Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Geen internet

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Geen internet

    De afgelopen week heb ik drie keer geen internet/mail gehad via de vaste PC (kabel en bekabeld zonder router enz.).

    De eerste keer kon ik het zelf oplossen met de probleemoplossing van netwerkinstellingen.

    De tweede keer heb ik 3x contact gehad met Zldnet, want met de probleemoplossing ging het niet (printscreen). Uiteindelijk is er door Zldnet iets in het modem gedaan en heb ik een nieuwe netwerkkabel (Cat. 6, Gold plated) aangelegd (nieuw uit de doos). Vanwege mijn soort abonnement konden ze geen netwerkkabel opsturen 🙄 maar gelukkig had ik er eentje liggen.
    Toen had ik weer internet, maar was blijkbaar daarvoor door Zldnet de WIFI (voor de smartfoon) uitgezet toen ze in het modem bezig waren. Daar voor teruggebeld en Zldnet heeft de WIFI weer aangezet. Alles prima; overal verbinding..

    De derde keer (vanmorgen) weer geen internet en toen heb ik het met de probleemoplossing weer kunnen oplossen.

    Komt dit bij meerdere mensen voor op het moment? Normaal nooit problemen met de internet-verbinding en nu 3x in de week. Geen ramp, maar wel vervelend.

  • #2
    de printscreen vergeten 😴
    Bijgevoegde bestanden

    Reageer


    • #3
      Nee ik heb geen problemen met het internet,maar wel de laatste week veel last dat de smartcard ineens niet meer wordt herkend,heb hem via mijn delta ververst, maar geeft met het aanzettten van de tv wel elke keer een code aan,en die verdwijnt nu wel na een seconde of 2.
      Ze zijn toch ergens wel bezig met iets,update,s of het een of ander.
      Mijn ervaring bij delta is,dat het naar een poosje weer wel verdwijnt,maar je krijgt nooit feedback.
      En ja ik zit er ook al van het begin bij,toen we hier coax internet kregen,de storingen komen en verdwijnen weer,maar helaas nooit een fatsoenlijke uitleg wat er is gebeurd,jammer.
      Je kan eens proberen ressetten,modem gewoon de stekker er een minuut uit halen,terug opstarten en na een 15 minuten eens kijken of het wel lukt.
      [h=2][URL="https://citaten-en-wijsheden.nl/2574"]Het warme water vergeet niet dat het koud is geweest.[/URL][/h]

      Reageer


      • #4
        Dank voor je reactie. Ik had ook het idee dat er ergens achter de schermen werkzaamheden konden plaatsvinden.
        Nadat ik de 2e keer geen succes had met de probleemoplossing, heb ik het modem even gereset en daarna ook nog de stekker uit en in het stopcontact.
        Toen ik vroeg wat de fout nu was, nadat Zldnet iets in het modem had gehusseld, wist de medewerker het ook niet precies en zei dat het waarschijnlijk een combinatie van factoren was.
        Maar zoals eerder gezegd... nu werkt alles weer.

        Reageer


        • #5
          Vanmorgen bij het aanzetten van de PC weer geen internet, maar het is via de probleemoplossing opgelost. Het probleem was blijkbaar: standaard gateway is niet beschikbaar.
          Dit was dus iets anders dan de vorige 2x dat de probleemoplossing de truc deed. Toen was er geen IP-onfiguratie. Gelukkig (zeker op de zondag) kon ik het zelf oplossen, maar iemand enig idee waar het aan kan liggen? Zit dit bij Zeelandnet of in een instelling bij mij?

          Reageer


          • #6
            Ik krijg de laatste maanden regelmatig uitval (kabel en wifi). Modem is WiFi-modem F@ST 3890v3 en staat in bridge-modus. Daarachter een Fritzbox 7590 router. Elke keer dat de boel uitvalt schakel ik mn smartphone-hotspot in en log met mn pc daar op in, zodat ik op de website MijnDelta kan komen om via "zelf regelen" het Delta modem te controleren. Het is een omslachtige manier maar als ik via smartphone direct inlog op MijnDelta kan ik de "zelf regelen"-functie nergens ontdekken. Komt m.i. niet in de mobiele versie van MijnDelta niet voor.

            Maar goed, via pc lukt dat wel en dan zie ik bij mn modem de volgende opmerking staan in de sfeer van: "U heeft op dit moment (nog) geen modem geregistreerd staan welke u kunt wijzigen".

            Als ik daarna het Delta modem herstart dan is bijna altijd de storing opgelost.

            Toch wil ik graag weten hoe het nou komt dat mijn Deltamodem af en toe niet staat geregistreerd, wat ws ook de reden is dat ik op zo'n moment geen internet heb. Want het is knap vervelend als je ergens mee bezig bent en internet valt uit.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X