Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Delta-techs raden eigen geleverde Nokia-modem-router af

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Delta-techs raden eigen geleverde Nokia-modem-router af

    Sinds enkele weken delta glasvezel en alsmaar haperingen in de internetverbinding. Na weken hetzelfde "reset"-advies te hebben aangehoord nu eindelijk eens bekeken door een Delta-techneut.

    Heb 5 PC systemen aan eigen router achter de Nokia modem. 2 Systemen werken over een open-VPN verbinding vanwege werk. Dat is (volgens Delta) de reden dat de verbinding steeds wegvalt. Kan alleen opgelost worden met modem in DMZ-mode (niet mogelijk vanwege versimpelde firmware) of door alles direct op Nokia modem aan te sluiten (onmogeliik met 5 systemen en 2 dig. ontvangers). De tech adviseerde een betere modem te gebruiken. Die hebben ze wel maar die krijg je niet. Die moet je zelf maar aanschaffen want die krijg je van Delta alleen bij zakelijke abonnementen.

    Ik lees dat als "ja, we weten heus wel dat de geleverde modem zuigt maar je doet het er maar mee en anders koop je zelf maar wat beters".

    Tel daarbij op de waardeloze digitale ontvangers, de voor mij totaal onbruikbare Wifi-Pods (heb geen Android phone dus niet te configureren) en het wordt duidelijk dat Delta voor mij allesbehalve voldoet. Hadden ze die info van te voren laten weten (dat Android verplicht is en type modem en ontvangers) dan had ik er niet eens aan begonnen. Dan maar terug naar de zorgeloze VDSL van de concurrent.

  • #2
    Niet echt klantvriendelijk inderdaad.

    De Delta-ontvangers... misschien niet specifiek slecht qua beeldkwaliteit maar ik ben geen TV-man. Luister overwegend radio en heb dan ook nog een analoge TV met SCART. Ontvangers zijn zonder beeldscherm niet te gebruiken omdat er geen display op zit. Analoog aansluiten was volgens handleiding wel mogelijk maar bladzijde waar naar wordt verwezen bestaat niet (?). Volgens monteur was het helemaal niet mogelijk. Blijkt dus wel te kunnen maar enkel via video-out. Geen RGB of S-Video signaal en het beeld is dan nog slechter dan het was via de coax.

    Om de ontvanger als radio te gebruiken via een analoge versterker moet je zelf maar een optisch-naar-analoog converter aanschaffen. Zenders kiezen? Dan zal je de kanalen uit je hoofd moeten leren, want geen display. Het geluid? Belachelijk vertraagt! Da's altijd bij digi ontvangers maar waar dat bij b.v. KPN nog geen 2 seconden was zijn dat er bij Delta bijna 20! Als ik s'morgens opsta hoor ik twee keer het weerbericht op NPO 2. Eerst op mijn FM klokradio en als naar beneden gelopen ben hoor ik het opnieuw via de digitale ontvanger.

    De inschakeltijd is ook veel langer dan bij een ontvanger van b.v. Ziggo of KPN. Op zich een muggenzifter-puntje maar dat het 6 seconden langer duurt voordat er geluid uit komt t.o.v. van de andere ontvangers zegt al iets.

    Ik geef toe, digitaal is tegenwoordig gangbaarder maar Delta geeft vooraf niet aan wat voor apparatuur (merk/types) ze je gaan sturen. Je komt er pas achter wat er allemaal niet kan nadat je het hebt ontvangen.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Robert_ Bekijk bericht
      Sinds enkele weken delta glasvezel en alsmaar haperingen in de internetverbinding. Na weken hetzelfde "reset"-advies te hebben aangehoord nu eindelijk eens bekeken door een Delta-techneut.

      Heb 5 PC systemen aan eigen router achter de Nokia modem. 2 Systemen werken over een open-VPN verbinding vanwege werk. Dat is (volgens Delta) de reden dat de verbinding steeds wegvalt. Kan alleen opgelost worden met modem in DMZ-mode (niet mogelijk vanwege versimpelde firmware) of door alles direct op Nokia modem aan te sluiten (onmogeliik met 5 systemen en 2 dig. ontvangers). De tech adviseerde een betere modem te gebruiken. Die hebben ze wel maar die krijg je niet. Die moet je zelf maar aanschaffen want die krijg je van Delta alleen bij zakelijke abonnementen.
      Ik zou mijn werkgever vragen om 50/50 of 75/25 te doen voor een zakelijk abonnement. Je gebruik is duidelijk zakelijk.

      Ik lees dat als "ja, we weten heus wel dat de geleverde modem zuigt maar je doet het er maar mee en anders koop je zelf maar wat beters".
      Als je eist dat je een duurder modem krijgt, mag dan de prijs ook omhoog?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Robert_ Bekijk bericht
        Ik geef toe, digitaal is tegenwoordig gangbaarder maar Delta geeft vooraf niet aan wat voor apparatuur (merk/types) ze je gaan sturen. Je komt er pas achter wat er allemaal niet kan nadat je het hebt ontvangen.
        Werden er niet hier en op gathering.tweakers al negatieve ervaringen gedeeld die je kon lezen?

        Reageer


        • #5
          Nee, mijn gebruik is niet zakelijk. Het is voor de handigheid en een besparing voor mezelf omdat ik nu niet steeds heen en weer hoef te rijden. Het wordt zakelijk als ik er een vergoeding voor zou krijgen, wat dus niet is.

          Een duurdere modem is niet mijn eis. Een volledig, blijvend, werkende modem echter wel. Een thuisnetwerk en een VPN gebruiken is nu niet bepaald iets uitzonderlijks en ik mag er toch vanuit gaan dat zoiets gewoon werkt.

          Negatieve ervaringen... ja, een en en ander over gelezen van verschillende type ontvangers maar als je niet weet wat je gaat krijgen heb je geen idee wat er van toepassing gaat zijn.

          update:
          Zojuist contact gehad met Delta helpdesk, eigenlijk om abo op te zeggen, en ik krijg te horen dat ze het misschien toch op kunnen lossen. Een combinatie van de juiste CGNAT/DMZ instelling in de Nokia zou moeten voldoen. Daar kan ik echter niet bij maar zij dus wel. Dus nog even 4 uur wachten tot de pool-update zijn rondje heeft gedaan en dan nog een paar daagjes afwachten of het echt werkt, of niet...
          Laatst bewerkt door Robert_; 3 weken geleden. Reden: update

          Reageer


          • #6
            Ik ben heel benieuwd wat Delta biedt.
            Als dit niet werkt kan je wellicht Solcon overwegen?
            Dan krijg je een glasvezel converter van Solcon waarop je elke modem kan aansluiten. ( standaard levert Solcon er een Fritzbox bij)

            Solcon is tevens van KPN dus je hebt gelijk een veel beter televisieplatform.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Robert_ Bekijk bericht
              Nee, mijn gebruik is niet zakelijk. Het is voor de handigheid en een besparing voor mezelf omdat ik nu niet steeds heen en weer hoef te rijden. Het wordt zakelijk als ik er een vergoeding voor zou krijgen, wat dus niet is.
              Een thuiswerkvergoeding maakt niet dat gebruik wel of niet zakelijk is. Je gebruikt 2 pc's voor je werk. Het is heel normaal en redelijk dat je werkgever hier aan mee betaalt.

              Een duurdere modem is niet mijn eis. Een volledig, blijvend, werkende modem echter wel. Een thuisnetwerk en een VPN gebruiken is nu niet bepaald iets uitzonderlijks en ik mag er toch vanuit gaan dat zoiets gewoon werkt.
              Aannames zijn dodelijk.

              update:
              Zojuist contact gehad met Delta helpdesk, eigenlijk om abo op te zeggen, en ik krijg te horen dat ze het misschien toch op kunnen lossen. Een combinatie van de juiste CGNAT/DMZ instelling in de Nokia zou moeten voldoen. Daar kan ik echter niet bij maar zij dus wel. Dus nog even 4 uur wachten tot de pool-update zijn rondje heeft gedaan en dan nog een paar daagjes afwachten of het echt werkt, of niet...
              Dat is mooi!

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                Als dit niet werkt kan je wellicht Solcon overwegen?
                Dat, of een soortgelijke oplossing, is wel een optie maar niet waar ik op had gerekend. Als ik een compleet pakket bestel wil ik ook waar ik voor betaal en dat is een werkend geheel inclusief apparatuur. Mijn eerste optie was namelijk een schoteltje zetten voor Starlink, waar ik van afgezien heb omdat ik het nu even niet zag zitten om te investeren in eigen apparatuur.

                Oorspronkelijk gepost door Praathuis Bekijk bericht
                Solcon is tevens van KPN dus je hebt gelijk een veel beter televisieplatform.
                TV is voor mij niet zo belangrijk. Enkel aangehaald om aan te geven dat het niet enkel en alleen dat internetprobleem was.
                Dat er geen rekening is gehouden met radioluisteraars is wel erg jammer. Op nagenoeg alle verkrijgbare ontvangers zit minimaal een display waarop je kan zien op welk kanaal het ding staat. Je moet je best doen om er eentje te vinden die dat niet heeft en dat is ze bij Delta wonderwel gelukt!

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Het is heel normaal en redelijk dat je werkgever hier aan mee betaalt.
                  Misschien, maar ze zijn daar vrij stug in (understatement). Zij zeggen gewoon dat je reiskosten krijgt (ook al maak je ze niet wanneer vanuit thuis opgelost) en daar is de kous mee af. Feitelijk bekeken hebben ze gelijk, wat niet wil zeggen dat het effecient is.

                  Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht
                  Aannames zijn dodelijk.
                  Dat is bij deze weer bewezen.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Robert_ Bekijk bericht

                    Misschien, maar ze zijn daar vrij stug in (understatement). Zij zeggen gewoon dat je reiskosten krijgt (ook al maak je ze niet wanneer vanuit thuis opgelost) en daar is de kous mee af. Feitelijk bekeken hebben ze gelijk, wat niet wil zeggen dat het effecient is.



                    Dat is bij deze weer bewezen.
                    Ik zou RD3 op tweakers even een DM sturen. Delta-insiders willen je graag helpen, ook met een eigen modem willen ze alles netjes werkend krijgen.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                      Ik zou RD3 op tweakers even een DM sturen. Delta-insiders willen je graag helpen, ook met een eigen modem willen ze alles netjes werkend krijgen.
                      Ik heb die thread even geleden gelezen (als ik de juiste voor heb). Interessant, maar wil nu juist geen apparatuur aanschaffen. Voor nu wil ik gewoon een "domme" kant-en-klaar no-nonsens, maar wel functionerende, oplossing. Over een tijdje wil ik een 8GB verbinding met eigen apparatuur maar weet nog niet of ik dat op de Delta of de KPN-vezels zal gaan doen. Moet eerst mijn eigen netwerk klaarmaken voor 10GB want anders heeft het niet veel nut.

                      Reageer


                      • #12
                        R3D kun je overigens via DM blijven benaderen op Tweakers. Ik weet zeker dat je dan een stap verder komt !

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door Robert_ Bekijk bericht
                          Sinds enkele weken delta glasvezel en alsmaar haperingen in de internetverbinding. Na weken hetzelfde "reset"-advies te hebben aangehoord nu eindelijk eens bekeken door een Delta-techneut.

                          Heb 5 PC systemen aan eigen router achter de Nokia modem. 2 Systemen werken over een open-VPN verbinding vanwege werk. Dat is (volgens Delta) de reden dat de verbinding steeds wegvalt. Kan alleen opgelost worden met modem in DMZ-mode (niet mogelijk vanwege versimpelde firmware)
                          Dit is echt een ziekte van Delta. Dat deden ze met de WiFi modems EPC3925 en EPC3940 ook. Allemaal features killen. Gewoon gecastreerde routers, eigenlijk.

                          "Ja want anders wordt het zo moeilijk voor de klant". Rot op zeg.

                          Reageer


                          • #14
                            Op zich kan ik het me wel voorstellen dat de meeste klanten die ingewikkelde systemem/constructies thuis niet hebben, maar waarom dan niet gekozen om standaard de apparatuur te leveren zoals ze doen maar de klant wel de mogelijkheid laten om instellingen te wijzigen? Of is dat te simpel gedacht ?

                            Reageer


                            • #15

                              Ik ben net twee weken over van Ziggo naar Delta. Ik heb alleen maar problemen gekregen.


                              Ziggo met modem in bridge modus en eerste hoofd deco in router modus gaf geen enkel probleem.

                              Overgestapt naar Delta en modem als router en de rest als accespoint.



                              Ik heb verschillende decos. Vele malen gereset, netwerk opnieuw met de decos stuk voor stuk toegevoegd, maar niets helpt. Zowel backhaul of niet bedraad alleen maar hetzelfde probleem. Om moedeloos van te worden!




                              Weet iemand een oplossing? Eigen Nokia modem aanschaffen die wel in bridge modus kan werken?

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X