Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Port forwarding Nokia XS-2426G-B

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Port forwarding Nokia XS-2426G-B

    Hallo,

    Heb sinds een paar weken internet van Delta en kan sindsdien bijna niet meer online gamen. Vandaag een monteur langsgekomen, maar die zegt dat het mijn Playstation is. Ik denk dat het aan de router ligt, aangezien het spel perfect werkt met mijn oude router(heb ik nu niet meer) en via mijn mobiele hotspot.

    Nu wil ik Port Forward proberen, maar ik heb niet zo veel verstand van dit soort dingen.
    Ik zie Port Forwarding staan in de router settings, maar weet niet waar ik TCP en UDP moet invullen.

    Dit zou ik ergens in moeten vullen:
    TCP: 1024-1124, 3216, 3478-3480, 9960-9969, 18000, 18060, 18120, 27900, 28910, 29900

    UDP: 1024-1124, 3074, 3478-3479, 18000, 29900, 37000-40000

    Of denken jullie dit dit niet het probleem gaat oplossen?

    In ieder geval bedankt!

  • #2
    Ook even controleren of je geen CGNAT adres hebt gekregen van Delta, dan begint je IP adres dat je van Delta krijgt met 100.x.x.x.

    https://www.whatismyip.com/

    Reageer


    • #3
      Volgens de link die je gestuurd hebt begint mijn public IPv4 met 62.

      Reageer


      • #4
        In de router staat wel onder WAN IP IPv4 dat die met 100. begint

        Reageer


        • #5
          zie : Handige informatie over cgnat - Dynamisch IP & Standaard IP - ZeelandNet Serviceforum

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Lydia Bekijk bericht
            In de router staat wel onder WAN IP IPv4 dat die met 100. begint
            Als je met bovenstaande link van driepinter inderdaad tot de conclusie komt dat cgnat aan staat dan zou ik contact opnemen met de servicedesk en aangeven dat je dit uitgeschakeld wil hebben (of kijken of je dit zelf kan uitschakelen in mijn delta). Binnenkomende verbindingen en portforwarding gaan niet werken met cgnat.

            De check met whatismyip werkt dus niet voor cgnat, het 62.x adres deel je waarschijnlijk met meerdere delta accounts.

            succes!
            Laatst bewerkt door reddwarf; 2 Jan 2024, 19:41.

            Reageer


            • #7
              Top dankjewel ik heb dit zojuist naar dynamisch IP geswitcht. Hopelijk gaat dit het probleem oplossen

              Reageer


              • #8
                Een update:

                Het lijkt tot nu toe te werken! Mijn IP adres begint nu met 141 en ik maak nu gebruik van Port Forwarding. Wat zou dan eigenlijk het probleem kunnen zijn? Wat is er anders met het internet wat ik voorheen van XS4ALL had?

                En ik lees dat Port Forwarding gevaarlijk kan zijn, maar dat het ook kan meevallen als ik het voor een Playstation gebruik. Hebben jullie hier een mening over?

                In Ieder geval super bedankt, Delta klantenservice kon dit niet oplossen en ik werd een beetje voor gek verklaard.

                Reageer


                • #9
                  Hier al een paar weken bezig met Delta klantenservice om CGNat IP adres in mijn Nokia XS-2426G-B om te zetten naar een Dynamisch IP adres - nog steeds zonder resultaat.
                  Telkens zeggen ze het lek boven te hebben, maar als ik een reboot uitvoer op de manier zoals zij hebben aangegeven, blijkt het IP adres ongewijzigd 100.xxx.xxx

                  Catastrofe

                  [SIZE=10px][I]"Technologie is een woord dat iets beschrijft dat nog niet werkt"

                  - Nokia XS-2426G-B
                  - UDR Dream Router (pending installation)
                  - USW-Lite-8-PoE
                  - AP U6+[/I][/SIZE]

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Lydia Bekijk bericht
                    Een update:

                    Het lijkt tot nu toe te werken! Mijn IP adres begint nu met 141 en ik maak nu gebruik van Port Forwarding. Wat zou dan eigenlijk het probleem kunnen zijn? Wat is er anders met het internet wat ik voorheen van XS4ALL had?

                    En ik lees dat Port Forwarding gevaarlijk kan zijn, maar dat het ook kan meevallen als ik het voor een Playstation gebruik. Hebben jullie hier een mening over?

                    In Ieder geval super bedankt, Delta klantenservice kon dit niet oplossen en ik werd een beetje voor gek verklaard.
                    Het enige wat je voor PS nodig hebt om een Type 2 NAT te krijgen is TCP en UDP poort 3074. De rest is overkill en risico voor je PS, zeker als je daar je betalingsgegevens in hebt staan zoals je PayPal of andere info.

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Lydia Bekijk bericht
                      Een update:

                      Het lijkt tot nu toe te werken! Mijn IP adres begint nu met 141 en ik maak nu gebruik van Port Forwarding. Wat zou dan eigenlijk het probleem kunnen zijn? Wat is er anders met het internet wat ik voorheen van XS4ALL had?

                      En ik lees dat Port Forwarding gevaarlijk kan zijn, maar dat het ook kan meevallen als ik het voor een Playstation gebruik. Hebben jullie hier een mening over? fnaf

                      In Ieder geval super bedankt, Delta klantenservice kon dit niet oplossen en ik werd een beetje voor gek verklaard.
                      Hartelijk dank voor de update. ik zal het proberen

                      Reageer

                      Om te reageren, moet je eerst .

                      verwerken...
                      X