Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

IPv6 settings

Samenvouwen
X

• Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

• IPv6 settings

Sinds een paar weken krijg ik een IPv6 route van Delta (Flexpakket) bij mijn 1Gbit Glasvezel verbinding. Ik denk via DHCPv6 PD (prefix delegation). Ik heb verschillende settings en netwerk prefixes geprobeerd (/48 & /56) maar krijg alleen een /64 IPv6 prefix (2001:4c3c:0:76::/64) en een IPv6 gateway (auto-detected: fe80::2). Geen IPv6 adress.

Ik gebruik een OPNsense 23.7.4 Firewall als router. Heeft iemand al de juiste settings gevonden om IPv6 werkend te krijgen?

Groet!

Zit je nog op AON of al XGS-PON ?

Hier staat dat blijkbaar een /56 prefix door DELTA wordt gebruikt :

RIPE86 - IPv6
    Bijgevoegde bestanden

Reageer

Oorspronkelijk gepost door driepinter Bekijk bericht
      Zit je nog op AON of al XGS-PON ?
      Geen idee, het is vorig jaar aangelegd dus ik denk XGS-PON maar zeker weten doe ik dat niet. De /56 werkt niet, als ik via tdcpdump kijk op de interface zie ik ook alleen router advertisement packets. Op dhcp6 solicit packets komt geen antwoord. Mijn vermoeden is in dat Delta nog niet helemaal klaar is met de ipv6 implementatie.

Code:
      bb@even:~ % sudo tcpdump -i igb5 -n ip6
      19:42:34.088729 IP6 fe80::2 > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 56
      19:42:36.487682 IP6 fe80::2 > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 56
      19:42:37.608478 IP6 fe80::2e0:67ff:fe26:8a09.546 > ff02::1:2.547: dhcp6 solicit
      19:42:37.993823 IP6 fe80::2 > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 56
      19:42:40.212839 IP6 fe80::2 > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 56
      19:42:41.960049 IP6 fe80::2 > ff02::1: ICMP6, router advertisement, length 56
      Laatst bewerkt door BB69; 22 Sep 2023, 19:50.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door BB69 Bekijk bericht
        Mijn vermoeden is in dat Delta nog niet helemaal klaar is met de ipv6 implementatie.
        Ik denk dat je daar wel eens gelijk in zou kunnen hebben. Probeer het anders even
        @ https://forum.opnsense.org/index.php...n1dd&board=7.0
        Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

Reageer

Naar ik begrepen heb zal de invoering gefaseerd gaan.

De eerste 20% dit jaar en waarschijnlijk volgend jaar 80% tot 100%.

Reageer

Geen idee, het is vorig jaar aangelegd dus ik denk XGS-PON maar zeker weten doe ik dat niet. De /56 werkt niet, als ik via tdcpdump kijk op de interface zie ik ook alleen router advertisement packets. Op dhcp6 solicit packets komt geen antwoord. Mijn vermoeden is in dat Delta nog niet helemaal klaar is met de ipv6 implementatie.
            Kun je je klantgegevens (postcode/huisnummer is voldoende) en een linkje naar dit forumtopic mailen naar [email protected] ?

Reageer

Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht

Kun je je klantgegevens (postcode/huisnummer is voldoende) en een linkje naar dit forumtopic mailen naar [email protected] ?
              Done!

Reageer

https://tweakers.net/nieuws/213970/d...elklanten.html
                https://www.totaaltv.nl/nieuws/delta-fiber-optimaliseert-eigen-glasvezel-binnenkort-iedereen-nieuwste-techniek-op-snelste-glasvezelnetwerk-van-nederland/

Goed nieuws, iedereen die over wil naar Ipv6 kan een nieuw XSGPON modem aanvragen en overgezet worden in het 4e kwartaal!
                Laatst bewerkt door Bordewolf; 26 Sep 2023, 18:22.

Reageer

Vandaag met de klantenservice hierover gebeld. Dit koste behoorlijk wat tijd want niemand wist hoe je zit kan aanvragen..
                  Uiteindelijk bij de zakelijke servicedesk terechtgekomen. Zij gaven het volgende aan:

Hier heb ik even navraag over gedaan bij onze afdelingen.

En die hadden het volgende te zeggen hierover.

De uitrol van IPv6 zit momenteel nog in de testfase,

Deze worden tegelijk uitgebracht met de nieuwe Sagemcom modems op ons pon netwerk.

Sagemcom wordt in combinatie met onze 5G propositie uitgebracht.

De verwachting is dat deze proposities tegen begin volgend jaar uitgerold worden.

Het wordt dus ook geadviseerd onze website, mijn delta en sites zoals bijv.

Tweakers goed in de gaten te houden. En qua prijs is er nog niks bekend helaas.

Maar na even gekeken te hebben bij de "veelgestelde vragen" op de zelfde webpagina.

Staat er ook een kopje bij "wanneer heeft iedereen met xgs-pon een ipv6 adres."

En hierin is wel terug te vinden dat de uitrol tegen december 2023 afgerond zal zijn. Verder heb ik hier helaas geen informatie meer over, aangezien dit aan onze kant nog niet is besproken is vanuit de directie.

Kortom, het is allemaal dus nog niet duidelijk en op dit moment kun je helemaal geen IPv6 aanvragen. Beetje jammer dat Delta naar buiten communiceert dat je zaken kunt aanvragen maar dat dat vervolgens helemaal niet zo is..

Reageer

Oorspronkelijk gepost door marijnvdgruiter Bekijk bericht
                    Vandaag met de klantenservice hierover gebeld. Dit koste behoorlijk wat tijd want niemand wist hoe je zit kan aanvragen..
                    Uiteindelijk bij de zakelijke servicedesk terechtgekomen. Zij gaven het volgende aan:

Hier heb ik even navraag over gedaan bij onze afdelingen.

En die hadden het volgende te zeggen hierover.

De uitrol van IPv6 zit momenteel nog in de testfase,

Deze worden tegelijk uitgebracht met de nieuwe Sagemcom modems op ons pon netwerk.

Sagemcom wordt in combinatie met onze 5G propositie uitgebracht.

De verwachting is dat deze proposities tegen begin volgend jaar uitgerold worden.

Het wordt dus ook geadviseerd onze website, mijn delta en sites zoals bijv.

Tweakers goed in de gaten te houden. En qua prijs is er nog niks bekend helaas.

Maar na even gekeken te hebben bij de "veelgestelde vragen" op de zelfde webpagina.

Staat er ook een kopje bij "wanneer heeft iedereen met xgs-pon een ipv6 adres."

En hierin is wel terug te vinden dat de uitrol tegen december 2023 afgerond zal zijn. Verder heb ik hier helaas geen informatie meer over, aangezien dit aan onze kant nog niet is besproken is vanuit de directie.

Kortom, het is allemaal dus nog niet duidelijk en op dit moment kun je helemaal geen IPv6 aanvragen. Beetje jammer dat Delta naar buiten communiceert dat je zaken kunt aanvragen maar dat dat vervolgens helemaal niet zo is..
                    Je moet aanvragen om naar XSGPON overgezet te worden, je modem wordt dan gewisseld. Dan krijg je Ipv6.
                    Doe je daf niet dan gaan ze volgend jaar proactief omwisselen.

Reageer

De communicatie is dus wederom bar slecht. Op de site staat informatie maar men weet het zelf niet en bovendien lijkt die info dan ook nog eens niet te kloppen. Verwijzen naar andere sites als Tweakers voor informatie vind ik hoe dan ook totaal verkeerd, ze zijn zelf verantwoordelijk voor een goede informatievoorziening op hun eigen site. Dat is waar de info vandaan moet komen.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door Bordewolf Bekijk bericht

Je moet aanvragen om naar XSGPON overgezet te worden, je modem wordt dan gewisseld. Dan krijg je Ipv6.
                        Doe je daf niet dan gaan ze volgend jaar proactief omwisselen.
                        Dat heb ik dus geprobeerd maar dat lukt dus niet zoals je hierboven kunt lezen.

Reageer

marijnvdgruiter

Dan neem je een 2 Gbps abonnement dan moeten ze wel.

Reageer

Done!
                            Bedankt voor het doorgeven. Je hebt geen XGSPON aansluiting, dat is de reden waarom het bij jou niet werkt.

Reageer

Oorspronkelijk gepost door deltacpe Bekijk bericht

Bedankt voor het doorgeven. Je hebt geen XGSPON aansluiting, dat is de reden waarom het bij jou niet werkt.
                              Waarom kan een helpdesk dan deze info niet gewoon direct doorgeven en waarom staan deze randvoorwaarden niet gewoon beschreven?

Reageer

Om te reageren, moet je eerst .

verwerken...
                              X