Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet valt soms weg, en reset naar max. 100mpb/s i.p.v. 1000mbp/s

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Internet valt soms weg, en reset naar max. 100mpb/s i.p.v. 1000mbp/s

Ik ben een nieuwe klant van Delta met 1gbp/s glasvezel internet. Sinds een week valt het mij op dat soms mijn internet op mijn pc uitvalt voor 10-15 seconden en als het weer aangaat, dan krijg ik in Speedtest ineens maximaal 100mbp/s in plaats van 1000. Ook in mijn Netwerkinstellingen op de pc zie ik dat de verbinding maximaal 100mpb/s kan zijn. Als ik de internetkabel uit mijn pc haal, en terug erin, dan krijg ik meestal weer 1000mbp/s, totdat het internet wegvalt en dan begint het weer opnieuw.

De constructie qua verbinding is als volgt:

Modem --> internetkabel naar (1gbp/s) switch in de meterkast --> internetkabel naar bovenverdieping en aangesloten aan een 1-1 splittertje --> Internetkabel naar werkkamer en aangesloten aan 1-2 splittertje (geverifieerd 1gbp/s en gebruik maar 1 output) --> Internetkabel in pc.

Alles is minimaal cat6 en normaliter (zo ook tijdens het typen) heb ik een maximale snelheid, maar dit valt dus soms willekeurig weg naar max. 100mbp/s.

Heeft iemand wel eens een vergelijkbare situatie gehad? Ik heb dit probleem namelijk niet met mijn PS5, terwijl de constructie qua verbinding vergelijkbaar is met mijn pc. Ik dacht dus dat dit misschien aan mijn pc kon liggen, ondanks geüpdatete drivers voor alles (internet/wifi, GPU, moederbord etc.).

Splitters zijn vaak problematisch bij grotere afstanden. Maar in dit geval zoals je je klachten omschrijft vermoed ik dat er wellicht een rj45 connector niet goed contact maakt met de kabel.

Mijn advies zou zijn deze even na te lopen dan wel met een tang naknijpen en uiteindelijk te vervangen als het probleem aanhoudt.

Reageer

Inderdaad, vervang splitter voor een 1Gb switch en het probleem is waarschijnlijk opgelost.
      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
      X