Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Nokia XS-2426G-B Gigaset handset en kiestoon-probleem

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Nokia XS-2426G-B Gigaset handset en kiestoon-probleem

Heel recent overgestapt van Caiway op Delta. Het Genexis modem is vervangen door de Nokia XS-2426G-B. Alles werkt prima.

Er is 1 probleempje: telefonie - of beter : geen kiestoon. Ook het 'TEL' lampje op het modem doet het niet.

Dus dachten we dat er iets verkeerd was gegaan bij het overzetten/de overstap.

Probleem gemeld. Men zou het uitzoeken.
    Paar dagen later, situatie nog steeds hetzelfde.

Zomaar geprobeerd te bellen vanaf mijn smartphone (KPN) naar mijn vaste nummer (Gigaset E720H)
    Hé ... de telefoon deed het gewoon.
    Ook andersom, van de handset kon ik naar de smartphone bellen.

Kiestoon was er nog steeds niet.

Modem nog maar eens van de stroom afgehaald, voor een half uur, maar nu ook de handset en het telefoon RJ45 stekkertje uit modem.
    (stappenplan die ik van Gigaset doorkreeg)

Nada kiestoon.
    De Gigaset handset opnieuw aangemeld, maakt niets uit, geen kiestoon.

Nu het merkwaardige: normaal, als je iemand wilt bellen, selecteer je die uit Contacten en drukt dan op de z.g. verbindingstoets (groen hoorntje zeg maar)
    Dan wordt dat nummer gebeld.

Als ik nu alléén maar de verbindingstoets indruk, krijg ik wel de kiestoon en ... voila, ook het 'Tel' lampje op het modem gaat branden.
    (Kiestoon blijft uiteraard maar een paar seconden, daarna krijg je een ingesprekstoontje).

Verder nog geen ervaring met dit modem v.w.b. telefoneren.

Waarschijnlijk is hier geen oplossing voor (en moet je wennen aan de (merkwaardige) situatie.

Maar nooit geschoten is altijd mis: heeft iemand hier ditzelfde ook aan hand gehad?

Thanks!

Sinds ik bij Delta zit met de vaste lijn heb ik bij het oppakken bij de hoorn om zelf te gaan bellen ook geen kiestoon. Dan lijkt het net of je telefoon het niet doet.
    Ben er inmiddels aan gewend, maar in het begin schrok ik er ook van (Gigaset A475A met Cisco modem).

Ik hoor overigens ook geen kiestoon als ik alleen het groene hoorntje intoets en het lampje van de telefoon op het modem, ging alleen de eerste keer dat ik dat deed, branden. Hoorn even in houder gezet, geen kiestoon en geen lampje (zelfde nummer stond op scherm, maar heb dus niet gebeld, alleen groen hoorntje).
    Laatst bewerkt door anomaly; 16 Jan 2025, 14:31.

Reageer

Vergeten te vermelden, in mijn geval..., het verbindingstoetsje langer ingedrukt houden, zeg 3-4 seconden of zo.
      Bij jou zit de verbindingstoets ook daar.
      Bij mij staat in de handeleiding: Verbindingstoets lang indrukken . . . u hoort de kiestoon.
      Zoiets heb ik niet de handleiding van de A475A gevonden.

Gigaset stelt dat dit echt een kwestie is van de provider: kiestoon komt van hen.

Stappen:

1. Stroomkabel van modem
      2. Telefoonstekker uit modem (volgens mij een RJ45)
      3. Netspanning van Gigaset 720H en 720HX
      4. ruim 45 min gewacht (had iets anders te doen in de tussentijd)
      5. Netspanning op modem weer ingeschakeld
      6. Gewacht (tussen 10-15min)
      7. Netspanning op 720H
      8. Dito op 720HX
      9. RJ45 stekker in modem

Na ja, we zullen eraan moeten wennen denk ik :-)

Reageer

Ik ben er nu zo aan gewend dat ik het niet eens meer merk en als je langer bij Delta zit merk je vanzelf dat sommige dingen hier af en toe net iets anders werken dan bij de concullega's
        Blijf kalm en blijf ademen is mijn advies dan inmiddels

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
        X