Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

snelheid glasvezel

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • snelheid glasvezel

    ik heb alweer bijna 1,5 jaar glasvezel en ben altijd tevreden geweest over de down en upload snelheid , ik heb een 1 gigabit aansluiting, sinds een maand zijn er hier zonnepanelen op het dak geplaatst en ook met een of ander kastje op het modem aangesloten. alleen nu is mijn download snelheid nog maar een kwart van wat het geweest is.het lampje van de internetkabel van de zonnepanelen brand oranje ipv groen?
    kan dit iets met elkaar te maken hebben of is er iets anders aan de hand?
    graag jullie idee hierover en evt tips.

  • #2
    Het is een bekend gegeven, dat 95% van de zonnecelinstallaties verkeerd zijn aangelegd.
    Vaak zijn er aardlussen en zijn de optimizers niet (goed) afgeschermd, hier is installateur voor verantwoordelijk.
    Zelf zie ik dit als een illegale zender en horen de boetes hoog te zijn voor de veroorzaker (eigenaar en/of installateur).
    Luister eens met een ouderwetse middengolf radio en schakel de installatie eens uit en weer aan, wanneer er verschil te horen is, dan zijn ze verkeerd geïnstalleerd en voldoet de installatie niet (geheel) aan de CE norm.
    Zie ook:
    De Radio Amateur Hoe ontstaat de storing en wat doe je er aan Website van Koos Overbeeke, PA1JO
    Kassa.BnnVara Klacht van een radio amateur Consumenten programma van de omroep
    Mensonides Voorlichting van een Installatie Bedrijf Installatie Bedrijf, door Arend Heitman, PE1AUV
    PA9X Informatie van een RadioZendAmateur Website van Jean-Paul Suijs, PA9X
    RDI Voorlichting Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI)
    RDI Tip voor het oplossen van storings problemen Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI)
    RDI Gebruik van illegale apparatuur Rijksinspectie Digitale Infrastructuur (RDI)
    Security.nl Standpunt Politiebonden Certified Secure
    SolarMagazine Agentschap Telecom verbiedt Specifieke Omvormers Tijdschrift SolarMagazine
    TBMNET Zonnepanelen veroorzaken nog altijd storingen bij draadloze communicatie ICT Reseller magazine
    Uitspraken.Rechtspraak Uitspraak SolarEdge Juridische Website
    VERON Storingen en Ontstoren in de praktijk Vereniging voor Expirimenteel Radio onderzoek in Nederland
    VERON Zweden dreigt met verbod Vereniging voor Expirimenteel Radio onderzoek in Nederland
    Wifi Home Zonnepanelen als stoorzender voor Digitenne of portofoons Wifi-home.nl is een website van Heatnet b.v

    Reageer


    • #3
      Heeft u er als het donker is ook last van ?
      Of is het mogelijk de internet verbinding met de zonnepanelen los te koppelen ?

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door renschip Bekijk bericht
        Heeft u er als het donker is ook last van ?
        Of is het mogelijk de internet verbinding met de zonnepanelen los te koppelen ?
        dat ga ik vandaag eens bekijken...

        Reageer


        • #5
          helaas geen verschil, downloadsnelheid bedroevend laag, upload gewoon 300 mb/s dus goed, heb ip standaard veranderd naar dynamisch ip maar ook geen verschil

          Reageer


          • #6
            Heeft Delta al wat gezegd? Ik ga er van uit dat je de klantenservice eerst benaderd hebt.

            Reageer

            Om te reageren, moet je eerst .

            verwerken...
            X