Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6 settings

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • #16
    Caiway55

    Dat de helpdesk het zelf niet weet geloof ik graag, maar er is wel een pagina waar dit beschreven staat :

    https://delta.nl/ipv6

    Reageer


    • #17
      Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Caiway55

      Dat de helpdesk het zelf niet weet geloof ik graag, maar er is wel een pagina waar dit beschreven staat :

      https://delta.nl/ipv6
      Je hebt gelijk, het staat er.
      Persoonlijk zou ik geen idee hebben op wat voor netwerk ik zit en daarmee zegt deze pagina mij niet veel. Wanneer ik een helpdesk zou bellen dan verwacht ik dat zij dat wel weten of kunnen zien. Wanneer iemand behoefte heeft aan IPv6 en de vraag dus stelt aan een helpdesk dan zou dit dus het eerste moeten zijn waarnaar gekeken wordt.
      Maar zoals ikzelf al eerder meerdere malen heb meegemaakt moet je bij de helpdesk zelf de juiste voorzetten geven. De vraag aan de helpdesk hadden dus moeten zijn “zit ik op het XGSPON netwerk?”. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.

      Reageer


      • #18
        Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

        Je hebt gelijk, het staat er.
        Persoonlijk zou ik geen idee hebben op wat voor netwerk ik zit en daarmee zegt deze pagina mij niet veel. Wanneer ik een helpdesk zou bellen dan verwacht ik dat zij dat wel weten of kunnen zien. Wanneer iemand behoefte heeft aan IPv6 en de vraag dus stelt aan een helpdesk dan zou dit dus het eerste moeten zijn waarnaar gekeken wordt.
        Maar zoals ikzelf al eerder meerdere malen heb meegemaakt moet je bij de helpdesk zelf de juiste voorzetten geven. De vraag aan de helpdesk hadden dus moeten zijn “zit ik op het XGSPON netwerk?”. Wat mij betreft de omgekeerde wereld.
        Feitelijk is het heel simpel, wanneer je op Ipv6 wil NU, dan moet je vragen om overgezet te worden op XSGPON.
        En dat zul je expliciet moeten aangeven. Volgend jaar vind een grote migratie plaats van alle abonnees, dus je kan ook gewoon wachten tot dit wordt gedaan.
        Er waait een heel andere wind bij Delta. Ook even het filmpje van driepinter bekeken, maar de CEO's denken nu zelf ook vooruit en willen zelf ook stoppen met zaken die sowieso geldverslinden. In stand houden wat je hebt zonder vooruit te denken kost ook geld. Dat kwartje valt. Je ziet dat ook op tv-gebied het afgelopen jaar, veel vernieuwingen.

        Reageer


        • #19
          Hele volkstammen zitten nog op coax met bv een EPC 3940, eigen router en snelheden tussen 100 - 400 Kbs of zoiets.
          Nog geen vooruitzichten óf en wannéér er eventueel glasvezel gaat komen.

          Kan iemand mij in 'Jip en Janneke taal' uitleggen, waaróm je nú (al) zou gaan vragen om een Sagemcom (of XSGPON) modem om Ipv6 mogelijk te maken?
          Laatst bewerkt door Rinus; 28 Sep 2023, 15:20.
          [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

          Reageer


          • #20

            Je zou het nu al eenvoudig kunnen testen door naar https://ipv6test.google.com te gaan dan kun je zien of je huidig modem al werkt of niet.
            Bijgevoegde bestanden

            Reageer


            • #21
              Oorspronkelijk gepost door Rinus Bekijk bericht
              Hele volkstammen zitten nog op coax met bv een EPC 3940, eigen router en snelheden tussen 100 - 400 Kbs of zoiets.
              Nog geen vooruitzichten óf en wannéér er eventueel glasvezel gaat komen.

              Kan iemand mij in 'Jip en Janneke taal' uitleggen, waaróm je nú (al) zou gaan vragen om een Sagemcom (of XSGPON) modem om Ipv6 mogelijk te maken?
              Dat hoeft niet, maar er zijn nu eenmaal "Tweakers" die er wel op zitten te wachten.
              Zit je er niet op te wachten: volgend jaar ga je vanzelf over op een nieuw modem.

              Reageer


              • #22
                om iedereen uit de dromen te helpen IPv6 zit nog steeds in een test fasen en nog niet ieder centrale beschikt over IPv6
                net met een delta medewerker gesproken XGS-Pon word nu in fases uitgerold en dat duurt tot december.
                het is niet mogelijk dat ze achter de scherm een schakelaartje omzetten en dat je dan IPv6 hebt

                Reageer


                • #23
                  Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

                  Dat hoeft niet, maar er zijn nu eenmaal "Tweakers" die er wel op zitten te wachten.
                  Zit je er niet op te wachten: volgend jaar ga je vanzelf over op een nieuw modem.
                  Het blijft een moeilijk verhaal voor sommigen om begrijpend te lezen en informatie juist te interpreteren. Voor coax hebben de meeste mensen al een Sagemcom modem en deze ondersteund standaard ipv6, de oude zwarte EPC coax modems kunnen eventueel vervangen worden voor een Sagemcom (gebeurde volgens mij standaard bij een snelheid van > 400 Mbit)

                  De testen die momenteel draaien met ipv6 is voor XGSPON samen met de standaard uitleverde Nokia (die weer niet in bridge mode kan) of een eigen device zoals de Nokia XS-010-X, Huawei HN8010TS of eigen SFP modules. Mijn verwachting is dat Delta eind dit jaar gebruik gaat maken van een Sagemcom XGSPON ONT/router die vanuit het oogpunt van beheer door Delta kan worden aangepast voor bridge of routing.

                  Langzaam gaan de POP voor AON orden aangepast naar XGSPON waarvoor echt fysieke aanpassingen nodig zijn, het heeft geenzin te gaan roeptoeteren dat je een ander modem wil en XGSPON wil met ipv6. Uiteindelijk zal iedereendit krijgen of je wil of niet.

                  Hier zit ik helaas nog steeds tegen groen sprietje aan te kijken, coax werkt trouwens prima 😎

                  Reageer


                  • #24
                    Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht
                    Goed nieuws, iedereen die over wil naar Ipv6 kan een nieuw XSGPON modem aanvragen en overgezet worden in het 4e kwartaal!
                    Ik ben over naar XSGPON (upgrade naar 2Gbit) en heb een (eigen) Huawei HN8010Ts-20 modem aangesloten en het werkt de afgelopen 48 uur prima. Ik krijg nettjes een IPv6 adress en een /56 prefix. Dank aan deze link.
                    Laatst bewerkt door BB69; 15 Nov 2023, 15:51.

                    Reageer


                    • #25
                      maar wat voor regel moet ik nou invullen bij ipv6 wil het werken????

                      Reageer


                      • #26
                        Oorspronkelijk gepost door lambik333 Bekijk bericht
                        maar wat voor regel moet ik nou invullen bij ipv6 wil het werken????
                        Volgens mij heb jij nog een Genexis Platinum 7840 router dan heb je namelijk geen IPv6.

                        Dat krijg je alleen bij XGS-PON met een Nokia modem.

                        Reageer


                        • #27
                          "DELTA Fiber is gestart met de uitrol van IPv6. In december 2023 zullen XGS-PON klanten IPv6 hebben." Hier niet in 2024; WAN Status IPv6 op de Nokia zegt "PON link status UP" maar "WAN Link status linking" .

                          Schiet allemaal niet zo op.

                          Reageer

                          Om te reageren, moet je eerst .

                          verwerken...
                          X