Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

minus 8,50 per maand

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • minus 8,50 per maand

    Zonet heb ik mobiel internet besteld 😁 met telefoon en abonnement.
    Omdat er daarna storing was op de website van Zeeland en ik de bevestigingsmail niet ontving (gelukkig wel printscreens gemaakt) heb ik even gebeld.

    Een heel aardig meisje aan de telefoon en ze wist de bestelling te vinden. Als ik bevestigingmail alsnog niet ontving moest ik morgen nog even bellen.
    Staat dus op de nog-te-doen-lijst als de mail niet komt. De bestelling was wel doorgekomen, zei ze.

    Maaaar daarna: vroeg ze of ik de extra snelheid waarvoor ik betaalde wel nodig had. Huh? Ik wist niet eens dat ik dat had.
    Nee dus, niet nodig. Dat heeft ze er nu (handmatig) vanaf gehaald en dat zou me 8,50 schelen per maand schelen! Da's snel verdiend!
    Ik heb nooit iets gewijzigd, alleen mijn oude abonnement verlengd, en heb dus geen idee hoe ik daar aan kom en dus al maaaaanden 8,50 per maand extra betaal voor niks.

    Ze heeft het ook gelijk aangepast bij mijn moeder. Die is vast blij met me als ik het haar vertel 😁

    Ik wilde dit toch even laten weten, want wie weet hoeveel mensen betalen voor die extra snelheid, zonder dat ze het nodig hebben en er zelfs van weten.
    Laatst bewerkt door anomaly; 10 Oct 2023, 15:35.

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
    Zonet heb ik mobiel internet besteld 😁 met telefoon en abonnement.
    Omdat er daarna storing was op de website van Zeeland en ik de bevestigingsmail niet ontving (gelukkig wel printscreens gemaakt) heb ik even gebeld.

    Een heel aardig meisje aan de telefoon en ze wist de bestelling te vinden. Als ik bevestigingmail alsnog niet ontving moest ik morgen nog even bellen.
    Staat dus op de nog-te-doen-lijst als de mail niet komt. De bestelling was wel doorgekomen, zei ze.

    Maaaar daarna: vroeg ze of ik de extra snelheid waarvoor ik betaalde wel nodig had. Huh? Ik wist niet eens dat ik dat had.
    Nee dus, niet nodig. Dat heeft ze er nu (handmatig) vanaf gehaald en dat zou me 8,50 schelen per maand schelen! Da's snel verdiend!
    Ik heb nooit iets gewijzigd, alleen mijn oude abonnement verlengd, en heb dus geen idee hoe ik daar aan kom en dus al maaaaanden 8,50 per maand extra betaal voor niks.

    Ze heeft het ook gelijk aangepast bij mijn moeder. Die is vast blij met me als ik het haar vertel 😁

    Ik wilde dit toch even laten weten, want wie weet hoeveel mensen betalen voor die extra snelheid, zonder dat ze het nodig hebben en er zelfs van weten.
    En wat ga je nu dan betalen per maand?? Ben ik zeer benieuwd naar

    Reageer


    • #3
      Ik heb het speciaal voor jou even opgezocht. Ik ga van 76,50 naar 68,00.
      12 x 8,50 = toch 102,00 per jaar.

      Daar kun je toch andere dingen van doen. Het betaalt bijvoorbeeld gelijk een groot deel van de smartfoon 😋😎

      Ik zie het geldschip al aankomen 😁, nou ja roeibootje 😉

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
        Ik heb het speciaal voor jou even opgezocht. Ik ga van 76,50 naar 68,00.
        12 x 8,50 = toch 102,00 per jaar.

        Daar kun je toch andere dingen van doen. Het betaalt bijvoorbeeld gelijk een groot deel van de smartfoon 😋😎

        Ik zie het geldschip al aankomen 😁, nou ja roeibootje 😉
        🙏😊🥂 Met dank

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
          Ik heb het speciaal voor jou even opgezocht. Ik ga van 76,50 naar 68,00.
          12 x 8,50 = toch 102,00 per jaar.

          Daar kun je toch andere dingen van doen. Het betaalt bijvoorbeeld gelijk een groot deel van de smartfoon 😋😎

          Ik zie het geldschip al aankomen 😁, nou ja roeibootje 😉
          Wanneer je 12 maanden verlengd zijn de kortingen nog hoger.

          Reageer


          • #6
            Heb het zonet even wat beter bekeken en de 8,50 extra voor de grotere snelheid is op de rekening gekomen met ingang van juli dit jaar, toen ik mijn internetabonnement heb verlengd. Daarvoor betaalde ik blijkbaar 2,50 per maand voor 300 Mbps extra. Dat is ook 12 x 2,50= 30,00. Nog steeds geen idee hoe ik daar aan kom, maar goed.

            Nou ja 3 x 8,50 is toch ook 25+ euro.

            In de tussentijd heb ik ook sinds een paar maanden (langer dan juli 2023) vaste telefoon van Delta genomen ipv KPN.
            Waarom het extra geld erbij is gekomen en hoe zal wel altijd een vraagteken blijven. Gebeurd is gebeurd en ga me er nu verder niet meer in verdiepen.

            Goed dat de medewerkster het even ter sprake bracht 👍👍👍👍👍 Dat dan weer wel 😀

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door anomaly Bekijk bericht
              Heb het zonet even wat beter bekeken en de 8,50 extra voor de grotere snelheid is op de rekening gekomen met ingang van juli dit jaar, toen ik mijn internetabonnement heb verlengd. Daarvoor betaalde ik blijkbaar 2,50 per maand voor 300 Mbps extra. Dat is ook 12 x 2,50= 30,00. Nog steeds geen idee hoe ik daar aan kom, maar goed.

              Nou ja 3 x 8,50 is toch ook 25+ euro.

              In de tussentijd heb ik ook sinds een paar maanden (langer dan juli 2023) vaste telefoon van Delta genomen ipv KPN.
              Waarom het extra geld erbij is gekomen en hoe zal wel altijd een vraagteken blijven. Gebeurd is gebeurd en ga me er nu verder niet meer in verdiepen.

              Goed dat de medewerkster het even ter sprake bracht 👍👍👍👍👍 Dat dan weer wel 😀
              Bij nieuwe abo’s vorig jaar kreeg je 1Gbps gratis erbij wanneer je 1 Gbps koos. Die heb je er dus bij gekregen na 8 maand (zo lang de korting loopt).
              Wanneer je 12 maanden verlengd willen ze dezelfde actie nog wel eens verlengen en je ook nog iets extra’s gratis geven zoals Viaplay.

              Reageer


              • #8
                Daar moet je heel goed op letten. Nieuwe abonnementen worden vaak aangeboden voor dezelfde prijs voor een x-aantal maanden, of je nu lage of hoge snelheden neemt. Vervolgens gaat deze over in het duurdere abonnement met de overeengekomen prijs.
                Ditzelfde probleem ontstaat door regelmatige ophogingen van snelheid door de provider. Vaak heb je dit helemaal niet nodig, maar ga je eigenlijk steeds meer betalen terwijl een lagere snelheid met een goedkoper contact ook volstaat.

                Reageer


                • #9
                  Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht
                  Daar moet je heel goed op letten. Nieuwe abonnementen worden vaak aangeboden voor dezelfde prijs voor een x-aantal maanden, of je nu lage of hoge snelheden neemt. Vervolgens gaat deze over in het duurdere abonnement met de overeengekomen prijs.
                  Ditzelfde probleem ontstaat door regelmatige ophogingen van snelheid door de provider. Vaak heb je dit helemaal niet nodig, maar ga je eigenlijk steeds meer betalen terwijl een lagere snelheid met een goedkoper contact ook volstaat.

                  Dank voor de tip. Ik ga het in de gaten houden 🙂

                  Reageer


                  • #10
                    Volgens Delta kiest 80% van de nieuwe klanten voor 1Gbps abonnementen. Dat is natuurlijk een belachelijk hoog getal en komt waarschijnlijk door marketing in samenhang met een soort angst dat internet anders niet goed genoeg is.
                    Ik geloof nooit dat die 80% dit soort snelheden nodig heeft en daarmee dus maand in maand uit teveel betalen. Zelf ben teruggegaan naar een 75 mbit verbinding bij Caiway en op mijn aanraden meerdere huishoudens. Dit betreffen dan vooral ouderen die simpel internetten en tv kijken en streamen. Bij een ieder loopt dat prima en wij betalen daar dan tussen de 40 en 45 euro voor, afhankelijk van telefoon of niet. Wanneer ik de standaard verhogingen had gevolgd ha ik zeker boven de 60 euro gezeten.

                    Wanneer de 75mbits al voldoende blijkt te zijn, dan is alles wat tussen dat getal en de 1 Gbps zit voor het gros van de mensen echt ruim voldoende. Natuurlijk is er een groep voor wie het goed is, maar kijk goed naar je persoonlijke behoefte en laat je niet gek maken door de commercie. Blijkt het toch niet voldoende voor je dan kan je altijd weer omhoog.

                    Reageer


                    • #11
                      Dank voor alle tips. Ik ga het zeker onthouden.


                      Ik was al even aan het googlen op een handleiding voor de A34 om me alvast wat in te kunnen lezen:
                      https://www.handleidi.ng/samsung/galaxy-a34/handleiding

                      In het Engels komen meerdere types in één: 158 pagina's 😲
                      Nederlandse versie nog niet gevonden. Heb deze maar als PDF opgeslagen.

                      Heb ook even een (Engelstalig) filmpje bekeken over wat er gebeurt als je het toestel voor de eerste keer aanzet, hoe je de SIM card plaatst en evt. extra geheugen.
                      Het begin is er. Zo doet het allemaal niet zo vreemd aan, maar ik moet onderaan beginnen.... de bodem 🙄
                      Laatst bewerkt door anomaly; 11 Oct 2023, 12:23.

                      Reageer


                      • #12
                        Ik heb het hier over een abonnement voor gewoon internet en tv. Je verhaal begint over een mobiele telefoon maar volgens mij gaat het dan over in een compleet abonnement met internet, tv en mobiel. Je had toch geen mobiel abonnement van 76,50?
                        Mijn verhaal gaat dus om de internetverbinding thuis en niet om je mobiel. Bij mobiel gaat het meer om de hoeveelheid data die de prijs bepaalt.

                        Reageer


                        • #13
                          Het is inmiddels inderdaad nogal verwarrend.

                          Ik belde over het nieuw af te sluiten mobiele abonnement en dat ik de bevestigingsmail niet had ontvangen.
                          Nadat de medewerkster bevestigde dat er een storing was qua internet en webmail en ik later terug moest bellen als ik die mail alsnog niet ontving, vroeg de medewerkster of ik de extra in rekening gebrachte 8,50 per maand voor extra snelheid wel nodig was (ze had natuurlijk mijn gegevens erbij gepakt). Nee dus. Ze heeft die extra's er gelijk handmatig afgehaald, want er was dus een storing bij internet/Webmail. Dat deel ging dus over coax vast internet/tv/vaste telefoon.

                          Inmiddels ben ik dus op zoek naar info over Mobiel internetten via Delta.

                          Jullie gaan me hier nog vaak zien, vermoed ik 😌😁

                          Excuses voor de verwarring.

                          ----

                          Even nog: je kunt de titel van een onderwerp helaas niet aanpassen...
                          Laatst bewerkt door anomaly; 11 Oct 2023, 12:45. Reden: - even nog -

                          Reageer


                          • #14
                            Maar over welke snelheid hebben we het dan? Bij Delta is volgens mij de hoeveelheid data bepalend voor de prijs bij een mobieltje en bestaat er geen extra snelheid.
                            En wat bedoel je met “info over mobiel internetten”?

                            Reageer


                            • #15
                              Ik heb even de rekening erbij gepakt en printscreen gemaakt:

                              Over die 350 Mbps extra gaat het dus. Overigens krijg ik net een mailtje dat door de wijziging ik straks geen gratis licentie Veilig internet heb.
                              Om het nog even ingewikkelder te maken...

                              Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: Screenshot 2023-10-11 at 13-04-01 2023-09-25_DELTA_factuur_D0010534803-1.pdf.png Bekeken: 0 Grootte: 41,2 Kb ID: 280014

                              Is dus geen extra snelheid op de mobiel.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X