Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Hoe zet je IPv6 aan in een Fritz!Box 5530 Fiber modem

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• Hoe zet je IPv6 aan in een Fritz!Box 5530 Fiber modem

Ik heb begrepen dat IPv6 beschikbaar is en heb bij de helpdesk gevraagd hoe dit aan te zetten.
    Ik heb een zakelijke aansluiting met een vast IPv4 adres.
    Ik gebruik sinds juli 2022 een Fritz!Box 5530 modem op de aansluiting.
    Uit de informatie over IPv6 maak ik op dat er twee manieren zijn om van de provider een IPv6 adres te krijgen. Namelijk via SLAAC en/of via DHCPv6.
    Een alternatief is een IPv6 tunnel via een 6RD-gateway die weer via IPv4 werkt, mits Delta zo'n 6RD-gateway via DHCPv4 levert.

Wie weet meer details.

De helpdesk gaf aan dat mijn verbinding in de wijkcentrale omgepatcht moet worden naar een x-ON-achtige poort, waarover wel IPv6 mogelijk is. Nu wordt een PtP (point-to-point) verbinding gebruikt over de glasvezel. Wacht de komst van het nieuwe modem af.

Reageer

Dan zou je een XGS-PON stick kunnen overwegen dan kun je Fritzbox blijven gebruiken :

https://fritzshop.nl/accessoires/119...fp-xgspon.html

Reageer

Het volgende item heb ik al:
        Glasvezelkabel Attema AT01 (FTU-zijde SC-Groen / LC-Groen)
        XKTSC01490-AT01_SC_APC-LC_APC-220525-001
        Is er meer nodig?

Reageer

De sfp module die nu in de 5530 zit is geschikt voor AON (PtP), die zul je dus eruit moeten halen en omwisselen voor een XGS-PON type zoals hierboven vermeld.

Het aansluitkabeltje blijft hetzelfde.

Je dient overigens wel conform de vrije modemkeuze de Fritzbox te registreren bij Delta, dus dit kan nog evt. een belemmering zijn.

Vrije modemkeuze | DELTA

Heb je een coax of XGSPON glasvezel verbinding? Neem dan contact op met de klantenservice via de chat en zorg dat je het MAC-adres en het serienummer van je eigen modem bij de hand hebt. Het activeren kan tot maximaal 1 werkdag duren en gedurende die periode zit je zonder diensten. Wil je dit niet dan adviseren wij je nog even te wachten omdat je dit binnenkort zelf via MijnDELTA kunt regelen. Hou deze pagina in de gaten.
          Laatst bewerkt door driepinter; 3 Jun 2024, 20:17.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            De sfp module die nu in de 5530 zit is geschikt voor AON (PtP), die zul je dus eruit moeten halen en omwisselen voor een XGS-PON type zoals hierboven vermeld.

Het aansluitkabeltje blijft hetzelfde.
            Op fritzshop.nl lees ik echter dat de XGS-PON een blauwe, SC-UPC, interface heeft terwijl de AON een groene, SC-APC, interface heeft. Ik zal dus ook nog een andere aansluitkabel SC-APC/SC-UPC AT01 Attema Glasvezelkabel GROEN-BLAUW nodig hebben.

Reageer

Mijn Fritz!box 5530 Fiber modem werkt inmiddels met IPv6, maar dat gaat niet samen met een vast IPv4-adres; vast IPv4 werkt alleen via VLAN 106. Dus dat onderdeel in mijn contract heb opgezegd. Het had nogal wat problemen om alles te laten werken. Heb nu in systemen buiten mijn interne netwerk een script draaien dat controleert of mijn IPv4-adres is gewijzigd en past dan de toegangsregel aan zodat dat nieuwe IPv4-adres ook wordt toegelaten.

Dit modem geeft mij ook de mogelijkheid om poorten in IPv6 open te zetten zodat ik van buiten ook via IPv6 bij de services in mijn lokale netwerk kan. In het NOKIA modem heb ik dat niet gevonden.

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
              X