Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

mail Trustpilot over Delta

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• mail Trustpilot over Delta

Vanmorgen vond ik een mail op mijn spamaccount van Trustpilot met het verzoek om Delta te beoordelen, want ik ben al zo lang klant dat ik weet hoe het bedrijf werkt.
    De mail is wel op naam, maar ik vind het toch vreemd.

Is die mail betrouwbaar? Ik heb wel een account bij Trustpilot, maar heb maar 2x een review over een bedrijf geplaatst.

Trustpilot vraagt toch nooit zelf om een review?
    Laatst bewerkt door anomaly; 15 Oct 2024, 10:58. Reden: schoonheidsfoutje

Nog even nagekeken en de mail was toch op mijn primaire account binnengekomen.

Reageer

Een bedrijf kan in principe zelf vragen om een review op een beoordelingssite in te vullen. Maar dan komt dit verzoek vanuit het bedrijf zelf. In dit geval dus Delta.

Is het van een andere afzender (kijk goed naar e-mailadres) afkomstig dan nergens aan meedoen of op in gaan. En, zelfs als is dit verzoek afkomstig van Delta dan nog ben je niet verplicht om je mening te geven. Persoonlijk zou ik nooit meedoen aan dit soort ongein. Heb ik problemen met de service of de diensten van een bedrijf dan los ik dat persoonlijk zelf met dat bedrijf op. En niet via sites zoals Trustpilot..

Achterliggend verhaal zou kunnen zijn is dat internetcriminelen via eerdere hacks een deel van je persoonsgegevens hebben verkregen, Deze verkocht hebben, En de koper wil kijken of de gekochte informatie klopt. En zo ja, de ontbrekende gegevens wil aanvullen om daarna dit in groter geheel door te verkopen. Of zelf geld probeert te stelen met deze gegevens.

Reageer

De mail heeft als afzender : [email protected], maar de inhoud lijkt op een brief van Delta.

Aan deze onzin, als het van Delta komt, doe ik ook niet mee.
        Het zou kunnen komen omdat ik lid ben van het klantenpanel, maar hier stel ik dus geen prijs op.
        Wil best aan een onderzoek mee doen af en toe (daarom geef je jezelf tenslotte op voor een klantenpanel), maar een review op Trustpilot ga ik dus niet doen ... of ik zou daar moeten plaatsen dat ik niet kan kan waarderen

Ga in de plaats van om de griep- en pneumokokkenprik

Reageer

Het antwoord zou dan weer naar Delta gaan. Ik vind dit maar een vreemde gang van zaken.

Screenshot Mail (geanonimiseerd)

Bijgevoegde bestanden

Reageer

Dit adres is niet gepowned volgens Have I been powned

Een mail van Delta met als mailadres Trustpilot... en dan ook nog noreply.
            Als dit legitiem is, vind ik dit een behoorlijke stomme gang van zaken van Delta. Je wordt altijd gewaarschuwd om te kijken of het mailadres klopt met de genoemde afzender. Ik kan me voorstellen dat dit voor meer mensen aanleiding tot twijfel geeft.
            Laatst bewerkt door anomaly; 15 Oct 2024, 11:53.

Reageer

Delta stuurt zelf enquetes uit en heeft een klantpanel.
              Andere enquetes worden echt niet gedaan zonder een fatsoenlijke vooraankondiging van Delta zelf.
              Dit is zeker spam!

Reageer

Heb inmiddels een mailtje met als bijlage de Trustpilot mail naar Delta abuse gedaan met de vraag of dit van Delta komt. Hier reageren ze niet, lijkt het.
                Ik heb toch liever antwoord van Delta zelf

Oh en voor de griep+ prik was ik een week te vroeg. Brief verkeerd gelezen

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                X