Webmail

Kies je webmail

Omdat ZeelandNet ook DELTA webmail aanbiedt, vragen we je eenmalig je voorkeur op te geven.

Aankondiging

Samenvouwen
Nog geen aankondiging.

Netwerk kabels

Samenvouwen
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Toon
Alles wissen
nieuwe berichten

  • Netwerk kabels

    Wil weten of er leden zijn die zicht bezig houden met netwerk kabels testen?
    Heb wel veel topic's gevonden over glasvezel maar staat niet veel bij over de aansluting van de meterkast tot aan de pc of laptop.
    Ben zelf bezig met intelboard 1700 met 2.5 gbps en daar test ik de snelheid van interverbindingen.
    Ben nu inmiddels begonnen met testen van Cat 8 Shielded Ethernet Cable biedt prestaties tot 40000 Mbps (of tot 40 Gigabit per seconde); Hoge bandbreedte tot 2000 MHz, hoge-snelheid gegevensoverdracht voor server applicaties, cloud opslag, online HD video streaming, en gaming zonder enige vertraging of stop. Met Orbram Cat8 ultra-snelle patchkabel, hoeft u zich geen zorgen te maken over tijdverlies door wachten.
    Wat gebruiken jullie? Klik op de afbeelding voor grotere versie

Naam: Screenshot_1.png
Bekeken: 546
Grootte: 244,3 Kb
ID: 275079

  • #2
    Voor minder dan dit ga ik uiteraard niet, https://artsexcellence.com/crystal-c...i-network.html

    Reageer


    • #3
      Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
      Voor minder dan dit ga ik uiteraard niet, https://artsexcellence.com/crystal-c...i-network.html
      Pffff.inferieure kwaliteit, zilver/goud ipv puur goud!!

      Reageer


      • #4

        Nu denken jullie zeker die kost veel geld voor 6.95 per meter te koop



        Laatst bewerkt door copilot; 31 Aug 2023, 09:12.

        Reageer


        • #5
          Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
          Voor minder dan dit ga ik uiteraard niet, https://artsexcellence.com/crystal-c...i-network.html
          Ik ben nog aan het sparen, de eerste 1/2 mm heb ik al. 😊

          Reageer


          • #6
            Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht
            Voor minder dan dit ga ik uiteraard niet, https://artsexcellence.com/crystal-c...i-network.html
            Bij de Action?

            Reageer


            • #7
              Oorspronkelijk gepost door Caiway55 Bekijk bericht

              Ik ben nog aan het sparen, de eerste 1/2 mm heb ik al. 😊
              Volgens mijn berekening ongeveer €1.20 per halve milimeter

              Ik heb wel voor het audio gedeelte van mijn installatie een paar patchkabels van dit merk, https://in-akustik.de/en/cables-and-...at6-006711005/ en USB van Audioquest maar zeker niet de duurste uit de series.

              Reageer


              • #8
                Oorspronkelijk gepost door Kennie-L Bekijk bericht

                Volgens mijn berekening ongeveer €1.20 per halve milimeter

                Ik heb wel voor het audio gedeelte van mijn installatie een paar patchkabels van dit merk, https://in-akustik.de/en/cables-and-...at6-006711005/ en USB van Audioquest maar zeker niet de duurste uit de series.
                Jij weet niet hoeveel zakgeld ik van mijn vrouw krijg. Ben echt nog wel een paar jaar bezig. Wat nu zo vervelend is, dan heb ik alleen nog maar de kabel en dan moet de rest noch.
                Aan de andere kant ben ik best tevreden met mijn 75mbit verbinding. Ik laat het maar zo. 😉

                Reageer


                • #9
                  Ik weet niet wat jullie willen zien om zo te antwoorden maar dit heeft helemaal niks met het topic te maken.

                  Ik vraag of er mensen zijn die ook zich bezig houden met kabels testen.
                  Want de meeste denken allles te weten over internet snelheid maar je hoor er bijna niks over als het over kabels gaat.

                  Reageer


                  • #10
                    Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                    Ik weet niet wat jullie willen zien om zo te antwoorden maar dit heeft helemaal niks met het topic te maken.

                    Ik vraag of er mensen zijn die ook zich bezig houden met kabels testen.
                    Want de meeste denken allles te weten over internet snelheid maar je hoor er bijna niks over als het over kabels gaat.
                    Snelheid is niet zaligmakend. Het gaat om de kwaliteit van het signaal wat er ingaat en uitkomt.
                    Als consument laat ik het testen aan de fabrikant(en) over.
                    [B][SIZE=12px][FONT=Verdana][COLOR=#000000][SUP]Er staat niémand op míjn banlist, dus jullie hoeven er ook geen rekening mee te houden.[/SUP][/COLOR][/FONT][/SIZE][/B]

                    Reageer


                    • #11
                      Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                      Wil weten of er leden zijn die zicht bezig houden met netwerk kabels testen?
                      Ik denk dat dat alleen zin heeft als je twijfelt aan de kabel die je gebruikt (als het al aan de kabel zou liggen). Het testen van de kabel zelf heeft kun je het beste meten met geschikte meetapparatuur. Er is een breed scala aan fabrieksspecificaties die je alleen met duurdere apparatuur degelijk kunt testen. Je mag er vanuit gaan de de fabrikant zich heeft gehouden aan de specs die op de kabel zelf staan.

                      Testen van een kabel in een bestaand netwerk heeft geen zin omdat er daarbij zoveel externe invloeden actief zijn om te kunnen duiden dat de kabel zelf niet deugt.

                      Wat wel vaker voorkomt is dat een goedkope leverancier je een (goedkope) kabel toestuurt die niet voldoet aan de specs die bij de kabel hoort die je hebt besteld.

                      Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                      Ben zelf bezig met intelboard 1700 met 2.5 gbps en daar test ik de snelheid van interverbindingen
                      Daarbij test je voornamelijk de performance van je netwerk ipv de kabel(s) die daarin worden gebruikt.
                      Daarnaast kun je de 2,5Gb kabelperformance niet testen (wees gerust: het ligt niet aan je kabel) :-)

                      Oorspronkelijk gepost door copilot Bekijk bericht
                      Wat gebruiken jullie?
                      Cat7 S/FTP 4x2xAWG26/7 PiMF 600Mhz ISO/IEC 1180 1 EN50 173-1 ANSI/TIA-568-C.2 Halogen Free 10Gbit *617*
                      Laatst bewerkt door Webkabouter; 2 Sep 2023, 14:31.
                      Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                      Reageer


                      • #12
                        Bedankt Webkabouter gebruik zlef ook Cat7 al een jaar of 10 of nog langer was benieuwt hoe en wat maar er wordt ook weer onzin onder gezet.
                        Kwam die kabel tegen op een beurs in het verre oosten gebruik die nu op een test pc met 10 gb verbinding

                        Reageer


                        • #13
                          Kleine aanvulling, het is maximaal 30 meter voor cat8 met 40 Gbit, de cat7 kan gewoon 100 meter overbruggen met 10 Gbit. Dit ga je niet kunnen testen met je normale huis, tuin en keuken apparatuur

                          Reageer


                          • #14
                            Oorspronkelijk gepost door reddwarf Bekijk bericht
                            Kleine aanvulling, het is maximaal 30 meter voor cat8 met 40 Gbit, de cat7 kan gewoon 100 meter overbruggen met 10 Gbit. Dit ga je niet kunnen testen met je normale huis, tuin en keuken apparatuur
                            Is bekent

                            Reageer


                            • #15
                              Misschien hebben de meelezers hier ook iets aan:
                              Als je echt de snelheid van een kabel wilt testen, dan kun je dat doen dmv twee pc's met een 1- of 2,5 gigabit kaarten en kijken wat je bandbreedte is.
                              Kabel moet wel 4 aderparen hebben en correct zijn geknepen, anders haal je de 1 of 2,5 Gbps niet.
                              https://www.utp-kabel.nl/kenniscentr...utp-kabel.html

                              Fluke heeft ook testers, maar de prijs van die apparaten overstijgt mijn budget :-)
                              https://www.flukenetworks.com/expert...ng#section-two

                              Succes!
                              Laatst bewerkt door Webkabouter; 4 Sep 2023, 10:46.
                              Met twee voeten aan de grond kom je geen stap verder...

                              Reageer

                              Om te reageren, moet je eerst .

                              verwerken...
                              X