Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

UDM-SE en IPv6 instellingen

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • UDM-SE en IPv6 instellingen

    sins vandaag is bij mijn de IPv6 actief
    nu wil ik mij UDM-SE de IPv6 instellen maar dat lukt niet

    ik heb al veel dingen geprobeerd maar op geen enkel manier krijg ik een ipv6
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2023-10-05 164443.png
Bekeken: 641
Grootte: 45,1 Kb
ID: 279363
    Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding 2023-10-05 164435.png
Bekeken: 640
Grootte: 28,2 Kb
ID: 279359

    wie kan mij helpen om de juiste instellingen te vinden
    Bijgevoegde bestanden

  • #2
    volgend de klantenservice zou IPv6 niet werken op mijn router als ik een vaste IP adres heb.

    mijn router zou pas een ipv6 krijgen als ik op Cgnat zit.

    ik vraag nu mijn af of dit klopt en ook UDM aan de gang heeft gekregen met ipv6 en Cgnat ?

    Reageer


    • #3
      zie dit topic voor de verschillen :

      https://www.zeelandnet.nl/forum/stel...p-standaard-ip

      IPv6 krijg je volgens mij alleen bij een (normaal) dynamisch ip-adres en dus niet bij cgnat, maar kan het fout hebben.

      Reageer


      • #4
        ik heb nu een normaal IP adres en krijg op geen een manier aan de praat op de router
        volgens de klantenservice licht dat daar aan en moet ik me Flex Zakelijk uit laten zetten om een Cgnat te krijgen

        zelf heb ik een vermoede dat het aan de Nokia XS-2426G-B licht en dat er een grove fout in de software zit
        ik zie wel dat de Nokia modem de sub IP koppelt aan de router maar dat komt niet aan

        Reageer


        • #5
          Zelf hier ook een UDM SE en ik heb deze aangesloten via een COAX Sagemcom modem in bridge mode met onderstaande instellingen.

          De opmerking van CGNAT is echt grote onzin en mijnadvies is om daar ver vandaan te blijven.

          Als eerste de WAN instellingen en daarna 1 van mijn client vlan’s

          Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: IMG_0374.jpg Bekeken: 0 Grootte: 47,3 Kb ID: 280270 Klik op de afbeelding voor grotere versie  Naam: IMG_0377.jpg Bekeken: 0 Grootte: 42,2 Kb ID: 280274

          Reageer


          • #6
            Misschien kun je nog navragen of een Zakelijk Pro abonnement dat wel bied.

            Reageer


            • #7
              Iets meer informatieis wel handig, wat voor type verbinding? Coax, glasvezel, AON, XGS-PON? Welke type modem/routerONT? Staat deze in bridge?

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                Iets meer informatieis wel handig, wat voor type verbinding? Coax, glasvezel, AON, XGS-PON? Welke type modem/routerONT? Staat deze in bridge?
                ik heb in me laste bericht aangegeven dat ik een Nokia XS-2426G-B heb.
                veder antwoord op jou vraag en ik heb een XGS-Pon en nee de modem kan niet in bridge

                Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                Misschien kun je nog navragen of een Zakelijk Pro abonnement dat wel bied.
                dit is voor mij geen optie omdat ik geen bedrijf heb
                Laatst bewerkt door Francois83; 12 Oct 2023, 18:51.

                Reageer


                • #9
                  Geen makkelijk verhaal met een router achter een router, zeker niet als je ook nog ipv6 en RA wil gebruiken. Weet je zeker dat ipv6 actief is op je Nokia modem aangezien dit nog niet landelijk is uitgerold.

                  Je Nokia modem gebruikt als het goed is een PD size van 56 en je zou daarvan een subnet van 48 kunnen gebruiken voor alle devices achter de UDM. De mooiste oplossing is om de Nokia te vervangen voor een XGS-PON SFP+ die je direct in de UDM kunt plaatsen en waarop je WAN dan direct binnen komt. Dit is in ieder geval hoe ik het ga oplossen als ze het aangevraagde glas eens binnen gaan brengen.

                  De informatiehoe dit te doen staat op Tweakers op https://gathering.tweakers.net/forum...ages/2200880/0

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                    Geen makkelijk verhaal met een router achter een router, zeker niet als je ook nog ipv6 en RA wil gebruiken. Weet je zeker dat ipv6 actief is op je Nokia modem aangezien dit nog niet landelijk is uitgerold.

                    Je Nokia modem gebruikt als het goed is een PD size van 56 en je zou daarvan een subnet van 48 kunnen gebruiken voor alle devices achter de UDM. De mooiste oplossing is om de Nokia te vervangen voor een XGS-PON SFP+ die je direct in de UDM kunt plaatsen en waarop je WAN dan direct binnen komt. Dit is in ieder geval hoe ik het ga oplossen als ze het aangevraagde glas eens binnen gaan brengen.

                    De informatiehoe dit te doen staat op Tweakers op https://gathering.tweakers.net/forum...ages/2200880/0
                    ik weet zeker dat de Nokia modem ipv6 ontvangt dat geeft die in de modem aan maar op een af ander manier werkt pd niet
                    de info van tweakers volg ik ook al een poos SFP+ lijkt me leuk oplossing maar heb hier geen ervaring mee

                    ik zat zelf te denken aan een ONT maar bijna niet te krijgen ( dus wachten dat het makkelijker te krijgen is )

                    dus vandaar wil ik IPv6 aan de gang krijgen op de UDM maar dan moet de nokia modem dat wel ondersteunen

                    Reageer


                    • #11
                      Heb je UDM al eens afgekoppeld en direct gemeten op de Nokia of je een IPv6 adres krijgt met een laptop.?

                      Reageer


                      • #12
                        Hoe staat nu je WAN en LAN ipv6 instellingen? Welke versie gebruik je voor UnifiOS?

                        SFP+ oplossing met Zaram is gewoon je ONT in je UDM, de Nokia blijft ook altijd gewoon werken in geval met problemen.
                        Laatst bewerkt door reddwarf; 12 Oct 2023, 20:41.

                        Reageer


                        • #13
                          Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
                          Heb je UDM al eens afgekoppeld en direct gemeten op de Nokia of je een IPv6 adres krijgt met een laptop.?
                          ja dat heb ik dan krijg ik gewoon IPV6

                          Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                          Hoe staat nu je WAN en LAN ipv6 instellingen? Welke versie gebruik je voor UnifiOS?

                          SFP+ oplossing met Zaram is gewoon je ONT in je UDM, de Nokia blijft ook altijd gewoon werken in geval met problemen.
                          ik heb de zelfde instellingen als u.
                          mijn UnifiOS v3.1.16
                          Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding WAN.png
Bekeken: 422
Grootte: 44,5 Kb
ID: 280334 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding Lan.png
Bekeken: 367
Grootte: 49,4 Kb
ID: 280338
                          Laatst bewerkt door Francois83; 12 Oct 2023, 21:04.

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door Francois83 Bekijk bericht
                            ik heb de zelfde instellingen als u.
                            mijn UnifiOS v3.1.16
                            Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding WAN.png
Bekeken: 422
Grootte: 44,5 Kb
ID: 280334 Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Schermafbeelding Lan.png
Bekeken: 367
Grootte: 49,4 Kb
ID: 280338
                            Ik denk dat het probleem in het Nokia modem zit waar verder weinig aanin te stellen is in samenwerking met de UDM SE. Vanuit het Delta netwerk krijg je dus een ipv6 adres met een PD van 56, in dat netwerk krijgt de UDM dus via DHCPv6 een ipv6 adres, het gaat dan dus niet werken om ook op de UDM een PD size van 56 in te stellen, ik zou het eens proberen daar een /60 aan de LAN kant te testen.De UDM zou dan RA moeten doen op het LAN netwerk in het /60 prefix domein.

                            Verder geen idee of er ook nog DHCPv6 opties zijn, technisch zou het moeten kunnen werken maar ik zou voor een ander (eigen) ONT gaan, de Huawei staan nu regelmatig te koop doordat veel mensen overstappen op de Zaram SFP module.

                            Succes!

                            Reageer


                            • #15
                              Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht

                              Ik denk dat het probleem in het Nokia modem zit waar verder weinig aanin te stellen is in samenwerking met de UDM SE. Vanuit het Delta netwerk krijg je dus een ipv6 adres met een PD van 56, in dat netwerk krijgt de UDM dus via DHCPv6 een ipv6 adres, het gaat dan dus niet werken om ook op de UDM een PD size van 56 in te stellen, ik zou het eens proberen daar een /60 aan de LAN kant te testen.De UDM zou dan RA moeten doen op het LAN netwerk in het /60 prefix domein.

                              Verder geen idee of er ook nog DHCPv6 opties zijn, technisch zou het moeten kunnen werken maar ik zou voor een ander (eigen) ONT gaan, de Huawei staan nu regelmatig te koop doordat veel mensen overstappen op de Zaram SFP module.

                              Succes!
                              ik ga me zoektocht naar een ONT maar wagen kijken of ik er een kan vinden
                              Laatst bewerkt door Francois83; 13 Oct 2023, 11:13.

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X