Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

5GIG glasvezel aankondigen, maar waar komt nu eens glasvezel.

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • 5GIG glasvezel aankondigen, maar waar komt nu eens glasvezel.

    Ik woon in het middengebied van Walcheren. En lees dan dit:
    https://www.delta.nl/nieuws/delta-ga...gig-glasvezel/
    en
    DELTA Netwerk legt overal in Nederland glasvezel aan. In de stad, de dorpen, het buitengebied en op bedrijventerreinen.
    en
    De aanleg van glasvezel in de gemeente Veere gaat van start. Dit jaar wordt gestart met de aanleg in Koudekerke, Zoutelande, Westkapelle, Domburg en Oostkapelle. In maart (2023) start de aanleg als eerste in Koudekerke.
    Middelburg, Vlissingen, Oost-Souburg zijn ze al langer bezig.

    Maar de dorpen en het buitengebied is nog geen eens een planning van bekend.
    Die zouden al blij zijn met 2 gig

    Ach KPN is nog niet verder in de buurt gekomen dan Goes, dus wachten we maar lijdzaam af.


  • #2
    Ik denk dat glasvezel in Zeeland niet zo belangrijk is voor Delta.


    Ze hebben hier immers al monopolie met de kabel dus vergroten ze liever hun afzetgebied buiten Zeeland.

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Ik denk dat glasvezel in Zeeland niet zo belangrijk is voor Delta.


      Ze hebben hier immers al monopolie met de kabel dus vergroten ze liever hun afzetgebied buiten Zeeland.
      Dat weet ik zo net niet. Met dat coaxnetwerk hebben ze 2 netwerken om te onderhouden, dus hogere kosten.
      De lange termijnvisie zal toch echt wel alleen glasvezel zijn.

      Reageer


      • #4
        Zoals het nú (niet) gaat, wordt het wel een héél lange termijnvisie.
        Ik vermoed dat Driepinter de spijker op de kop slaat.

        Van mij mag glasvezel nog wel even wegblijven trouwens. Coax werk uitstekend en géén getob met glasvezelmodems etc etc.
        Laat ze al die problemen eerst maar oplossen.... en die multi gigabit verbinding(en) is voor een normaal gezinnetje vooralsnog helemaal niet nodig.
        [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
          Van mij mag glasvezel nog wel even wegblijven trouwens. Coax werk uitstekend en géén getob met glasvezelmodems etc etc.
          Laat ze al die problemen eerst maar oplossen.... en die multi gigabit verbinding(en) is voor een normaal gezinnetje vooralsnog helemaal niet nodig.
          Helemaal mee eens 👍

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
            Ik denk dat glasvezel in Zeeland niet zo belangrijk is voor Delta.


            Ze hebben hier immers al monopolie met de kabel dus vergroten ze liever hun afzetgebied buiten Zeeland.
            zit iets in, maar KPN is hier ook al bezig.

            Reageer


            • #7
              Info van de provincie: De Provincie Zeeland onderzocht samen met de Zeeuwse gemeenten in 2021 wie glasvezel wilt aanleggen in de Zeeuwse buitengebieden. Uit dit onderzoek bleek dat alleen Glasdraad bereid is deze investering te doen. In 2023 startte Glasdraad met de aanleg van een glasvezelnetwerk in het buitengebied en de kleine kernen in Zeeuws-Vlaanderen.

              In het voorjaar van 2023 is gestart met de voorbereidingen om dit project uit te breiden naar de Zeeuwse buitengebieden boven de Westerschelde.

              Maar ga je kijken hoe en wat in zeeuwsch-vlaanderen gaat je dat geld kosten. Hier staat info over anleg zuid van de westerschelde in 2023-2024
              https://glasdraadzeeuwsvlaanderen.nl/index.php

              Wat mij OPVIEL:
              Adressen met een coax-aansluiting na verlenging (dorpen)
              U betaalt een eenmalige vastrechtvergoeding van € 200,-. Daarnaast neemt u een abonnement bij één van de serviceproviders. De vastrechtvergoeding hoeft pas te worden voldaan zodra uw woning is aangesloten op ons glasvezelnetwerk.
              Buiten de dorpen zonder aanwezige coax werd er uitgegaan van € 2300 of in 2 x 1200 of maandelijks abbo incl. indexatie.

              Delta fiber doet het gratis.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
                Laat ze al die problemen eerst maar oplossen.... en die multi gigabit verbinding(en) is voor een normaal gezinnetje vooralsnog helemaal niet nodig.
                Nee, maar als je bijv 5 gig glasvezel hebt in plaats van de 1 gig coax nu, is je wifi ook sneller binnen. En dat zul je echt wel merken.

                Wat denk je van pubers, die van alles willen downloaden, films kijken op gsm etec.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                  Nee, maar als je bijv 5 gig glasvezel hebt in plaats van de 1 gig coax nu, is je wifi ook sneller binnen. En dat zul je echt wel merken.

                  Wat denk je van pubers, die van alles willen downloaden, films kijken op gsm etec.
                  Ach....met zijn tweetjes thuis hebben we aan coax 400 kbps méér dan genoeg. Netflix, Viaplay, F1TV, internetradio etc etc geen centje pijn.
                  Zelfs een weekendje met gamende kids/kleinkinderen erbij, geeft totaal geen probleem.
                  Trouwens....glasvezel is hier in geen velden of wegen te bekennen😁
                  [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht

                    Ach....met zijn tweetjes thuis hebben we aan coax 400 kbps méér dan genoeg. Netflix, Viaplay, F1TV, internetradio etc etc geen centje pijn.
                    Zelfs een weekendje met gamende kids/kleinkinderen erbij, geeft totaal geen probleem.
                    Trouwens....glasvezel is hier in geen velden of wegen te bekennen😁
                    Weet je dat laatste zeker....ik heb inmiddels (ik kan er een boek over schrijven hoe dat gegaan is) al anderhalf jaar een aansluiting in de meterkast. Kreeg een paar weken geleden een telefoontje, dat ze de aansluiting in de meterkast wilden komen maken. Na mijn toelichting dat die er al was, wilden ze die komen doormeten (was bij de aanleg waarschijnlijk teveel moeite)
                    Voor het doormeten kon ik volgens de postcodecheck glasvezel aanvragen. Na de melding dat er inderdaad signaal op de kabel aanwezig is, vertelt de postcodecheck dat er op mijn adres geen glasvezelaansluiting mogelijk is.
                    De conclusie is dus: zonder aansluiting kun je glasvezel aanvragen, met aansluiting kan dat niet.........

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

                      Weet je dat laatste zeker....ik heb inmiddels (ik kan er een boek over schrijven hoe dat gegaan is) al anderhalf jaar een aansluiting in de meterkast. Kreeg een paar weken geleden een telefoontje, dat ze de aansluiting in de meterkast wilden komen maken. Na mijn toelichting dat die er al was, wilden ze die komen doormeten (was bij de aanleg waarschijnlijk teveel moeite)
                      Voor het doormeten kon ik volgens de postcodecheck glasvezel aanvragen. Na de melding dat er inderdaad signaal op de kabel aanwezig is, vertelt de postcodecheck dat er op mijn adres geen glasvezelaansluiting mogelijk is.
                      De conclusie is dus: zonder aansluiting kun je glasvezel aanvragen, met aansluiting kan dat niet.........
                      En contact met helpdesk gehad ??

                      Reageer


                      • #12
                        Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                        En contact met helpdesk gehad ??
                        Nee, aangezien ik bij overgaan van kabel naar glas meer nadelen dan voordelen zie, maakt het mij niet uit dat ook hier Delta z'n zaakjes niet op orde heeft.
                        Overigens heb ik die postcodecheck uit nieuwsgierigheid voor een heleboel adressen in mijn omgeving gedaan, waarbij ik van veel van die adressen weet dat ze er een aansluiting binnen hebben aangelegd. Bij geen van die adressen is een glasvezelaansluiting op dit moment mogelijk...........
                        Zoals eerder gemeld ligt de aansluiting in de meterkast er al ruim anderhalfjaar. Postcodecheck gaf eerst aan dat abonnement mogelijk was. Enkele weken geleden belde aannemer dat ze aansluiting wilden komen realiseren. Deze wist niet dat er al een aansluiting was! Is aansluiting toen pas komen doormeten en deze gaf signaal.
                        Vanaf toen was een abonnement niet meer mogelijk, aldus de postcodecheck.
                        Laatst bewerkt door Jos; 1 Nov 2023, 16:02.

                        Reageer


                        • #13
                          Hier ligt al bijna 2 jaar de glaskabel onder de stoep en 4 maanden geleden gaf de postcodecheck aan dat ik kon aanvragen. Na de aanvraag 3 maanden niets gehoord en na 2 belletjes naar de servicedesk eindelijk actie en werd er via de mail een 0 euro contract opgesteld, als het goed is kan ik nu volgende week een afspraak maken met de aannemer.

                          Soepeltjes is anders maar wordt vast vervolgd

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door cschults Bekijk bericht

                            Nee, maar als je bijv 5 gig glasvezel hebt in plaats van de 1 gig coax nu, is je wifi ook sneller binnen.
                            Aha, dus als je glasvezel hebt, wordt je wifi sneller? Dat zou echt top zijn...

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door Jos Bekijk bericht

                              Weet je dat laatste zeker....ik heb inmiddels (ik kan er een boek over schrijven hoe dat gegaan is) al anderhalf jaar een aansluiting in de meterkast. Kreeg een paar weken geleden een telefoontje, dat ze de aansluiting in de meterkast wilden komen maken. Na mijn toelichting dat die er al was, wilden ze die komen doormeten (was bij de aanleg waarschijnlijk teveel moeite)
                              Voor het doormeten kon ik volgens de postcodecheck glasvezel aanvragen. Na de melding dat er inderdaad signaal op de kabel aanwezig is, vertelt de postcodecheck dat er op mijn adres geen glasvezelaansluiting mogelijk is.
                              De conclusie is dus: zonder aansluiting kun je glasvezel aanvragen, met aansluiting kan dat niet.........
                              ....en wederom wordt er vandaag gebeld, dat men de glasvezel wil komen aansluiten..... De meting (zoals hierboven vermeld) blijkt niet goed te zijn gegaan, ook al werd toen duidelijk aangegeven dat er signaal op de kabel aanwezig was. Dus wederom een(de derde) afspraak ingepland. Het is inmiddels zo'n drie jaar geleden dat de straat hier openging voor de aanleg en nog steeds is niet alles afgerond dus.
                              Overigens ook ontdekt dat Delta meerdere sites in de lucht houd voor de postcodecheck. Waar volgens de ene geen glasvezelabonnement mogelijk is, is dat bij de andere wel het geval!!
                              Netwerk | DELTA Fiber
                              Glasvezel abonnement | Supersnel glasvezel internet | DELTA

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X