Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Welke netwerkswitch en UTP kabel

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Welke netwerkswitch en UTP kabel

Zojuist de bestelling geplaatst om van coax naar glasvezel over te gaan (1Gbps). Zal wellicht nog wel even duren eer alles in huis is en actief, maar zal wel mijn setup moeten aanpassen. Naast bedraad ethernet heb ik ook een TP-Link powerline (600 Mbps) zitten om de tv en versterker van internet te voorzien.

Vanaf mijn modem heb ik een netwerkkabel (FTP Cat5e) lopen naar de laptop (schat metertje of 5), er gaat er 1 naar het kastje van de zonnepanelen en ook nog 1 naar een oude NAS. Deze laatste 2 staan vlak bij het modem, de netwerkkabels zijn korter dan 1 meter.

Met glasvezel zal dus de Humax de deur uit moeten. Door de leiding waar nu de coax door gaat wil ik een netwerkkabel gaan trekken, om zo de tv, versterker en interactieve tv kastje aan te sluiten. Geschatte lengte ongeveer 14 meter. Ik zal dus een switch nodig hebben om die 3 aansluitingen te realiseren. Iemand nog tips over wat een goede geschikte switch zou kunnen zijn? 1 Gb poorten of beter 2.5 Gb?

Ook de te voorziene netwerkkabel, in principe heb ik nog FTP Cat5e liggen, als ik mij niet vergis zou die moeten voldoen. Of beter gelijk een Cat6a voorzien?

Het Nokia modem dat ik kreeg voor de glasvezel heeft meerdere aansluitingen .........

Reageer

Zoals ik je vraag begrijp heb je de switch nodig in de buurt van de versterker, TV en interactieve TV kastje? Ik heb ook een ethernet switch in mijn kamer staan tbv diverse clients. Mijn keuze is gevallen op Netgear GS308EPP. Deze heeft 8 poorten waarvan 4 ook nog POE kunnen hebben. De poorten zijn allemaal 1 GB. Het is een manageble switch dwz dat ik de instellingen van de switch vanuit mijn ethernet clients via een browser kan bewerken. Met het oog op de toekomst zou ik gaan voor een hogere categorie ethernetkabel, Cat 6 of hoger, temeer daar je zelf het al hebt over 2,5 GB poorten. Vanaf €20,= kun je al een (un)managed switch bekomen met 5 x 1GB poorten zoals daar zijn; Netgear G S305E of TP-Link TL-SG105E. Hoe meer instellingen je wilt hoe duurder en dat geldt ook voor het aantal poorten en de snelheid van die poorten.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door r0n625 Bekijk bericht
        Het Nokia modem dat ik kreeg voor de glasvezel heeft meerdere aansluitingen .........
        Dat verwacht ik ook wel, typisch is dat dat soort modem 4 UTP poorten heeft. Echter zoals ik al schreef heb ik er 1 nodig voor naar de laptop (die wil ik bedraad ivm een gamende zoon), een tweede voor de zonnepanelen, derde naar de nas en de vierde zou dan richting de tv moeten gaan. Alleen bij de tv heb ik dus de tv zelf, versterker en het kastje voor de interactieve tv die allemaal netwerk nodig hebben. In principe zou dit wel op de wifi kunnen connecteren, maar als het bedraad kan dan heeft dat wel mijn voorkeur. Vandaar de netwerkswitch bij de tv.

@spunsjketa: bedankt voor de info, zal er eens naar kijken.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...