Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Betaal voor 1 GB en haal download van 108 Mb

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Oorspronkelijk gepost door Kapitein Haak Bekijk bericht
    Als ik bij speedtest.net (waar jouw screenshot vandaan lijkt te komen) mijn snelheid meet, dan zie ik bij mij linksonder mijn eigen IP adres en Caiway staan. Ook staat bij jouw screenshot rechtsonder "BEOORDEEL JOUW AANBIEDER" gevolgd door LeaseWeb. Ik zou daar Caiway / Delta verwachten. Gaat het wel goed met het testen? Ik dacht niet dat Leaseweb diensten aanbood op het Delta netwerk.
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Knipsel.png
Bekeken: 228
Grootte: 51,8 Kb
ID: 293097

    Vandaag iets sneller, maar ver van de 1Gb vandaan
    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door Kapitein Haak Bekijk bericht
      Als ik bij speedtest.net (waar jouw screenshot vandaan lijkt te komen) mijn snelheid meet, dan zie ik bij mij linksonder mijn eigen IP adres en Caiway staan. Ook staat bij jouw screenshot rechtsonder "BEOORDEEL JOUW AANBIEDER" gevolgd door LeaseWeb. Ik zou daar Caiway / Delta verwachten. Gaat het wel goed met het testen? Ik dacht niet dat Leaseweb diensten aanbood op het Delta netwerk.
      Wordt er getest via VPN?

      Modem al eens 5 min van het stroom gehad?

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

        Wordt er getest via VPN?

        Modem al eens 5 min van het stroom gehad?
        Modem gisteren al van spanning gehaald, maakt niets uit. Laptop rechtstreeks aangesloten op de fiber modem met een cat6 kabel. Ik heb geen routers of switches er tussen.

        Reageer


        • #19
          Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht

          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Knipsel.png
Bekeken: 228
Grootte: 51,8 Kb
ID: 293097

          Vandaag iets sneller, maar ver van de 1Gb vandaan
          Bij welke provider heb je een abonnement? Delta of Leaseweb?

          Reageer


          • #20
            Oorspronkelijk gepost door Vondee Bekijk bericht

            Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Knipsel.png Bekeken: 0 Grootte: 51,8 Kb ID: 293097

            Vandaag iets sneller, maar ver van de 1Gb vandaan
            Wat is Leaseweb Netherlands???? Zit je op een VPN verbinding…. via jou werkgever ???

            Nogmaals deze vraag….

            Je moet een IP van Delta of Caiway hebben en dat moet er staan ipv Leaseweb Netherlands BV.

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

              Wat is Leaseweb Netherlands???? Zit je op een VPN verbinding…. via jou werkgever ???

              Nogmaals deze vraag….

              Je moet een IP van Delta of Caiway hebben en dat moet er staan ipv Leaseweb Netherlands BV.
              Moet, moet. Hij moet niets, wel antwoord geven...

              Reageer


              • #22
                Wanneer je een speedtest uitvoert vanuit een dedicated server in een datacenter (Leaseweb) zijn de resultaten onvoorspelbaar.
                Laatst bewerkt door driepinter; 4 Mar 2024, 15:03.

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                  Wanneer je een speedtest uitvoert vanuit een dedicated server in een datacenter (Leaseweb) zijn de resultaten onvoorspelbaar.
                  Klopt het lijkt er op dat via een zakelijke laptop en een vpn verbinding naar het datacenter wordt gekeken naar de snelheid, maar dat is op deze manier niet te meten.

                  Reageer


                  • #24
                    Gerelateerd aan 1 gig performance van Delta - niet aan het specifieke probleem van de originele poster:

                    Ik loop al even mee in Internet land, sinds 1989 Net mijn ethernet in huis opgewaardeerd naar 10 gbps - dat gaat tot mijn prettige verrassing goed over (niet al te lange) Cat5a kabels die ik ooit zelf heb aangelegd in huis. Switches: TP-LINK. (Waarom 10 gbps? Vooral voor back-ups: daarvoor is 1 gbps erg traag. Ook voor de lol, trouwens.)

                    Vervolgens mijn laptop (MB Pro) via TB4 (snelheid tot 40 gbps) aangesloten op een 2.5 gbps ethernet adapter, en toen een speedtest gedaan - zoals gebruikelijk moest ik een aantal servers uitproberen om de connectie snelheid te kunnen meten (ipv de traagheid van allerlei andere gateways of een server).

                    Test loopt via een meter of 5 cat5a naar een van mijn TP-LINK 10 gbps switches, en daar via een 1 gpbs Fritz!box 7581 naar de Nokia XS-2426G-A die op mijn huidige Delta 1 "gig" verbinding zit aangesloten. De Nokia staat in DMZ mode, omdat bridge mode nog steeds niet in de Delta firmware zit (ondanks hun beloften toen ik glasvezel bij ze bestelde - NB: in de standaard Nokia firmware zit wel bridge mode, Delta heeft versimpelde firmware laten installeren) - ik gebruik dus de Fritz!box alleen omdat ik geen vendor controlled router direct in mijn ethernet wil hebben.

                    Resultaat is verrassend goed met dit hele arsenaal aan hardware: ca 940 Mbps up en down, loss 0%. Aantal keren herhaald natuurlijk. Was gewoon in dagtijd. Die performance is buitengewoon goed.

                    Ik ga nu eerst de Delta snelheid upgraden naar 2 "gig" - het Nokia XS-2426G-B (ik heb nu nog de "A" variant) dat dan wordt opgestuurd heeft een 2.5 gpbs interface dat ik ga aansluiten op een vrij voordelige wired TP-LINK router met 2.5 gbps ethernet interfaces, die ook mogelijk betere FW software heeft dan de Fritz (kom ik vanzelf achter).

                    Ik meld me weer zodra ik dat kan testen, dat zou dan een theoretische performance van 2 gbps moeten halen up/down.

                    Met Delta 8 "gig" wacht ik nog, omdat de prijs daarvoor af Delta relatief nogal hoog is m.i., maar ook omdat 10 gbps firewalls en laptop adapters nog vrij duur zijn. (Je ziet nu wel redelijk betaalbare "gaming" wifi routers met 10 gbps interfaces op de markt, maar ik vraag me af hoe die performen onder een mixed load.) Als we 1-2 jaar verder zijn is wsl de hele 10 gbps keten meer mainstream en betaalbaarder.
                    Laatst bewerkt door Apollon; 11 Mar 2024, 14:20.

                    Reageer

                    Om te reageren, moet je eerst .

                    verwerken...
                    X