Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Internet valt steeds weg.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Internet valt steeds weg.

    Hallo allemaal,

    Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat internet steeds wegvalt. Voor soms een kortere en soms een langere periode. (Van een paar seconden tot een kwartier)
    Dit lijkt me niet een storing in het netwerk van Delta. Maar wellicht in het modem?
    Ik heb modem: F@st 3890V3 DELTA van Sagemcom. Daarachter zit een TP-link wifi versterker.

    Op het kastje dat aan de muur zit (AOP? heet dat zo?) zit een TV-POF-204-T6 splitter.

    Als je die steviger aan probeert te drukken heeft dat direct effect op het beeld van de tv.

    Ik vermoed zelf dat het wel eens óf aan dat kastje (AOP) óf aan de splitter zou kunnen liggen.

    Iemand een idee of dat zo is?
    Welke splitter ik zou kunnen proberen om te vervangen?
    (Ik kon online niet dezelfde splitter vinden en durf niet zomaar iets anders erop te zetten)
    Of heeft iemand een idee wat het anders zou kunnen zijn, en hoe ik dan kan troubleshooten?

    Alvast bedankt voor de reacties.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door jwalraven Bekijk bericht
    Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat internet steeds wegvalt.
    Wegvalt via Wifi of in zijn geheel?
    Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

    Reageer


    • #3
      Niet alleen de Wifi, maar heel internet. De pc zit met een UTP rechtstreeks aan de modem, en die heeft ook geen internet.

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door jwalraven Bekijk bericht
        Niet alleen de Wifi, maar heel internet. De pc zit met een UTP rechtstreeks aan de modem, en die heeft ook geen internet.
        Dit kan meerdere oorzaken hebben. Defect modem, defecte AOP, problemen in de straatkast. Ik zou Delta even bellen.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door jwalraven Bekijk bericht
          Niet alleen de Wifi, maar heel internet
          Het één heeft niet noodzakelijkerwijs te maken met het ander, maar omdat je aangeeft dat het beeld van je TV ook verandert als je aan de stekker zit, kan duiden op een probleempje in de AOP (abonnee overname punt). Vraag Delta of ze je verbinding op afstand willen meten en leg het probeem uit @ 088 224 91 50.
          Succes!


          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door jwalraven Bekijk bericht
            Hallo allemaal,

            Ik heb sinds een aantal weken het probleem dat internet steeds wegvalt. Voor soms een kortere en soms een langere periode. (Van een paar seconden tot een kwartier)
            Dit lijkt me niet een storing in het netwerk van Delta. Maar wellicht in het modem?
            Ik heb modem: F@st 3890V3 DELTA van Sagemcom.
            Ik heb hetzelfde issue al een aantal weken, heb gewacht of dit vanzelf weer wegging maar vorige week donderdag was extreem. Ik neem aan dat alles nu werkt bij je en wat was de oplossing?

            Ik had de modem in bridge staan en om mijn eigen router uit te sluiten deze uitgezet en bridge mode ook uit maar problemen blijven. Alles wat met wifi verbonden is heeft ook geen internet meer.

            Ik heb gisteren (maandag) nog contact gehad met de klantenservice en toen zeiden ze dat er een blokstoring (?) was, vorige week donderdag werd me al toegezegd dat er een monteur zou langskomen met voor de zekerheid een nieuw kabelmodem. Vanochtend kreeg ik sms'jes dat de storing weg was, ik denk dat die monteur dus niet meer komt.

            Zojuist weer 3x in een uur dat het internet weg is gevallen, leuk als je tv aan het kijken bent. Dat was met de Humax toch iets prettiger. Maar ik ben het nu behoorlijk beu aan het raken, morgen maar weer bellen en zorgen dat er een monteur nu gaat komen.

            Reageer


            • #7
              Hier hetzelfde probleem.

              Reageer


              • #8
                Ondertussen een nieuw coax modem gekregen en sinds gisteren is het gedoe weer begonnen. Ik ben klaar met coax en ga overstappen naar glas... De monteur die hier geweest is vond het ook vreemd en kon niets vreemds vinden maar gaat achteraf wel vertellen dat het aan mijn netwerk ligt omdat ik op zolder een Asus router (die niets anders doet als access point fungeren en een switch heb???). Maar als ik dan vertel dat ik ALLEEN een laptop direct aan de modem hang dat het dan ook gebeurt en dat ze bij de klantenservice zien dat de modem offline gaat terwijl ik aan de telefoon zit met ze. Staat overigens ook NIET in bridge.
                Delta is echt ieder beetje verantwoordelijkheid aan het afschuiven aan de klant.

                Gisteren en vandaag, de hele dag niets aan de hand en tussen 18:0 en 19:00 begint het, lijkt wel alsof ze de piek totaal niet aankunnen in hun netwerk.

                Als dit na overstappen naar glas door blijft gaan dan maar een andere provider zoeken.

                Reageer


                • #9
                  Dit is een soortgelijk probleem waar een redelijk aantal buren en ik al meer dan een maand mee te maken hebben.

                  We weten al sinds half maart dat het probleem niet bij onze modems en aansluitingen zit, mede omdat de uitval telkens bij iedereen gelijktijdig voorkomt.

                  Het euvel is begonnen rond dezelfde tijd als dat men hier in de straat begon met het aanleggen van glasvezel, en het lijkt alsof het Delta niets kan schelen dat wij in de ongespecificeerde tijd vóórdat we zijn aangesloten op de glasvezel betalen voor kwalitatief uitermate teleurstellend internet. Meerdere contacten met de klantenservice heeft tot nog toe geen verbetering opgeleverd.

                  Sinds dit weekend loopt het echt de spuigaten uit. ELKE dag, tussen 20:00 en 23:00, vrijwel elke vijf tot tien minuten uitval van een paar seconden tot enkele minuten. De ergste problemen ontstaan wanneer mensen dus normaal gebruik willen maken van hun internet. In plaats van te kunnen ontspannen met een filmpje of spelletje en contact te hebben met vrienden, heb ik nu constant stress hoofdpijn en voel ik me geïsoleerd.

                  Het is dat alle andere kabel providers via dezelfde kabels lopen, anders waren we allemaal al lang overgestapt naar een andere provider. Van één omwonende hoorde ik dat ze ermee bezig waren om op het 5G van Odido over te gaan. We vragen ons in onze buurt echt af waar we nog voor betalen.

                  Reageer

                  Om te reageren, moet je eerst .

                  verwerken...
                  X