand opwekken. Dat is puur verlies.
        Een van de zaken die bij mij werkte was om de doos in de woonkamer waar je signaal tussen tv en radio gesplit wordt (tussen doos en tv/radio dus) om die doos te vervangen. Geen 'Gamma' kwaliteit daar gebruiken dus.
        Dat was direct aantoonbaar.
        De monteur had een betere kwaliteit aansluitdoos in de auto, deed deze ertussen en dat leverde een beter signaal op. Helaas ook toen (https://forum.zeelandnet.nl/televisi...-weer-eens-838) had dit ook een beperkte levensduur.

        Reageer


        • #5
          Ik ondervindt al jaren dat ik op sommige kanalen niet verder kom dan 12% tot zelfs 3%.
          Diverse malen ook monteurs aan huis gehad, die ook binnen de woning en de kabel naar de woning toe hebben gemeten. Als het mee zit kom ik op 33%.
          Heb ook soms storingen. Zeer vervelend. Hooguit 33% geleverd krijgen, wel voor 100% betalen.

          Vreemde vindt ik nu van het verhaal van Marco dat monteurs hier aan de deur melden dat 20% genoeg is?!
          En hier is de opmerking dat 60% en meer voldoende zou moeten zijn. Welk verhaaltje moet ik nu geloven?
          Heb 1 tv staan, geen splitters, geen versterkers en dat zou ook geen nut hebben. Kabels, alles is nagekeken, rechtstreeks met een Hirschmann kabel aangesloten van meterkast naar decoder....maakt allemaal niets uit.
          Kost enkel veel frustratie en veel tijd. Om over de kosten van zo'n Hirschmann kabel die geen verandering teweeg brengt maar te zwijgen.

          Iemand (Marco?) die hier over iets kan en wil/mag zeggen? Want wat ik hier lees gaat natuurlijk totaal in tegen hetgeen mij vertelt wordt. Is nu al 10 jaar zo......bij tijd en wijlen is de ontvangst ronduit slecht. Zeker als ik nu lees dus dat 60% als minimum gezien wordt.
          Signaalstatus is max. 32% dus.
          Signaalsterkte is 100%
          BER is 0.

          How can?!

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door WallieW
            Ik ondervindt al jaren dat ik op sommige kanalen niet verder kom dan 12% tot zelfs 3%.
            Diverse malen ook monteurs aan huis gehad, die ook binnen de woning en de kabel naar de woning toe hebben gemeten. Als het mee zit kom ik op 33%.
            Heb ook soms storingen. Zeer vervelend. Hooguit 33% geleverd krijgen, wel voor 100% betalen.
            Je betaalt voor goed signaal waardoor je goed beeld krijgt. Die percentages maken verder weinig uit zolang ze maar boven een bepaalde grens blijven. Maar 20% is wel wat aan de lage kant.

            Belangrijk om te weten is of je dit op meerdere zenders ervaart en zoja welke?

            Reageer


            • #7
              Beste Frans,

              Maximaal op een aantal zenders 33%, een aantal andere zenders 22% en een paar die niet boven de 12% of 3% uitkomen.
              Over het algemeen merk je er niet veel van, soms hinderlijke storingen. Werkelijk alles is gemeten en als voorlaatste is de conclusie getrokken dat het wel eens zou kunnen liggen aan de kabel van de verdeelkast naar de woning.
              Dat ik de laatste in de straat ben zou niet uit mogen maken.

              Nu is het alleen maar hopen dat er a) een keer tot actie wordt overgegaan v.w.b. die nieuwe kabel en b) dat daar dan ook het probleem in zit.
              Nou moet ik zeggen, ik zit niet iedere avond alle zenders te controleren. Zo af en toe. En gisteren waren we bijv. laat thuis en kijk ik nog ff tv. Blijkt dat ik ineens op de 40% zit. Maar op 1 zender. En dat was op een gegeven moment ook weer terug naar de 30%. Erg stabiel zijn de waarden dus ook niet. En in hoeverre zijn de gegevens van de decoder natuurlijk betrouwbaar? Maar dat er een probleem zit is mij duidelijk, dat de oplossing die monteurs trokken een jaar ruim terug misschien een dure is, is mij ook duidelijk maar dat er een keer een poging tot oplossen gemaakt mag worden lijkt me ook duidelijk.


              Oorspronkelijk gepost door Frans
              Oorspronkelijk gepost door WallieW
              Ik ondervindt al jaren dat ik op sommige kanalen niet verder kom dan 12% tot zelfs 3%.
              Diverse malen ook monteurs aan huis gehad, die ook binnen de woning en de kabel naar de woning toe hebben gemeten. Als het mee zit kom ik op 33%.
              Heb ook soms storingen. Zeer vervelend. Hooguit 33% geleverd krijgen, wel voor 100% betalen.
              Je betaalt voor goed signaal waardoor je goed beeld krijgt. Die percentages maken verder weinig uit zolang ze maar boven een bepaalde grens blijven. Maar 20% is wel wat aan de lage kant.

              Belangrijk om te weten is of je dit op meerdere zenders ervaart en zoja welke?

              Reageer


              • #8
                Ik heb ook nergens meer dan 30%.
                In de meeste gevallen zelfs maar 12%.
                Bestaat de mogelijkheid om een monteur van delta te laten komen?

                Ik heb zelf al een nieuwe kabel getrokken na aankoop van de woning en nieuwe kabeldoos in de muur maar zonder verbetering.

                Reageer


                • #9
                  Hallo Rub1con76,

                  Hoe is de sterkte momenteel?
                  Wellicht had jij, net zoals de rest van Zeeland, gisteravond last van de televisiestoring?

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X