Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Alle VPN's naar klanten werken niet meer

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Alle VPN's naar klanten werken niet meer

Voor mijn werk (vanuit thuis) moet ik continu met VPN's van klanten werken. Sinds eergisteren doen ze 't allemaal niet meer.
    Dit betreft verschillende VPN software: Cisco secure client, Globalprotect, Checkpoint mobile access.
    Soms krijg ik direct bij poging tot starten van VPN een network error. Soms lijkt 't te lukken, maar zodra de connectie er is, valt ie weer weg. Met een andere laptop: zelfde problemen.

Heb Delta modem al gereset, en direct met kabel aan modem gekoppeld: blijft 't niet doen. Support heeft de modem ook al remote gereset naar factory settings: VPN's doen het niet.
    Ik zit nu al 2 dagen via mn personal hotspot te werken...

Hoe kan ik dit probleem verder uitzoeken?
    Laatst bewerkt door tkoppela; 6 Jun 2024, 09:20.

Dit forum is in principe gericht op consumenten; bel z.s.m. met de zakelijke helpdesk: 088 - 015 99 99
    Ik ga er dan van uit dat je een zakelijke aansluiting hebt, dit soort kritische dingen doe je beter niet op een consumenten aansluiting. Dat gezegd hebbende, sterkte, want troubleshooten met al die soorten vpn's is geen kleinigheid. Als je op een consumentenaansluiting zit, gaat delta je daar niet mee ondersteunen en zul je hulp van eigen ict etc. moeten gaan inroepen.
    Laatst bewerkt door Koeba; 6 Jun 2024, 09:35.

Reageer

Als eens getest of niet toevallig nu een cgnat adres hebt ?

Handige informatie over cgnat - Dynamisch IP & Standaard IP - ZeelandNet Serviceforum

Reageer

Zakelijke aansluiting, ja, en al sinds gisteren contact hierover met zakelijke helpdesk, maar tot nu toe weinig schot op oplossing. I fully appreciate dat dit soort netwerk issues problematisch te troubleshooten is... :-)

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Als eens getest of niet toevallig nu een cgnat adres hebt ?

Handige informatie over cgnat - Dynamisch IP & Standaard IP - ZeelandNet Serviceforum
          Goeie, zeker checken! En dat kun je ook weer ongedaan laten maken. Hoewel, doet delta cgnat op zakelijke abo's?)
          Laatst bewerkt door Koeba; 6 Jun 2024, 09:43.

Reageer

Wanneer je expliciet een vast ip adres hebt gaat deze vlieger uiteraard niet op.

Reageer

WAN IP (IPv4) begint met 149...
              Heb mijn abonnement toch maar aangepast naar Dynamisch IP, vanmiddag kijken of dat helpt.
              Thanks!

Reageer

Oorspronkelijk gepost door tkoppela Bekijk bericht
                WAN IP (IPv4) begint met 149...
                Heb mijn abonnement toch maar aangepast naar Dynamisch IP, vanmiddag kijken of dat helpt.
                Thanks!
                Nice, het zou ook wel bijzonder zijn als al die vpn's tegelijk iets gewijzigd hadden. Laat hier even weten of het weer werkt. Maar ik zou verwachten dat zakelijke aansluitingen niet zomaar op cgnat kunnen/mogen worden gezet. 149.x.x.x is of was een amerikaanse range en 100.x is delta-cgnat. Check je wan-ip hier eens: https://search.arin.net/rdap/ (NB: Er is levendige handel in ipv4-blokken dus het kan zomaar al van Delta zijn en nog niet in de systemen zitten.)
                Laatst bewerkt door Koeba; 6 Jun 2024, 10:20.

Reageer

Arin: wan-ip is van "Delta Fiber Nederland Peering"

Reageer

Arin: wan-ip is van "Delta Fiber Nederland Peering"
                    Dan klopt dat dus ook. Geen cgnat. Wat zegt ict van je werkgever?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

Dan klopt dat dus ook. Geen cgnat. Wat zegt ict van je werkgever?
                      Probleem is niet de laptop of vpn-sw (is nieuw trouwens), want via hotspot werkt alles ok...
                      Die wijzen dus naar mijn thuisnetwork/provider.
                      Laatst bewerkt door tkoppela; 6 Jun 2024, 11:41.

Reageer

Probleem is niet de laptop of vpn-sw (is nieuw trouwens), want via hotspot werkt alles ok...
                        Die wijzen dus naar mijn thuisnetwork/provider.
                        Dat doen ict-ers nou eenmaal. Wat is vpn-sw; software? Is laptop nieuw of heb je nieuwe app in gebruik genomen?
                        Als het via hotspot werkt en we er nu even van uit gaan dat Delta geen schokkende dingen veranderd heeft, moet je hard en diep in je eigen setup gaan zoeken. Ergens is iets veranderd, maar wat.

Reageer

Het probleem is vanmiddag magisch verdwenen. Of dat nou komt omdat ik het abonnement heb aangepast, weet ik niet, want mijn WAN ip-adres is nog steeds hetzelfde.
                          Van support heb ik ook (nog) niks gehoord, ofdat zij iets aan hun kant gevonden/gefixed hebben.

Reageer

Ben net teruggebeld door support van Delta. Er bleek een storing te zijn in 1 van hun routers. En die router is gistermiddag ge-reset.
                            Nu maar hopen dat de volgende keer zo'n storing pro-actief door Delta wordt gedetecteerd, en niet reactief door klanten...

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                            X