Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

oude kabelmodems en IPv6

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • oude kabelmodems en IPv6

    IPv6 is al geruime tijd beschikbaar op Sagemcom coax modems in Zeeland. Gebruik je in Zeeland een ander coax modem en wil je ook van IPv6 gebruik maken? Dan kun je over naar het XGS-PON netwerk als je een glasvezelaansluiting hebt. Als je dat niet hebt, kun je je coax modem omruilen voor een Sagemcom modem. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

    Degene die dus nog een oud kabelmodem hebben een EPC3212, EPC3925 of EPC3940 en IPv6 willen kunnen dit dus omruilen.

    https://www.delta.nl/klantenservice/...-en-wifi/ipv6/

  • #2
    Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
    IPv6 is al geruime tijd beschikbaar op Sagemcom coax modems in Zeeland. Gebruik je in Zeeland een ander coax modem en wil je ook van IPv6 gebruik maken? Dan kun je over naar het XGS-PON netwerk als je een glasvezelaansluiting hebt. Als je dat niet hebt, kun je je coax modem omruilen voor een Sagemcom modem. Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.

    Degene die dus nog een oud kabelmodem hebben een EPC3212, EPC3925 of EPC3940 en IPv6 willen kunnen dit dus omruilen.

    https://www.delta.nl/klantenservice/...-en-wifi/ipv6/
    en in één adem: heb je en oud melkpak bij glasvezel en zit je nog niet op XSG-PON dan kun je ook daarvoor een nieuw Nokia-modem aanvragen om overgezet te worden op Ipv6.
    Kortom iedereen die per se Ipv6 wil kan daar over beschikken.

    driepinter je had het over 20/80 als het gaat om 4e kwartaal en volgend jaar. Ik weet even niet hoe je aan de info komt, maar dan wordt dus iedereen volgend jaar op XSGPON gezet en krijgt iedereen een nieuw modem?
    Laatst bewerkt door Bordewolf; 27 Sep 2023, 10:38.

    Reageer


    • #3

      https://tweakers.net/nieuws/213970/d...elklanten.html

      Reageer


      • #4
        Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
        driepinter je had het over 20/80 als het gaat om 4e kwartaal en volgend jaar. Ik weet even niet hoe je aan de info komt, maar dan wordt dus iedereen volgend jaar op XSGPON gezet en krijgt iedereen een nieuw modem?
        Dat wordt aan het eind van deze video verteld :

        https://ripe86.ripe.net/archives/video/1087/
        Laatst bewerkt door driepinter; 27 Sep 2023, 17:12.

        Reageer


        • #5
          Vandaag met de klantenservice hierover gebeld. Dit koste behoorlijk wat tijd want niemand wist hoe je zit kan aanvragen..
          Uiteindelijk bij de zakelijke servicedesk terechtgekomen. Zij gaven het volgende aan:

          Hier heb ik even navraag over gedaan bij onze afdelingen.

          En die hadden het volgende te zeggen hierover.



          De uitrol van IPv6 zit momenteel nog in de testfase,

          Deze worden tegelijk uitgebracht met de nieuwe Sagemcom modems op ons pon netwerk.

          Sagemcom wordt in combinatie met onze 5G propositie uitgebracht.

          De verwachting is dat deze proposities tegen begin volgend jaar uitgerold worden.



          Het wordt dus ook geadviseerd onze website, mijn delta en sites zoals bijv.

          Tweakers goed in de gaten te houden. En qua prijs is er nog niks bekend helaas.


          Maar na even gekeken te hebben bij de "veelgestelde vragen" op de zelfde webpagina.

          Staat er ook een kopje bij "wanneer heeft iedereen met xgs-pon een ipv6 adres."

          En hierin is wel terug te vinden dat de uitrol tegen december 2023 afgerond zal zijn. Verder heb ik hier helaas geen informatie meer over, aangezien dit aan onze kant nog niet is besproken is vanuit de directie.


          Kortom, het is allemaal dus nog niet duidelijk en op dit moment kun je helemaal geen IPv6 aanvragen. Beetje jammer dat Delta naar buiten communiceert dat je zaken kunt aanvragen maar dat dat vervolgens helemaal niet zo is..

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
            Vandaag met de klantenservice hierover gebeld. Dit koste behoorlijk wat tijd want niemand wist hoe je zit kan aanvragen..
            Uiteindelijk bij de zakelijke servicedesk terechtgekomen. Zij gaven het volgende aan:

            Hier heb ik even navraag over gedaan bij onze afdelingen.

            En die hadden het volgende te zeggen hierover.



            De uitrol van IPv6 zit momenteel nog in de testfase,

            Deze worden tegelijk uitgebracht met de nieuwe Sagemcom modems op ons pon netwerk.

            Sagemcom wordt in combinatie met onze 5G propositie uitgebracht.

            De verwachting is dat deze proposities tegen begin volgend jaar uitgerold worden.



            Het wordt dus ook geadviseerd onze website, mijn delta en sites zoals bijv.

            Tweakers goed in de gaten te houden. En qua prijs is er nog niks bekend helaas.


            Maar na even gekeken te hebben bij de "veelgestelde vragen" op de zelfde webpagina.

            Staat er ook een kopje bij "wanneer heeft iedereen met xgs-pon een ipv6 adres."

            En hierin is wel terug te vinden dat de uitrol tegen december 2023 afgerond zal zijn. Verder heb ik hier helaas geen informatie meer over, aangezien dit aan onze kant nog niet is besproken is vanuit de directie.


            Kortom, het is allemaal dus nog niet duidelijk en op dit moment kun je helemaal geen IPv6 aanvragen. Beetje jammer dat Delta naar buiten communiceert dat je zaken kunt aanvragen maar dat dat vervolgens helemaal niet zo is..
            Dat kan dus wel, je kan overgezet worden naar XSGPON, je krijgt dan een nieuw modem en IPv6

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
              Dat kan dus wel, je kan overgezet worden naar XSGPON, je krijgt dan een nieuw modem en IPv6
              .....als de tijd rijp is. Zie parallel topic.
              [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

              Reageer

              Om te reageren, moet je eerst .

              verwerken...
              X