Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Glasvezel modem kan niet in bridgemode?

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Glasvezel modem kan niet in bridgemode?

    Als ik over ga op glasvezel. Krijg ik nieuw modem. Echter heb ik ook een asus rt ac68 u router. glasvezel modem kan niet in bridgemode. Hoe is het mogelijk om enkel mijn asus router te gebruiken, zodat ik maar een dhcp server hebt. en ik geen conflict krijg met het zeelandnet glasvezelmodem? Is dus niet mogelijk om dhcp van glasvezelmodem uit te zetten? Zodat ik enkel mijn asus router als modem gebruikt? Is dan noodzakelijk om voor aansluiten van mijn xbox series x en ps5 gewoon een netwerk switch te kopen. En ik enkel het glasvezelmodem als wifi en modem kan gebruiken? Hoor het graag van jullie

  • #2
    Beetje verwarrend allemaal, gisteren schreef je dat je na 22 jaar trouwe Delta abonnee per juni overstapt naar KPN.

    Dan is dit verhaal niet van toepassing want dan krijg je een Nokia ONT die een UTP aansluiting heeft.


    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Beetje verwarrend allemaal, gisteren schreef je dat je na 22 jaar trouwe Delta abonnee per juni overstapt naar KPN.

      Dan is dit verhaal niet van toepassing want dan krijg je een Nokia ONT die een UTP aansluiting heeft.

      Blijf nog wel bij delta. alles even nagegaan. Daarbij voordelig ook om mijn oude abo te behouden. aangezien ik nog het 90+ zenders hebt. die je nu niet meer kan afsluiten. Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Als ik over ga op glasvezel van delta. aangezien dat gek genoeg maar 55 euro kost het 2e jaar. en ik nu 60 euro betaald voor maar 400 mbit met coax. glasvezelmodem wordt aangesloten in de meterkast. asus router staat in woonkamer. zodat ik goeie wifi hebt ook, aangezien het modem in de meterkast staat. en ps5 en series x aangesloten op de lanpoorten van mijn asus router in de woonkamer. maar met het glasvezelmodem kun je niet in bridgemode. dus ip adressen gaat dan vloeken met mijn asus. hoe is het mogelijk om toch enkel mijn router dan actief te houden? gewoon statisch ip adres handmatig toevoegen?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht
        gewoon statisch ip adres handmatig toevoegen?
        Nee, dat is voorzover ik weet niet de oplossing.

        Dan kom je terecht in de categorie " vrije modemkeuze " wat op zich best een hele onderneming is want dan moet je de boel laten registreren bij Delta.

        Eigen modem | Glasvezel modems - ZeelandNet Serviceforum

        Je hebt dan de keuze uit de Nokia XS-010X-Q of de Huawei EN8010TS-20 waarop je je asus router aansluit.

        Dus denk drie keer na voordat je hieraan begint.




        Laatst bewerkt door driepinter; 1 week geleden.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
          Nee, dat is voorzover ik weet niet de oplossing.

          Dan kom je terecht in de categorie " vrije modemkeuze " wat op zich best een hele onderneming is want dan moet je de boel laten registreren bij Delta.

          Eigen modem | Glasvezel modems - ZeelandNet Serviceforum

          Je hebt dan de keuze uit de Nokia XS-010X-Q of de Huawei EN8010TS-20 waarop je je asus router aansluit.

          Dus denk drie keer na voordat je hieraan begint.



          Vriendelijk dank voor je reactie. Ja is idd complex gedoe. 400 mbit vind ik snel zat eigenlijk. Gaat er meer om omdat ik nu eigenlijk 60 euro per maand betaal, terwijl 1 gig glasvezel maar 55 euro per maand kost. Dus dan is glasvezel dus voordeliger. Maar wel irritant dat die glasvezel modem niet in bridgemode kunnen. In de toekomst wel zeiden ze. Dus dan wacht ik daar wel mee. Mocht ik overstappen op glasvezel. Dan is ook een oplossing gewoon om in de woonkamer netwerk switch te plaatsen die ik doortrek naar glasvezelmodem via utp kabel. zodat ik daar mijn series x en ps5 op aan kan sluiten? heb ook die 3 deco wifi spots nog. die kan ik dan ook aansluiten? zodat ik daar dan wifi op hebt. Maar die deco gaan maar tot 600 mbit draadloos zeker? Mocht ik deze dan zelf aanschaffen Nokia XS-010X-Q of de Huawei EN8010TS-20 kan die dan wel in bridgemode?
          Laatst bewerkt door Do60; 1 week geleden.

          Reageer


          • #6
            De Nokia XS-010X-Q of de Huawei EN8010TS-20 zijn mediaconverters, deze zetten het glasvezel licht om in een utp signaal.

            Deze hebben dus geen router functie en voor de rest dus " domme" dingen.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              De Nokia XS-010X-Q of de Huawei EN8010TS-20 zijn mediaconverters, deze zetten het glasvezel licht om in een utp signaal.

              Deze hebben dus geen router functie en voor de rest dus " domme" dingen.
              Dank je wel. Ik hou het voorlopig lekker bij de coax dan. Tot ze met een modem komen waar je ook gewoon bridgemode aan en uit kunt zitten. Te gek voor woorden eigenlijk dat de zakelijke klanten van delta wel gewoon een glasvezelmodem krijgen met bridgemode, en de particulieren weer niet. Kun je ook wel discriminatie noemen in dit woke tijdperk;-)

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                Dank je wel. Ik hou het voorlopig lekker bij de coax dan. Tot ze met een modem komen waar je ook gewoon bridgemode aan en uit kunt zitten. Te gek voor woorden eigenlijk dat de zakelijke klanten van delta wel gewoon een glasvezelmodem krijgen met bridgemode, en de particulieren weer niet. Kun je ook wel discriminatie noemen in dit woke tijdperk;-)
                Een normale switch of router moet toch gewoon werken? Zo speciaal is je setup toch niet? Je kan je router aan het modem knopen en voila. Daar is niet per se een vast IP voor nodig. Je kan nog een zakelijk abo overwegen, wie weet eerste jaar/twee jaar vast IP gratis?

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Een normale switch of router moet toch gewoon werken? Zo speciaal is je setup toch niet? Je kan je router aan het modem knopen en voila. Daar is niet per se een vast IP voor nodig. Je kan nog een zakelijk abo overwegen, wie weet eerste jaar/twee jaar vast IP gratis?
                  Je snapt het niet echt gozer. Ik zeg net al dat ik een asus router hebt. Nu kan ik gewoon het zeelandnetmodem in bridgemode zetten. Zodat de dhcp servers niet vloeken met elkaar. En het ip adres. Waardoor je een conflict krijg en je internet een onderbreking. Met die glasvezel modems die de particulieren krijgen. kun je het niet in bridgemode zetten. Dat is heel het verhaal. En dan kom jij weer met een raar verhaal.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                    Je snapt het niet echt gozer. Ik zeg net al dat ik een asus router hebt. Nu kan ik gewoon het zeelandnetmodem in bridgemode zetten. Zodat de dhcp servers niet vloeken met elkaar. En het ip adres. Waardoor je een conflict krijg en je internet een onderbreking. Met die glasvezel modems die de particulieren krijgen. kun je het niet in bridgemode zetten. Dat is heel het verhaal. En dan kom jij weer met een raar verhaal.
                    Ik heb met een asus router of welke router dan ook nog nooit dhcp problemen gehad. Ip’s werden door de router aangemaakt en gerouteerd.
                    Een beetje router gaat daar goed mee op

                    Welk device binnen je netwerk rekent op een vast IP?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      Ik heb met een asus router of welke router dan ook nog nooit dhcp problemen gehad. Ip’s werden door de router aangemaakt en gerouteerd.
                      Een beetje router gaat daar goed mee op

                      Welk device binnen je netwerk rekent op een vast IP?
                      Wat zit je nou allemaal raar te praten gozer?! Zag je in een eerder forum juist zeggen dat je oude modem van zeelandnet behouden had omdat je die in bridgemode kunt zetten. Die optie heb ik ook met mijn zeelandnetmodem. Daarom loopt het ook top met mijn asus. omdat mijn router als modem fungeert nu! Wat is hier zo moeilijk aan om te snappen? Punt is, als ik over ga op glasvezel, krijg ik geen glasvezelmodem dat in bridgemode gezet kan worden. Dus dan krijg je een conflict als je met een modem van zeelandnet dhcp hebt aan staan en ook nog eens op je router! That`s it!

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door Do60 Bekijk bericht

                        Wat zit je nou allemaal raar te praten gozer?! Zag je in een eerder forum juist zeggen dat je oude modem van zeelandnet behouden had omdat je die in bridgemode kunt zetten. Die optie heb ik ook met mijn zeelandnetmodem. Daarom loopt het ook top met mijn asus. omdat mijn router als modem fungeert nu! Wat is hier zo moeilijk aan om te snappen? Punt is, als ik over ga op glasvezel, krijg ik geen glasvezelmodem dat in bridgemode gezet kan worden. Dus dan krijg je een conflict als je met een modem van zeelandnet dhcp hebt aan staan en ook nog eens op je router! That`s it!
                        Je kunt hoog van de toren blazen maar het is niet mogelijk om het Nokia XGS PON modem in bridge mode te zetten en of het ooit gaat komen in de Delta firmware is onduidelijk, zou er in ieder geval niet op rekenen.

                        Blijft wel de mogelijkheid het Nokia modem te gebruiken en je eigen modem als enige device op dit modem aan te sluiten in de DMZ zone, uiteraard dan wel alle wifi functionaliteit op het Nokia modem uitgeschakeld. Het nadeel is dan wel dat je netwerkverkeer via een router -> router loopt (dubbel NAT) en dit voor devices die vanaf buiten bereikbaar moeten zijn in je eigen netwerk minder eenvoudig is.

                        In ieder geval succes :-)

                        P.S. zelf een eigen device op XGS PON geregistreerd wat prima is verlopen maar vereist wel een groter hobby gehalte/technische kennis

                        Reageer


                        • #13
                          Er is een Delta Discord waar experts van Delta je ook verder kunnen helpen, en dat doen ze graag !

                          https://discord.gg/YpyNAsfK

                          https://support.discord.com/hc/nl/ar...voor-beginners

                          Reageer


                          • #14
                            We krijgen natuurlijk wel een prijsverhoging voor de coaxkabel, iets van 3,5% (inflatiecorrectie) per juli.


                            Maar dat wordt pas half mei bekend gemaakt.

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                              Je kunt hoog van de toren blazen maar het is niet mogelijk om het Nokia XGS PON modem in bridge mode te zetten en of het ooit gaat komen in de Delta firmware is onduidelijk, zou er in ieder geval niet op rekenen.

                              Blijft wel de mogelijkheid het Nokia modem te gebruiken en je eigen modem als enige device op dit modem aan te sluiten in de DMZ zone, uiteraard dan wel alle wifi functionaliteit op het Nokia modem uitgeschakeld. Het nadeel is dan wel dat je netwerkverkeer via een router -> router loopt (dubbel NAT) en dit voor devices die vanaf buiten bereikbaar moeten zijn in je eigen netwerk minder eenvoudig is.

                              In ieder geval succes :-)

                              P.S. zelf een eigen device op XGS PON geregistreerd wat prima is verlopen maar vereist wel een groter hobby gehalte/technische kennis
                              Dank je wel. Ben op zich wel redelijk handig. Maar het is allemaal een beetje omslachtig. Mocht ik overgaan op glasvezel. Dan gewoon beter netwerkswitch in de woonkamer waar ik mijn series x en ps5 op aansluit. En andere wifi hotspots gebruiken? Heb nu die deco m5 hotspots. Bereik is wel nice als ik in de tuin zit. Maar ze halen niet mijn 400 mbit draadloos. waar ik dat met mijn asus router wel op wifi haalt. is ook mijn maximale internetsnelheid wat ik nu hebt 400 mbit internetabonnement

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X