Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel modem kan niet in bridgemode?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    We krijgen natuurlijk wel een prijsverhoging voor de coaxkabel, iets van 3,5% (inflatiecorrectie) per juli.


    Maar dat wordt pas half mei bekend gemaakt.
    Ja vind dat ook irritant. Dat ongevraagd je internetsnelheid weer verhoogt wordt met de prijstijging er bovenop. Maar ja dat is nu al jaren zo. Maar mocht ik glasvezel abo nemen. Beter gewoon netwerkswitch in mijn woonkamer, aangezien ik daar mijn series x ps5 en zidoo mediaplayer op aansluit. en voor draadloos wifi heb je daar nog goede wifi hotspots voor? die wel draadloos tot 1000 mbit kunnen. want die deco m5 spots daar haal ik geen 400 mbit nu mee. terwijl ik dat via mijn asus router wel draadloos haalt. staat overigens wel dat die deco m5 spots op 2.4 ghz 1300 mbit kunnen halen. maar dit is gewoon een leugen.

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

      Je kunt hoog van de toren blazen maar het is niet mogelijk om het Nokia XGS PON modem in bridge mode te zetten en of het ooit gaat komen in de Delta firmware is onduidelijk, zou er in ieder geval niet op rekenen.

      Blijft wel de mogelijkheid het Nokia modem te gebruiken en je eigen modem als enige device op dit modem aan te sluiten in de DMZ zone, uiteraard dan wel alle wifi functionaliteit op het Nokia modem uitgeschakeld. Het nadeel is dan wel dat je netwerkverkeer via een router -> router loopt (dubbel NAT) en dit voor devices die vanaf buiten bereikbaar moeten zijn in je eigen netwerk minder eenvoudig is.

      In ieder geval succes :-)

      P.S. zelf een eigen device op XGS PON geregistreerd wat prima is verlopen maar vereist wel een groter hobby gehalte/technische kennis
      is het niet mogelijk dhcp van zeelandnetmodem uit te zetten en enkel dhcp van mijn asus router aan? of werkt dat niet?

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

        is het niet mogelijk dhcp van zeelandnetmodem uit te zetten en enkel dhcp van mijn asus router aan? of werkt dat niet?
        Makkelijkste manier is om enkel wifi op het zeelandmodem uit te zetten en dit modem enkel met 1 kabel aan te sluiten op de wan interface van de asus router, dan kan de asus router gewoon dhcp server blijven de devices in je eigen netwerk (zowel bedraad als wifi)

        De andere oplossing is om enkel het zeelandmodem (Nokia) te gebruiken en hier deco accesspoints op aan te sluiten, ook kun je hierop een switch aansluiten voor bedraade devices

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
          Makkelijkste manier is om enkel wifi op het zeelandmodem uit te zetten en dit modem enkel met 1 kabel aan te sluiten op de wan interface van de asus router, dan kan de asus router gewoon dhcp server blijven de devices in je eigen netwerk (zowel bedraad als wifi)

          De andere oplossing is om enkel het zeelandmodem (Nokia) te gebruiken en hier deco accesspoints op aan te sluiten, ook kun je hierop een switch aansluiten voor bedraade devices
          Bedankt voor je reply.

          Wifi kan ik gewoon via mijn delta uitschakelen als ik het glasvezelmodem hebt? Maar heb ook nog de deco m5 wifi spots. die kan ik dan ook gewoon op het glasvezelmodem aansluiten zonder dat ik 2 dhcp servers hebt? Is wel handig voor als ik in de tuin zit met mooi weer. Dan heb ik die wifi spot in de keuken ook nog aangesloten. mijn huidige coaxmodem van zeelandnet kan ik wifi niet uitschakelen apart. kan het enkel in bridgemode zetten. Die glasvezelmodem van zeelandnet. Heb je dan wel de optie om wifi uit te zetten? hoor het graag van je
          Laatst bewerkt door Do60; 1 week geleden.

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

            Bedankt voor je reply.

            Wifi kan ik gewoon via mijn delta uitschakelen als ik het glasvezelmodem hebt? Maar heb ook nog de deco m5 wifi spots. die kan ik dan ook gewoon op het glasvezelmodem aansluiten zonder dat ik 2 dhcp servers hebt? Is wel handig voor als ik in de tuin zit met mooi weer. Dan heb ik die wifi spot in de keuken ook nog aangesloten. hoor het graag van je
            ja je kan gewoon inloggen op het glasvezelmodem en zowel wifi5 als wifi6 uitschakelen, dit moet je enkel doen als je de wifi van de asus router of van de deco’s wil gebruiken. Je kunt ook gewoon de deco’s achter je asus router aansluiten voor extra wifi dekking. Begrijp nog niet helemaal wat je wil en wat je allemaal wil aansluiten.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

              ja je kan gewoon inloggen op het glasvezelmodem en zowel wifi5 als wifi6 uitschakelen, dit moet je enkel doen als je de wifi van de asus router of van de deco’s wil gebruiken. Je kunt ook gewoon de deco’s achter je asus router aansluiten voor extra wifi dekking. Begrijp nog niet helemaal wat je wil en wat je allemaal wil aansluiten.
              Wil alleen mijn router van asus aansluiten en de wifi spots. Zonder dat er 2 nats door elkaar heen lopen. Dus asus router eigenlijk ingeschakeld als dhcp. En wifi deco spots voor extra bereik voor als ik bijvoorbeeld buiten zit. heb nu dus huidige modem in bridgemode. dan werkt het niet als ik deco op de asus aansluit. 1 deco spot moet op de hoofdaansluiting van het hoofdmodem. Dit zal toch ook met het glasvezelmodem zijn? via wlan van glasvezel met utp kabel naar mijn router. en op lan poort een deco wifi spots? dan zou ik geen 2 dhcp servers krijgen mits ik wifi uitzet op het glasvezelmodem?

              Reageer


              • #22
                Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
                Wil alleen mijn router van asus aansluiten en de wifi spots. Zonder dat er 2 nats door elkaar heen lopen. Dus asus router eigenlijk ingeschakeld als dhcp. En wifi deco spots voor extra bereik voor als ik bijvoorbeeld buiten zit. heb nu dus huidige modem in bridgemode. dan werkt het niet als ik deco op de asus aansluit. 1 deco spot moet op de hoofdaansluiting van het hoofdmodem. Dit zal toch ook met het glasvezelmodem zijn? via wlan van glasvezel met utp kabel naar mijn router. en op lan poort een deco wifi spots? dan zou ik geen 2 dhcp servers krijgen mits ik wifi uitzet op het glasvezelmodem?
                Denk dat er een aantal aannames door elkaar lopen en dit de kans ik zaken juisr aan te sluiten, laat je vooral niet gek maken die beginnen over eigen modems, switches en andere exotische configuraties.

                Er is in primcipe niets mis om een een modem/router achter het zeelandnet glasvezelmodem aan te sluiten maar enkel als dit het enige device is wat is aangesloten. Wat ik lees uit jou informatie is dat de huidige deco points ook direct zijn aangesloten op het zeelandnet cable modem maar dit gaat niet werken.

                gewoon Nokia/glasvezel router -> asus router -> deco’s in Access Point mode, en vooral niets extra qua devices aansluiten tussen de nokia en asus. Je loopt nu tegen aan die nergens voor nodig zijn maar ook de bridge mode is hier niet de oplossing voor

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                  Denk dat er een aantal aannames door elkaar lopen en dit de kans ik zaken juisr aan te sluiten, laat je vooral niet gek maken die beginnen over eigen modems, switches en andere exotische configuraties.

                  Er is in primcipe niets mis om een een modem/router achter het zeelandnet glasvezelmodem aan te sluiten maar enkel als dit het enige device is wat is aangesloten. Wat ik lees uit jou informatie is dat de huidige deco points ook direct zijn aangesloten op het zeelandnet cable modem maar dit gaat niet werken.

                  gewoon Nokia/glasvezel router -> asus router -> deco’s in Access Point mode, en vooral niets extra qua devices aansluiten tussen de nokia en asus. Je loopt nu tegen aan die nergens voor nodig zijn maar ook de bridge mode is hier niet de oplossing voor
                  Dank je wel. Maar ps5 en series x kan ik dan gewoon op mijn asus lanpoorten aansluiten toch? op nokia glasvezelmodem enkel het wifi uitzetten? en de deco`s via de lanpoorten van de asus lanpoorten aansluiten? werkt dat dan wel. want om de deco`s aan te sluiten moeten ze vaak op het hoofdmodem aangesloten worden, dat is in dit geval het glasvezelmodem dan. Hoor het wel van je.

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                    Dank je wel. Maar ps5 en series x kan ik dan gewoon op mijn asus lanpoorten aansluiten toch? op nokia glasvezelmodem enkel het wifi uitzetten? en de deco`s via de lanpoorten van de asus lanpoorten aansluiten? werkt dat dan wel. want om de deco`s aan te sluiten moeten ze vaak op het hoofdmodem aangesloten worden, dat is in dit geval het glasvezelmodem dan. Hoor het wel van je.
                    Als het glasvezelmodem niet in bridge mode staat/kan kun je meerdere devices op het glasvezelmodem aansluiten maar zou niet mijn voorkeur hebben, de devices achter de wifi van de deco en devices achter de asus router kunnen elkaar dan niet zien. Ik zou alles achter de asus router aansluiten, ook de deco access points maar dan wel in AP mode en niet in router mode.
                    En dus inderdaad wifi op het glasvezelmodem uitzetten.

                    https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/
                    Laatst bewerkt door reddwarf; 1 week geleden.

                    Reageer


                    • #25
                      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                      Als het glasvezelmodem niet in bridge mode staat/kan kun je meerdere devices op het glasvezelmodem aansluiten maar zou niet mijn voorkeur hebben, de devices achter de wifi van de deco en devices achter de asus router kunnen elkaar dan niet zien. Ik zou alles achter de asus router aansluiten, ook de deco access points maar dan wel in AP mode en niet in router mode.
                      En dus inderdaad wifi op het glasvezelmodem uitzetten.

                      https://www.tp-link.com/nl/support/faq/1842/
                      Vriendelijk dank maat. Is gelukt! Echter moet ik in mijn asus rt ac68u router ook de wifi nog van uit zetten. Maar zie niet zo snel staan waar ik die wifi disabled kan zetten. Zeelandnetmodem coax zie je dat gelijk staan die 2.4ghz wifi en 5ghz. Zitten maar paar instellingen in daar. Is al opgelost. Op die asus zit wifi aan en uit knop op de router zelf. Wel makkelijk! Nogmaals bedankt voor je vriendelijke uitleg! Heb overigens glasvezel abo besteld nu. krijg er die 3 nieuwe wifi mesh spots bij. medewerker zei dat die dan gewoon op het glasvezelmodem aangesloten kan worden? maar beter toch gewoon op mijn asus router en dan in accespoint zetten. of kan het ook gewoon op het glasvezelmodem aangesloten worden op de lan? en dan gewoon de wifi spots via de deco app in accespoint zetten?
                      Laatst bewerkt door Do60; 1 week geleden.

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                        Vriendelijk dank maat. Is gelukt! Echter moet ik in mijn asus rt ac68u router ook de wifi nog van uit zetten. Maar zie niet zo snel staan waar ik die wifi disabled kan zetten. Zeelandnetmodem coax zie je dat gelijk staan die 2.4ghz wifi en 5ghz. Zitten maar paar instellingen in daar. Is al opgelost. Op die asus zit wifi aan en uit knop op de router zelf. Wel makkelijk! Nogmaals bedankt voor je vriendelijke uitleg! Heb overigens glasvezel abo besteld nu. krijg er die 3 nieuwe wifi mesh spots bij. medewerker zei dat die dan gewoon op het glasvezelmodem aangesloten kan worden? maar beter toch gewoon op mijn asus router en dan in accespoint zetten. of kan het ook gewoon op het glasvezelmodem aangesloten worden op de lan? en dan gewoon de wifi spots via de deco app in accespoint zetten?
                        Goed bezig!

                        ik zou de de DeCo mesh points aansluiten achter het device waar ook je playstation/xbox/tv bedraad zijn aangesloten, als het technisch lukt qua bedrading zou je de asus er helemaal tussenuit kunnen halen. Als je daar meer poorten nodig hebt gewoon een goedkoop hubje/switch
                        En inderdaad de wifi spots in AP mode zodat je overal wifi dekking hebt met hetzelde netwerk, liefst ook de mesh points bedraad aansluiten voor de beste snelheid maar dat moet uiteraard maar kunnen qua bekabeling.

                        Hup, nu aan de oranjebitter 🥳

                        Reageer


                        • #27
                          reddwarf asus zou wel wegkunnen op zich .netwerkswitch aanschaffen. Want die wifispots hebben 2 lanpoorts. Wifi spot gewoon beter op een netwerkswitch aansluiten. En ps5 en series x op de lan van de spot? In de keuken kan ik geen lan kabel doortrekken. Is puur voor ald ik in de tuin zit .dat ik goeie dekking hebt. Die nieuwe wifispots hebben overigens wel wifi 6 (ax) wifi. in mijn laptop heb ik nog een wifi ac netwerkkaart. Is niet nodig die te vervangen? aangezien die draadloos ook tot 1 gig aan kan? als ik boven zit zal dat misschien maar 600mbit draadloos zijn.Overigens niet handiger om een 2 gig netwerk switch te kopen. Zeelandnet kennende dat ze die snelheids verhoging weer aanbrengen van 1 gig naar 1.2gbps etc? tp links switch aan te raden om te kopen. omdat die wifi spots ook van tp link zijn? of maakt dat niet uit?
                          Laatst bewerkt door Do60; 1 week geleden.

                          Reageer


                          • #28
                            Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                            Ik heb met een asus router of welke router dan ook nog nooit dhcp problemen gehad. Ip’s werden door de router aangemaakt en gerouteerd.
                            Een beetje router gaat daar goed mee op

                            Welk device binnen je netwerk rekent op een vast IP?
                            reddwarf zegt niet zo veel anders dan ik al zei. Bridge is helemaal niet noodzakelijk, de router kan al je verkeer verzorgen, daar is het een router voor.

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X