Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Reverse DNS lookups PTR record aanpassen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Reverse DNS lookups PTR record aanpassen

    Beste lezer,

    Als afnemer van zakelijk internet van Delta (met vast IP adres), heb ik een eigen mailserver achter de internetverbinding.
    Om deze soepel te laten draaien, moet de PTR record aangepast worden van mijn externe IP adres om naar mijn domein te verwijzen (DNS reverse lookup).

    Normaliter is dit iets wat de internetprovider moet/kan aanpassen.
    Echter, bij het contacteren van de klantenservice werd mij verteld dat ik dit zelf moet oplossen... Nu vraag ik mij af: Hoe dan?

    Weet iemand hoe ik Delta klantenservice kan motiveren om dit alsnog te doen?

  • #2
    Blijven bellen.... en als ze weer zeggen dat je het zelf moet oplossen vragen hoe dat dan moet.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht
      Beste lezer,

      Als afnemer van zakelijk internet van Delta (met vast IP adres), heb ik een eigen mailserver achter de internetverbinding.
      Om deze soepel te laten draaien, moet de PTR record aangepast worden van mijn externe IP adres om naar mijn domein te verwijzen (DNS reverse lookup).

      Normaliter is dit iets wat de internetprovider moet/kan aanpassen.
      Echter, bij het contacteren van de klantenservice werd mij verteld dat ik dit zelf moet oplossen... Nu vraag ik mij af: Hoe dan?

      Weet iemand hoe ik Delta klantenservice kan motiveren om dit alsnog te doen?
      Wel gebeld met de zakelijke helpdesk van Delta op 088 0159999?

      Ben benieuwd of dit gaat lukken, de ip adressen bij delta zijn niet zo vast als ze beweren en verwacht niet dat ze PTR records gaan aanpassen, misschien enkel als je ook het domein bij Delta afneemt.

      succes!

      Reageer


      • #4
        Vanmiddag werd mij op de Delta zakelijke klantenservice verteld dat men deze ondersteuning niet biedt... bijzonder vreemd voor een zakelijk abonnement.
        De technische man moest googlen waar ik het over had en beweerde dat ik het zelf kon... Zucht... Anders kon ik vragen op het Delta gebruikers forum... vandaar mijn vraag hier.

        Later via de chat op de Delta website geprobeerd maar kreeg vergelijkbaar resultaat en uiteindelijk: "u kunt het beste de zakelijke klantenservice bellen"

        Heb even gekeken wat de huidige PTR is: ###.###.###.###.dynamic.caiway.nl (## is mijn IP). Daarmee heb ik een sterk vermoeden dat ik toch niet een vast IP toebedeeld heb gekegen en eigenlijk met de Delta dochter Caiway maar moet gaan bellen.




        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht
          Vanmiddag werd mij op de Delta zakelijke klantenservice verteld dat men deze ondersteuning niet biedt... bijzonder vreemd voor een zakelijk abonnement.
          Niet gevraagd vòòr je abonnement afsloot? Nam je aan dat het er wel bij zou horen? Verwijzen naar dit forum voor zakelijke support is leuk, maar die zul je hier ook niet krijgen. Hier proberen particuliere gebruikers elkaar een beetje te helpen (en af te zeiken) maar zakelijke support krijg je van Delta zelf en soms een beetje op het Tweakersforum: https://gathering.tweakers.net/forum...ssages/2200880 (ik gok daarmee dat het misschien wel kan op een 'eigen' modem)

          Reageer


          • #6
            Een vast ip-adres krijg je alleen bij een Zakelijk Pro abonnement.

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
              Een vast ip-adres krijg je alleen bij een Zakelijk Pro abonnement.
              Zou fijn zijn als men dat ook aan de telefoon aangeeft: gisteren ochtend had ik daar over gebeld en mevrouw gaf aan dat alles "in orde stond, met zakelijk abonnement en vast IP".
              Vandaag dus weer gebeld over het dynamische IP adres bij de PTR check en nu inderdaad doorverwezen naar Pro als ik het vast wil hebben... Zucht.
              Zojuist Pro besteld, eens even kijken of ik bij Pro wel ondersteuning krijgt voor PTR wijziging.

              Reageer


              • #8
                Welkom tot de wondere wereld van Delta waar duidelijkheid en communicatie hoog in het vaandel staat ;-)

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht

                  Zou fijn zijn als men dat ook aan de telefoon aangeeft: gisteren ochtend had ik daar over gebeld en mevrouw gaf aan dat alles "in orde stond, met zakelijk abonnement en vast IP".
                  Vandaag dus weer gebeld over het dynamische IP adres bij de PTR check en nu inderdaad doorverwezen naar Pro als ik het vast wil hebben... Zucht.
                  Zojuist Pro besteld, eens even kijken of ik bij Pro wel ondersteuning krijgt voor PTR wijziging.
                  Men voert wel additionele diensten zoals domeinregistratie maar dan moet je domein natuurlijk niet al ergens anders reeds geregistreerd staan, anders werkt het niet.

                  En kan men ook geen PTR voor je aanpassen.
                  Bijgevoegde bestanden

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht

                    Zou fijn zijn als men dat ook aan de telefoon aangeeft: gisteren ochtend had ik daar over gebeld en mevrouw gaf aan dat alles "in orde stond, met zakelijk abonnement en vast IP".
                    Vandaag dus weer gebeld over het dynamische IP adres bij de PTR check en nu inderdaad doorverwezen naar Pro als ik het vast wil hebben... Zucht.
                    Zojuist Pro besteld, eens even kijken of ik bij Pro wel ondersteuning krijgt voor PTR wijziging.
                    Waar staat je site gehost?

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Koeba Bekijk bericht

                      Waar staat je site gehost?
                      Een Synology in me meterkast
                      Het gaat me om de mailserver, vandaar de fixed IP

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht

                        Een Synology in me meterkast
                        Het gaat me om de mailserver, vandaar de fixed IP
                        Wat is tegenwoordig nog de lol/voordeel van een eigen mailserver? TLDR: Via Delta gaat je dit niet lukken, ook niet met 'Pro.' Heb je, voor je Pro bestelde, ook gekeken of het in dat pakket wèl ondersteund wordt?

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door bookliko Bekijk bericht
                          Weet iemand hoe ik Delta klantenservice kan motiveren om dit alsnog te doen?
                          Als je een zakelijk account hebt dan doet de zakelijke helpdesk dat voor je.
                          088 224 91 50 of 0118 - 225 555

                          Wat je zelf moet doen is in het DNS record zelf de naam van de server als A-record invoeren, bijvoorbeeld <servernaam>.mijndomein.nl en deze laten verwijzen naar het ip-adres van jouw mailserver. Vervolgens vraag je Delta Fiber support of ze het PTR record willen wijzigen in de nieuwe naam. Aanvraag is gemiddeld in twee dagen actief.



                          Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Webkabouter Bekijk bericht
                            Als je een zakelijk account hebt dan doet de zakelijke helpdesk dat voor je.
                            088 224 91 50 of 0118 - 225 555

                            Wat je zelf moet doen is in het DNS record zelf de naam van de server als A-record invoeren, bijvoorbeeld <servernaam>.mijndomein.nl en deze laten verwijzen naar het ip-adres van jouw mailserver. Vervolgens vraag je Delta Fiber support of ze het PTR record willen wijzigen in de nieuwe naam. Aanvraag is gemiddeld in twee dagen actief.
                            Ha, deze is handig om te onthouden

                            Reageer

                            Om te reageren, moet je eerst .

                            verwerken...
                            X