Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

waarom geen Sagemcom modem bij een 8Gbs abonnement

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • waarom geen Sagemcom modem bij een 8Gbs abonnement

    volgende week wordt ons 8Gbs abonnement actief.
    nu hebben wij een Nokia modem thuis gestuurd gekregen met 1 poort die max 2.5Gbs doet en nog 3 poorten die max 1Gbs doen.

    Waarom wordt bij dit abonnement niet het Sagemcom modem opgestuurd met 1 poort die 10Gbs aan kan plus 3 poorten voor 1Gbs.

    Klantenservice is erg volhardend dat dit modem alleen voor de 5Gbs abonnementen is en wil niet omruilen.

    Als iemand mij dit uit kan leggen, graag
    Ik snap het niet.....

  • #2
    Het 5 Gbps abonnement bestaat niet meer sinds 15 januari (voor particulieren), dus dit wordt wel moeilijk..

    https://www.deltafiber.nl/nieuws/del...ted-glasvezel/
    Laatst bewerkt door driepinter; 22 Feb 2024, 19:00.

    Reageer


    • #3
      Bij een 8 Gps abonnement behoort een modem wat dit aan kan.
      Hoe simpel kan het zijn....
      Delta is dus in gebreke.
      [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
        Bij een 8 Gps abonnement behoort een modem wat dit aan kan.
        Eens, alleen zou je je kunnen afvragen waarom je uberhaupt zo'n abonnement zou willen nemen.
        De gemiddelde consument kan zich net financiele uitschieters voor 2,5 Gbps maken (qua hardware - netwerkkaart, router, NAS) maar alles daarboven is niet te betalen. Vandaar die 2,5 Gbps poort.
        Alle reclame over hogere bandbreedtes is een marketingtruuc die ons op een totaal verkeerd spoor zet.
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
          Eens, alleen zou je je kunnen afvragen waarom je uberhaupt zo'n abonnement zou willen nemen.
          De gemiddelde consument kan zich net financiele uitschieters voor 2,5 Gbps maken (qua hardware - netwerkkaart, router, NAS) maar alles daarboven is niet te betalen. Vandaar die 2,5 Gbps poort.
          Alle reclame over hogere bandbreedtes is een marketingtruuc die ons op een totaal verkeerd spoor zet.
          De topicstarter hoeft toch geen 'gemiddelde consument' te zijn??

          Laatst bewerkt door Rinus; 25 Feb 2024, 07:34.
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
            De topicstarter hoeft toch geen 'gemiddelde consument' te zijn??
            Het gaat mij er alleen om dat wij als consument, en de OP met name, steeds op het verkeerde been worden gezet met die 8 Gbps marketing-onzin.
            Persoonlijk zou ik de hardware retourzenden ('uw product voldoet niet aan onze verwachting), want 8 Gbps is ook 5 Gbps. En gelijk overschakelen naar een 5 Gbps abonnement.
            Laatst bewerkt door Webkabouter; 25 Feb 2024, 12:32.
            Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Rbakker Bekijk bericht
              Klantenservice is erg volhardend dat dit modem alleen voor de 5Gbs abonnementen is en wil niet omruilen.
              Als iemand mij dit uit kan leggen, graag Ik snap het niet
              Wij ook niet. Je zou die vraag kunnen neerleggen in het forum van Tweakers @ https://gathering.tweakers.net/forum
              Daar zijn ook Delta insiders actief die hier wellicht een plausibel antwoord op kunnen geven.

              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Rbakker Bekijk bericht
                volgende week wordt ons 8Gbs abonnement actief.
                Klantenservice is erg volhardend dat dit modem alleen voor de 5Gbs abonnementen is en wil niet omruilen.

                Als iemand mij dit uit kan leggen, graag
                Ik snap het niet.....
                Dit abonnement heeft maar een aantal weken bestaan en werd inderdaad standaard met de Nokia XS-2426G-B uitgeleverd, later is dit aangepast naar een 5 Gbit verbinding in combinatie met een unlimited 5G verbinding. Ondertussen is die 5 Gb weer opgerekt naar 8 Gbit maar nog steeds met de mobiele 5G combi.

                Als je echt de 8 Gbit nodig hebt zou je kunnen vragen of ze dit tegen een (kleine) meerpriijs willen aanpassen voor de Sagemcom 5684 of een eigen router/ONT aanschaffen. Als het enkel voor de speedtest is zou ik niet alle moeite doen, de 2 Gbit hier krijg ik anders ook niet vol ;-)

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                  Dit abonnement heeft maar een aantal weken bestaan en werd inderdaad standaard met de Nokia XS-2426G-B uitgeleverd, later is dit aangepast naar een 5 Gbit verbinding in combinatie met een unlimited 5G verbinding. Ondertussen is die 5 Gb weer opgerekt naar 8 Gbit maar nog steeds met de mobiele 5G combi.

                  Als je echt de 8 Gbit nodig hebt zou je kunnen vragen of ze dit tegen een (kleine) meerpriijs willen aanpassen voor de Sagemcom 5684 of een eigen router/ONT aanschaffen. Als het enkel voor de speedtest is zou ik niet alle moeite doen, de 2 Gbit hier krijg ik anders ook niet vol ;-)
                  8 Gbit op 1 poort heeft alleen zin wanneer je apparatuur hier op afgestemd is, dus router, switch, netwerkkaart, bekabeling ...

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                    8 Gbit op 1 poort heeft alleen zin wanneer je apparatuur hier op afgestemd is, dus router, switch, netwerkkaart, bekabeling ...
                    Dat is, zoals ik de vraag lees, niet het probleem van de topicstarter, je kunt de load natuurlijk ook verdelen over meerdere verbindingen. Het probleem is echter dat je technisch gezien met de Nokia nooit meer dan 1 x 2.5 Gb/3 x 1Gb kan asnsluiten en nooit de theoretische snelheid van 8 Gb kan gebruiken.

                    Hier is de router direct met 10 Gb glas op de FTU aangesloten en daarna wat 2.5 Gb devices maar de andere kant van je verbinding moet deze snelheid ook kunnen leveren. Ik kom nog niet veel verder dan wat test servers en speedtest.dfn.nl, leuk dat het kan maar zoals Webkabouter aangaf is het voor de meeste een verhaal dat het gewoon kan of een commercieel verhaal.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                      Dat is, zoals ik de vraag lees, niet het probleem van de topicstarter, je kunt de load natuurlijk ook verdelen over meerdere verbindingen. Het probleem is echter dat je technisch gezien met de Nokia nooit meer dan 1 x 2.5 Gb/3 x 1Gb kan asnsluiten en nooit de theoretische snelheid van 8 Gb kan gebruiken.

                      Hier is de router direct met 10 Gb glas op de FTU aangesloten en daarna wat 2.5 Gb devices maar de andere kant van je verbinding moet deze snelheid ook kunnen leveren. Ik kom nog niet veel verder dan wat test servers en speedtest.dfn.nl, leuk dat het kan maar zoals Webkabouter aangaf is het voor de meeste een verhaal dat het gewoon kan of een commercieel verhaal.
                      Is één van de weinige mirrors waarvan ik boven de 100MB/s kan downloaden :

                      https://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimages/

                      Highwinds.zeelandnet.nl komt niet boven de 71 MB/s (met 32 threads).uit.

                      OneDrive en Google Drive komen niet veel verder dan een 68 MB/s.
                      Laatst bewerkt door driepinter; 25 Feb 2024, 17:03.

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht

                        Is één van de weinige mirrors waarvan ik boven de 100MB/s kan downloaden :

                        https://nl.archive.ubuntu.com/ubuntu-cdimages/

                        Highwinds.zeelandnet.nl komt niet boven de 71 MB/s (met 32 threads).uit.

                        OneDrive en Google Drive komen niet veel verder dan een 68 MB/s.
                        Ook ik kom niet hoger dan 150 MB/s met de Ubuntu mirror, denk dat ik weer vrolijk terug ga naar de 1 Gbps na dze periode van het werkt en kan. Heeft nog geen toegevoegde waarde ookal werken wij beide veel thuis.
                        Dat een download van 2 GB van een nieuwsserver geen 48 seconden duurt maar 2 minuten kan ik mee leven
                        Laatst bewerkt door reddwarf; 25 Feb 2024, 18:40.

                        Reageer

                        Om te reageren, moet je eerst .

                        verwerken...
                        X